پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

بازار بزرگ اصفهان، در انتظار فاجعه

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 803816
بازار اصفهان به عنوان یکی از زیباترین و پویاترین بازار‌های سنتی ایران به شمار می‌رود، زمان ساخت آن به دوران صفویه باز می‌گردد و با فضای ایرانی و بی نظیر خود، یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های خاورمیانه محسوب می‌شود.
به گزارش جهان نيوز، در بازاری به طول ۸ کیلومتر، ۱۲ هزار شغل و مغازه وجود دارد که اکثر آن‌ها ایمنی و استاندارد‌های لازم را ندارند و انتظار می‌رود بازاریان، میراث فرهنگی، اوقاف، شهرداری و راه و شهرسازی برای ایمن‌سازی بازار پیش از آن‌که دیر شود، قدم بردارند و فکری برای حال ناخوش و نا ایمن بازار اصفهان کنند.

معابر باریک منتهی به بازار برای ورود خودرو‌های امدادی از جمله آتش‌نشانی، عدم اصلاح شبکه برق، نا ایمن بودن سرا‌ها و تیمچه‌ها، سقف‌های نا ایمن، ترک‌های خطرناک گنبد‌ها و ایزوگام‌های سقف، موانع موجود در بازار، سد معبرها، تغییر کاربری‌ها و انبار‌های مخفی باعث شده این بازار به پرخطرترین مکان تبدیل شود و اگر ایمن‌سازی نشود، فاجعه غیرقابل جبرانی مانند پلاسکو و متروپل در انتظار بازار اصفهان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
متروپولی دیگر!!!