پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۹

تأملی بر اظهارات استاد اصلاح‌طلب/ نیازمندان نابود شوند!

سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 785891
اساتید دانشگاهی غرب‌گرا طی سال‌های گذشته نه تنها گرهی از مشکلات مردم باز نکرده‌اند بلکه با صراحت اعلام می‌کنند برای رسیدن به اهداف سیاسی خود حاضرند مشکلات مردم افزایش یابد و نیازمندان نابود شوند.
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اخیرا رهبر معظم انقلاب طی بیاناتی در دیدار پرستاران و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، بر این نکته تاکید کردند که غرب و دشمنان از رنج ملّت ایران لذّت می برند.

غرب و مستکبران بارها این مسئله که از درد و رنج ملت ما خوشحال می‌شوند، را علنی نشان داده‌اند و هر جا هم توانسته‌اند فشاری وارد کنند تا مشکلات مردم ما بیشتر شود، دریغ نکرده‌اند.

* لذت غربگرایان داخلی از درد و رنج مردم
البته تنها دولت‌های غربی و آمریکایی نیستند که چنین رفتار خصمانه‌ای دارند و در داخل کشور هم برخی از غربگرایان و شیفتگان غرب هستند که نه تنها از گرفتاری‌های مردم لذت می‌برند، بلکه برای افزایش مشکلات مردم تلاش می‌کنند. 

برخی از این افراد غربگرا برای اینکه گرفتاری مردم بیشتر شود به آمریکا پیام می‌دهند که تحریم‌ها علیه مردم ایران را بیشتر کند، برخی با نفوذ در نهادهای دولتی و جلوگیری از پیشرفت کشور علیه مردم اقدام می‌کنند و متاسفانه برخی هم با عنوان استاد دانشگاه در کلاس‌ به دانشجویان درس «چگونه مشکلات مردم را بیشتر کنیم» یاد می‌دهند!

از دشمن توقعی جز دشمنی نیست، اما مسئله قابل تامل، اساتیدی هستند که به جای گره گشایی از مشکلات کشور، بلندگوی دشمنان  می‌شوند. این افراد حقوقشان را از جمهوری اسلامی می‌گیرند و در مقابل علیه نظام هم فعالیت می‌کنند. 

متاسفانه در دولت گذشته فضای مناسبی برای فعالیت اساتید مسئله‌دار و غرب‌گرا در دانشگاه‌ها فراهم شد و البته در مقابل عرصه برای فعالیت اساتید انقلابی هر روز تنگ تر می‌شد. 

بر همین اساس امروز می‌بینیم اساتیدی در دانشگاه‌ها حضور دارند که با اظهارات خود بذر ناامیدی، یاس و  وابستگی را در دل دانشجویان می‌پاشند.

ترویج برخی افکار و رویکردهای غرب‌گرایانه و مخالف با آرمان‌های انقلاب توسط این دست از اساتید در 8 سال گذشته بارها صدای اساتید و دانشجویان انقلابی را درآورد ولی گوش شنوایی وجود نداشت.

* تفکر غربگرا حاضر است نیازمندان نابود شوند اما به اهداف سیاسی‌شان برسند
انتظار می‌رفت بار روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم، دیگر شاهد ترویج چنین افکاری در دانشگاه نباشیم اما در روزهای اخیر فیلمی از مصطفی ملکیان یکی از اساتید دانشگاه تهران و از تئوریسن های فکری اصلاحات منتشر شد که به وضوح نشان می‌دهد این جریان در دانشگاه‌ها چه تفکراتی را ترویج می‌کنند.
 
 
  متاسفانه این تفکر و جریان حاضرند انسان‌هایی که با خیریه‌ها امرار معاش می‌کنند نابود شوند اما به اهداف سیاسی‌شان برسند.

یکی از مطالبات اساتید و دانشجویان انقلابی طی هشت سال گذشته، برخورد با افرادی بوده که چنین تفکراتی را ترویج می‌کنند ولی این انتقادات همواره با بی‌توجهی مسئولان اموزش عالی مواجه شده و حال با روی کارآمدن دولت سیزدهم، اساتید و دانشجویان از وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها انتظار دارند به چنین افرادی که از درد و رنج مردم خوشحال می‌شوند، اجازه فعالیت ندهند.

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هم اخیرا در نشستی به بیان چنین اظهاراتی در دانشگاه انتقاد می‌کند و می‌گوید: اخیراً سخن تاسف باری یکی از اساتید در حوزه ای که دین اخلاقی را ترویج می کنند شنیده شد که معتقد است برای تضعیف یک حکومت، رنج و درد به مردم روا داشتن ارزشمند است و مردم را در رنج انداختن برای آنکه حکومت را تضعیف کنیم یک امر اخلاقی است! 

به نظر می‌رسد این ظلمی بزرگ در حق مردم است که استاد دانشگاه در یک نظام اسلامی به جای اینکه دستگیر محرومان باشد و شاگردانش را به حمایت از نیازمندان و فقرا تشویق کند، برعکس از آنها بخواهد کاری کنند که فشار بر فقرا بیشتر شود!
امروز مطالبه جریانی انقلابی دانشگاه‌ها این است محیط دانشگاه از وجود اساتید غرب‌گرا پاک شود و تربیت دینی و اسلامی در دانشگاه‌ها مورد اهمیت قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمدرضا
من با خیلی از مبانی و نظرات ایشون موافق نیستم اما آقاجان ایشون حرف درستی زده و تحلیل دقیقی از نهادهای خیریه در کشورهلی سرمایه داری ارائه کرده...؟!
Iran, Islamic Republic of
تحلیل منطقی؟!.
Iran, Islamic Republic of
اون دانشجویی که زیر دست امثال این اشخاص .... مدرک بگیره مطمئنا" در آینده هنری جز همراهی با افکار غرب نخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
واقعا این فرد استاد دانشگاه است.....؟؟!!
جانباز
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم سواد و فکر شما درک نکرد استاد ملکیان چی گفتند برا همین به ایشون اتهام غربگرائی زدید. .....
Iran, Islamic Republic of
شما که سوادتون درک میکنه بفرمایید اظهار تفضلات ایشون رو تحلیل فرمایید. البته زیر سیکل باشه تا ما بیسوادان هم درک کنیم.
جانباز
Iran, Islamic Republic of
شما انشالله هر وقت با سواد شدید متوجه میشید.
خانواده شهید
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه شما نفهمیدید چه توهینی کردند .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ایشان بانص صریح قران که مکررا تاکیدروی انفاق وزکات وحتی میفرمایددراموال شما حقی برای محرومان وفقرا نهاده شده،مخالفت کرده،قران میفرمایددرکارخیر باهم مسابقه بگذارید وشیطان باعث تاخیردر عمل خیر شما نشود.مشرب چنین افرادی چیست؟!
Iran, Islamic Republic of
اصلا درهمه کشورهااعم از صنعتی وپیشرفته وغیراسلامی وفقیروجهان سومی فارغ از چگونگی دولتها،خیریه ها درانها نهادینه ونقش محوری را دررفع محرومیتها به عهده دارند
Iran, Islamic Republic of
چه بسا خیلی از بلاها ومشکلات وفتنه ها،بدلیل همین کمکهای مردم به یکدیگررفع ودفع میشه :ارحم ترحم،وان تنصرالله ینصرکم،به این نکته اشاره دارد
بهروز
Iran, Islamic Republic of
من اظهاراتش رو گوش کردم بیشتر نظرش اینه دولتها تنبل شدن وبه دهک پایین جامعه بی تفاوت شدن...!!
طاهری
Iran, Islamic Republic of
تعداد کمی اساتید هستند که کلاسشان سر موقع و بدون حضور و غیاب آغاز می شود و تا آخرین لحظه با مطالب علمی ادامه میابد و دانشجویان چهل دقیقه به پایان کلاس «استاد خسته نباشید» نمی گویند !
Iran, Islamic Republic of
سر کلاس یکی از اساتید محترم که همزمان معاون وزیر و مدیرعامل یکی از مهمترین شرکتهای دولتی بود و سابقه نمایندگی مجلس را داشت ، ساعتها توی گوش ما میخوند که خودکفایی در هر رشته و هر کالایی یه مفهوم مسخره س و ما باید فقط به مزیت نسبی تولید فکر کنیم ، پرسیدم استاد همان کشوری که با شرایط کاملا مشابه ما فلان کالا رو با قیمت پایینتر تولید میکنه و به ما میفروشه چکار کرده ما هم همون کار را بکنیم و خودکفا شویم ، من را مسخره دیگر دانشجویان کرد و چندین جلسه دیگه مشمول اهانت و تمسخر ایشان بودم
امید
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب تلخه ......!!!!!!
United States
ملکیان کجا این حرف رو زده؟!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
الان که ضعیفان قوی می شوند