کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همه فوتبالیست‌ها در الهیه، فرشته و فرمانیه!

24 تير 1392 ساعت 10:53

در شرایطی که رقم قرادادهای بازیکنان فوتبال به شدت مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته، علی دایی در اظهاراتی خانه "معمولی" مورد نیاز بازیکنان را حداقل ۲۵۰ متر با قیمت هر متر ۱۲ میلیون تومان عنوان کرده است. یعنی خانه مورد نظر ۳ میلیارد تومان قیمت دارد.


به گزارش جهان به نقل از صراط، علی دایی در برنامه اخیر ورزش و مردم در پاسخ به سوالی در خصوص ارقام دریافتی بازیکنان فوتبال گفت «من از چند جهت این را نگاه می کنم. شما این تورم را نگاه کنید. زمان ما دلار نزدیک ۸۰۰ تومان بود الان دلار ۳۴۰۰ است ، اگر این طور محاسبه کنی که باید بگویی بازیکن کم هم می گیرد. ولی می گویم این پول دادن ها باید مدیریت شود.»

دایی ادامه داد که «الان یک خانه بخواهی در تهران بگیری زیر متری ۱۲ میلیون نداری. یک فوتبالیستی که همه برایش می نویسند، نمی تواند هر جایی زندگی کند. ۲۵۰ متر اگر یک خانه بخواهد بگیرد، می شود چقدر؟ فوتبالیست با یکسال قراردادش، یک ویلای آنچنانی می گیرد الان ما اینجا اگر ۸ سال پول بگیریم و نخوریم شاید شرایط همان می شود!»

دایی در حالی حداقل قیمت خانه در تهران را هر متر ۱۲ میلیون تومان عنوان کرده که جستجو برای یافتن چنین خانه ای ما را صرفا به مناطق خاصی از شمال شهر رهنمون می کند. این در حالی است که در همین مناطق مانند الهیه، فرشته و فرمانیه نیز صرفا خانه هایی با امکانات ویژه چنین قیمت هایی دارند!

ترویج تجمل گرایی

ترویج تجمل گرایی در میان بازیکنان فوتبال در حالی صورت می گیرد که با توجه به اوضاع اقتصادی کشور، انتقادات فراوانی نسبت به این موضوع وجود دارد.

اخیرا پاداش های مربوط به بازیکنان فوتبال و برگزاری جشن های مرتبط مورد انتقاد مردم و حتی برخی بازیکنان دیگر رشته های ورزشی نیز قرار گرفته است.

با این وجود صحبت از اینکه یک فوتبالیست نمی تواند(!) در هر منطقه و هر خانه ای زندگی کند عجیب و غیرقابل قبول به نظر می رسد.

پاداش های نقدی اعطا شده به فوتبالیست ها گاهی از تمام دارایی های یک خانواده ایرانی نیز بیشتر است! با این حال اخیرا اعطای امتیازات ویژه دیگری که مجوز وارد کردن یک خودروی خارجی(!) آخرین مورد آن است نیز به آنها اضافه شده است.

بدیهی است که در پیش گرفتن سیاست های تشویقی به سبک مورد اشاره، نتیجه ای جز تشویق و ترویج تجمل گرایی در میان فوتبالیست ها نداشته است.






کد مطلب: 299399

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/gallery/299399/1/همه-فوتبالیست-ها-الهیه-فرشته-فرمانیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com