پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۱
۲۱

همه فوتبالیست‌ها در الهیه، فرشته و فرمانیه!

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 299399
در شرایطی که رقم قرادادهای بازیکنان فوتبال به شدت مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته، علی دایی در اظهاراتی خانه "معمولی" مورد نیاز بازیکنان را حداقل ۲۵۰ متر با قیمت هر متر ۱۲ میلیون تومان عنوان کرده است. یعنی خانه مورد نظر ۳ میلیارد تومان قیمت دارد.
به گزارش جهان به نقل از صراط، علی دایی در برنامه اخیر ورزش و مردم در پاسخ به سوالی در خصوص ارقام دریافتی بازیکنان فوتبال گفت «من از چند جهت این را نگاه می کنم. شما این تورم را نگاه کنید. زمان ما دلار نزدیک ۸۰۰ تومان بود الان دلار ۳۴۰۰ است ، اگر این طور محاسبه کنی که باید بگویی بازیکن کم هم می گیرد. ولی می گویم این پول دادن ها باید مدیریت شود.»

دایی ادامه داد که «الان یک خانه بخواهی در تهران بگیری زیر متری ۱۲ میلیون نداری. یک فوتبالیستی که همه برایش می نویسند، نمی تواند هر جایی زندگی کند. ۲۵۰ متر اگر یک خانه بخواهد بگیرد، می شود چقدر؟ فوتبالیست با یکسال قراردادش، یک ویلای آنچنانی می گیرد الان ما اینجا اگر ۸ سال پول بگیریم و نخوریم شاید شرایط همان می شود!»

دایی در حالی حداقل قیمت خانه در تهران را هر متر ۱۲ میلیون تومان عنوان کرده که جستجو برای یافتن چنین خانه ای ما را صرفا به مناطق خاصی از شمال شهر رهنمون می کند. این در حالی است که در همین مناطق مانند الهیه، فرشته و فرمانیه نیز صرفا خانه هایی با امکانات ویژه چنین قیمت هایی دارند!

ترویج تجمل گرایی

ترویج تجمل گرایی در میان بازیکنان فوتبال در حالی صورت می گیرد که با توجه به اوضاع اقتصادی کشور، انتقادات فراوانی نسبت به این موضوع وجود دارد.

اخیرا پاداش های مربوط به بازیکنان فوتبال و برگزاری جشن های مرتبط مورد انتقاد مردم و حتی برخی بازیکنان دیگر رشته های ورزشی نیز قرار گرفته است.

با این وجود صحبت از اینکه یک فوتبالیست نمی تواند(!) در هر منطقه و هر خانه ای زندگی کند عجیب و غیرقابل قبول به نظر می رسد.

پاداش های نقدی اعطا شده به فوتبالیست ها گاهی از تمام دارایی های یک خانواده ایرانی نیز بیشتر است! با این حال اخیرا اعطای امتیازات ویژه دیگری که مجوز وارد کردن یک خودروی خارجی(!) آخرین مورد آن است نیز به آنها اضافه شده است.

بدیهی است که در پیش گرفتن سیاست های تشویقی به سبک مورد اشاره، نتیجه ای جز تشویق و ترویج تجمل گرایی در میان فوتبالیست ها نداشته است.





https://jahannews.com/vdci33ar3t1a3p2.cbct.html
jahannews.com/vdci33ar3t1a3p2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگه اینها چیکار می کنند که اینهمه پول می گیرند و اینهمه بهشون بها می دید . کل درآمد یک کارگر اگر مجرد باشه و هیچی نخوره با این حقوق و مزایا زیر 8 میلیون تومان در سال می شه آخه اینهمه حق کشی در این کشور چرا ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
آخ گفتی کارمندی که صبح تا عصر یکسره کار میکنه و کلی هم درس خونده و چقدر به درآمد ملی اضافه میکنه چقدر میگیره اونوقت این بی خاصیتها که فقط پول خرج میکنن وادعا دارن و دو سه کلاس هم بیشتر درس نخوندن و پولاشونو صرف خوشگذرونی میکنن چقدر زیاد میگیرن یه جوری هم خودشونو میگیرن انگاری دانشمندن به والله بی عدالتیه......
یاس
Iran, Islamic Republic of
نکنه بیت المال شده صندوق شخصی علی دایی از بس خورده و جمع کرده مغرور شده فکر کرده صاحب همه چیزه
شهروند
United States
مقصر کی هست؟رواج تجمل گرایی در جمهوری اسلامی واقعا جای سوال دارد؟قرار این بود؟الان همه خودشان رو تبرئه می کنن.کی بود کی بود من نبودم .مقصر مستقیم این تجمل گرایی و شکاف طبقاتی مسئولین هستند فرقی نمی کنه چه چپ چه راست چون همه در طول این سی چهار سال مسئولیت داشتند .اصلا چرا فوتبالیستها رو می گید برید به زندگی مسئولین نگاه کنید بعد متوجه می شید بعضا فوتبالیستها پیش اونا عددی نیستند.
Iran, Islamic Republic of
خدا از مسئولین نگذره

من فقط خودمو نمیگم اوضاع زندگی من خوبه الان خدا روشکر
ولی با 8 سال سابقه کار
با مدرک فوق الیسانس سالی 25 میلیون تومان درامد دارم
دو شغل دارم هم شرکت مهندسی کار میکنم و هم پروژه های شخصی قرار داد میبندم
روزانه بیش از 14 ساعت کار میکنم
سالی یک بار مسافرت میرم و نه هامبورگ و ایتالیا همین کشور خودم شمال و مشهد شیراز
ولی امسال من ماهانه مالیاتی که میدم صرف رنگ مو و آرایش صورت فوتبالیست ها میشه

ولی عیب نداره! اون دنیا با همه حساب میکنیم
Iran, Islamic Republic of
کاش یه خورده هم ادب و نزاکت داشتن!
کارگرباحقوق 580000تومان
اگرسهمی ازبیت المالی که به فوتبالیستهاداده میشودداشته باشم حتی از1ریال راضی نیستم
پري
Iran, Islamic Republic of
یه‌ روز میاد که‌ آدما تو رو به‌ هم‌ نشون‌ بدن‌
به‌ ارتفاعت‌ لقب‌ «پایه‌ی‌ آسمون‌» بدن‌
اما خودت‌ خوب‌ می‌دونی‌ پایه‌ نداره‌ آسمون‌
اون‌ که‌ زمینی‌ نمی‌شه‌ با حرف‌ پوچ‌ اینو اون‌
پس‌ مث‌ طبل‌ صدا نکن‌ ! نگو بلن‌ترین‌ منم‌ !
Iran, Islamic Republic of
مي تواند بگويد ( دائي) که يک بازيکن فوتبال چه گره اي از اين مملکت را باز کرده و يا مي کند که بايد بهترين جاي تهران منزل داشته باشد؟ او شايد زندگي فقيرانه و ماشين پيکانش را از ياد برده است.
...
آقای علی دایی همون آدمهای بسیار پایین تر از فرمانیه و الهیه اومدن خودشونو برای تو کشتن که تو اینقدر معروف شدی ها.... یادت نره
یادت نره پول بیت المال را میگیرید که یک صدم اون پول میتونه برای صد نفر سرپناه بشه اونوقت شما غصه ی 250 متر را میخوری؟؟؟؟؟ خیلیها حسرت 25 متر خونه در پایین ترین محله ها دارن
یه سری بزنی جنوب تهران بد نیست
مواظب باش گرفتار قدرت پول و دنیا نشی
عاقبتش را از کتابها جستجو کن...!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره، من خودم از عشق فوتبالی ها هستم که تمام بازی های استقلال رو پیگیری می کنم و البته بازی های اروپایی ولی کم کم با توجه به این بی عدالتی توی توزیع ثروت واقعا به این نتیجه دارم میرسم که ارزش نداره برای بازی های داخلی آدم وقت بذاره و پیگیریش کنه (البته یه جوون این کارو نکنه چی کار کنه!)، مسئولان هم که در خواب خرگوشی فرو رفته اند و پول بیت المال رو حیف و میل می کنند!
فولای که 206 داره عکس یارورو گذاشتید
مهدی
برید ببینید که دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی حداکثر حقوقشون ۲-۳ میلیونه و باید بزور یه خونه ۵۰-۶۰ متری تو مناطق متوسط و رو به پایین شهر داشته باشند. اونوقت همینا اگر برن خارج حداقل ماهی ۴۰ میلیون درآمدشونه.
ما با پول های میلیاردی حاضریم فوتبالیست ها که هیچ دردی از مملکت رو دوا نمی کنند واسه مملکت نگه داریم. انوقت با افراد نخبه چه کار می‌کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
خدا نبخش کسی را که از بیت المال برای فوتبال هزینه می کنه .
اقای دایی علم بهتر است یا فوتبال؟ شما اگر با فوق لیسانس که مثلا میگن داری اگر میخواستی زندگی کنی بعد از 30 سال که بازنشست میشدی میتوانستی در پایین شهر حداکثر یک اپارتمال 80 متری داشته باشی و پول مستمری بخور نمیر ولی الان خدا را بنده نیستی چون در این مملکت ارزشها جابجا شده و متاسفانه تو و امثال تو برای جوانهای ما مثلا الگو شدن باید خون گریست که دایی الگوی جوانان ماست چه بر سر ما امده ؟
Iran, Islamic Republic of
خرج که از کیسه مردم بود
حاتم طایی شدن آسان بود
يكي مي ميرد از بي پولي پول دارو و درمان ندارد و يكي هم از جيب اين بيمار مي دزد و خانه 3 ميلادر دلاري مي خرد واقعا در كشور مسلمان با شعار برابري و برادري ننگ است هر يك ريالي كه از جيب مابه جيب شما به ناحق رفته خدا صد برابر ازتان بگيرد ما با 35 سال كار هنور اجاره نشينم و شما دم از خانه ويلايي 250 متري 3ميليادري مي زنيد ما برا ي اين مملكت كار كنيم شما تفريح كنيد با خانوداه اين انصاف است؟ فقط در زمين بدويد ورزش كنيد و سلامت باشد و جبران سلامتي شما را مردم ميليادري بدهند دست اين مسولين درد نكند با اين كارها يك مرد در اين مملكت پيدا مي شود جلوي ريخت و پاش از خزانه را بگيرد حق الناس واي بر شما اقا مگر نمي بينيد چكار مي كنند خاموش نشستن گناه است شما هم مسئوليد
يك مرد پيدا شد به نام احمدى نژاد كه همين شما مردم با خاك يكسانش كرديد
رضا
آقای دایی مواظب باش .از خدا بترس . اگه این سری هیچ کدوم از ایربگ ها باز نشه. تو اون دنیا هم فرمانیه والهیه و غیره نداریم همه یکسان هستند.
هیچکس
شب سمور خواهد گذشت و
لب تنور هم خواهد گذشت
اما اون دنیا پای ذره ذره ش باید حساب پس بدن
پیمان ترابی
سلام. این عزیزان متوجه نیستن این هارو نمیتونن با خودشون ببرن تو قبر. اما شاید هم اینجا رو بهشت متصور هستن.... جوانه 31 ساله لیسانسم وبیکار
آشنا
Iran, Islamic Republic of
به گفته خودشون این پولها کم است و مبلغ زیادی نیست ؟؟؟؟!!!! اگر بخواهیم مقایسه با دیگر افراد جامعه بکنیم میتوان گفت که بهترین تفریح ها را دارند ، بهترین ماشین در مدل های مختلف و به دلخواه را سوار میشوند،هراز چند گاهی تا میتوانند در فوتبال جنجال به پا میکنند و با افکار مردم جامعه که میتوان گفت تنها تفریح تعداد بالایی از مردم است بازی میکنند و...،بداخلاقی در بین جوانان را رواج میدهند ،و موارد بسیار دیگر حال آیا دیگر اقشار جامعه هم اینگونه روزگار میگذرانند و اینگونه روزگار بر وقف مرادشان است ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!