سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۶
۲۳
تحویل سال با یک مشت حرف‌های خاله زنکی!

حواشی زندگی زناشویی بازیگران، برنامه‌ لحظه تحویل سال!/ مجریانی که یک شبه بخشیده شدند

دوشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 480842
تا کی قرار است به مدیریت هر چه پیش آید خوش آید خود ادامه بدهیم، معلوم نیست. بی‌برنامگی، چهار تا بازیگر را آوردن برای پر کردن آنتن شب عید و... تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟
گروه فرهنگ جهان نيوز ـ میثم تولایی: سیما باز هم در بهترین لحظات زندگی مردم یعنی لحظه تحویل سال دست خالی بود. معلوم نیست که چرا نمی‌داند یا نمی‌خواهد، بفهمد مردم ایران نه اهل سلبریتی پرستی هستند و نه دیگر حال و حوصله شنیدن زوایای پنهان آقا و خانم بازیگر تازه ازدواج کرده را دارند.

خیلی مسخره است که در یکی از لحظات مهم سال باشی و تلویزیون را روشن کنی تا بالاخره با صدای خفیف تپانچه‌ای هم که شده، متوجه شوی عید شده است اما تنها شاهد قربان صدقه فلان مجری تا دیروز ممنوع التصویر باشی که برای فلان بازیگر در حال رفتن است!

این هم از عجایب سیمای ماست که آقای مجری در اوج بی‌اخلاقی و در مکانی معلوم الحال با حالی ان شاء الله مساعد آن اتفاق مشهور را رقم می‌زند، مسئولان مربوطه هم در نمایش اقتدارگونه، او را ممنوع التصویر می‌کنند و در ادامه هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد و همان فرد بهترین زمان آنتن را می‌گیرد، در نهایت هم بی‌خیال هرچه اخلاق و معرفت است که در این دانشگاه مذبوح است.

تا کی قرار است به مدیریت هر چه پیش آید خوش آید خود ادامه بدهیم، معلوم نیست. بی‌برنامگی، چهار تا بازیگر را آوردن برای پر کردن آنتن شب عید و... تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟ چرا یک نفر به عقلش هم خطور نکرد که شاید بهتر باشد چند نکته اخلاقی و عرفانی از پیام‌های نوروزی اوایل انقلاب حضرت امام(ره) را گلچین کنیم و برای مردم بگذاریم! یا اینکه به جای سرک کشیدن در زندگی آقایان و خانم‌های محترم و محترمه که خود هم از این هم توجه خسته شده‌اند، چند جمله از کلام دلنشین آیت حق، بهجت العرفا پخش شود، به نظر نمی‌رسد این نکات به درد جامعه می‌خورد؟!

می شود لحظات مردم را با فرهنگ اصیل و اخلاقی ایرانی و با حضور دانشمندان و هنرمندان و شایستگانی که حقا لایق شهرتند و اکنون در گمنامی به سر می برند، بدون پر و بال دادن به چند آدم پرحاشیه و به اصطلاح هنرمند، شاد و پربار و مایه کرد، اما این کار، فکر می خواهد و حال کار کردن و تولید که راحت طلبی و بی برنامگی مانع آن است.

اگر مسئولان و برنامه‌سازان ایده ندارند یا خلاقیت آنان پایان یافته است، بهتر نیست جای خود را به جوانان بدهند و میز خود را رها کنند؟!

حقیقتا با کانال به کانال کردن شبکه‌های سیما به جز یکی دو شبکه، در لحظه تحویل سال تنها می بایست غصه خورد و بس.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
باید به این سوال پاسخ داد.
آیا مردم این نوع برنامه ها را می خواند یا سیما این برنامه ها را به خورد مردم می دهد و ذائقه آنها را تغییر داده است؟ این مدل برنامه ها کپی برنامه های دنیا است و هیچ ابتکاری ندارد و بدون ابتکار هم نمی توان جذب مخاطب و فرهنگ سازی کرد
علی
واقعاً تذکر بجائی بود دیروز بعد از تحویل سال و اتمام صحبت های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم اکثر کانال های سراسری را زدم جز برنامه های بی محتوا بلکه بعضی هایشان هم سنخ تهاجم فرهنگی البته با نسخه داخلی چیزی ندیدم و با تأسف خوردن مجبور به خاموش کردن تلویزیون شدم حتی شبکه ای مثل افق هم آثار تاریخی را نشان می داد که هیچ ارتباطی با روز عید و ایجاد شادابی و نشاط انقلابی نداشت. شبکه 1 که واقعاً تأسف آور بود. ضمن عرض سپاس از زحمات مسئولین خوب صدا و سیما، واقعاً دور از انتظار بود که در یکی از بهترین و پربیننده ترین ساعات سال چنین وضعیتی را شاهد باشیم امید است اقدام جدی برای اصلاح چنین وضعیتی صورت بگیرد.
محمود
قربان اون دهنت برم كه حرف دلمو زدي ..تاكي ...
دشتی- یزد
متاسفم برای صدا و سیما
فکر کرده با جذب این افراد، به خودش اعتبار می بخشد. واقعا این مدیران، چی فکر میکنند.
گل گفتی
نویسنده چرا این همه عصبانی هست؟با یک لحن مودبانه تر ه میشد این حرفها رو زد.
خود سایت جهان تا حالا چند تا پیشنهاد برای برنامه های نوروزی داده؟
چوبین
بازیگرانی که چند بار ازدواج کرده و طلاق گرفته اند، الگوهای مناسبی برای جوانان و مردم نیستند.
هومن
موافقم.
United States
کاملا موافقم
مهدی
متاسفانه صدا و سیما افرادی را به عنوان الگو معرفی می کند که بیشترین مشکلات اخلاقی را دارند. در این زمینه بازیگران سینما و فوتبالیست ها که اکثرا در زندگی عادی خود خطاهای متعددی را مرتکب شده اند به عنوان الگو معرفی می شود.
متنفر از جهان
از اين سايت خوشم نمياد و متنفرم اما حرف دل خيلياست اين....
صدا و سيما پاسخگو باشد
احمد
متاسفانه بی محتوایی و تهی بودن اکثر برنامه های صدا وسیما منجر به بی اعتنایی مردم به آن شده بطوری که مردم به شبکه های بیگانه روی آورده اند . صدا سیما در مناطق محروم آنتن دهی ندارد و این باعث روی آوردن به ماهواره و در نهایت مشکلات فرهنگی اجتماعی و خانودگی متعدد شده است. در مناطق کوهستانی از این دست فراوان است.
Germany
تازه میگن بودجه امان کم است
همه این برنامه ها برای مقابله با ماهواره است خودشون هم میدون هیچ کس تلوزیون نگاه نمیکنند دیگه تمایلی هم ندارند برنامه. درست کنند
دیگه به همه ثابت شده این ممنوع التصویری ها نمادین و برای مظلوم نمایی و بازار گرمی برای فلان مجری و فلان حزب است.
همین بازیگران و مجریان سبز و بنفش و زرد در کل مبلغان احزاب و مخالفان دولت مردمی، بهترین زمان ها از جمله عید آنتن را در دست میگرند و وقتی وظایفشون در راستای اهداف فلان حزب را اجرا میکنن و میرن استراحت ژست ممنوع التصویری میگرن...
باور کنید اگر شجریان که حالا در همین نظام پست و مقام داره خودش بخاد رسانه ملی را در اختیار میگره اما مهم اینجاست که خودش نمیخاد و از لفظ ممنوع التصویری برای مظلوم نمایی و خوشایند اپوزیسیون نظام استفاده میکنه ...
من من
"چند نکته اخلاقی و عرفانی از پیام‌های نوروزی اوایل انقلاب حضرت امام(ره) را گلچین کنیم و برای مردم بگذاریم!.."

والا من اصلا تلویزیون نگاه نمی کنم ولی پیشنهادتون واقعا ترکونده!
خودتون می گید مردم حوصله ندارن مثلا یه بازیگرو بیارن و از جززیات اون بدونن بعد می خوایید سخنرانی پخش کنید توی تحویل سال! و بعد تویل سال هم سخنرانی؟

با کمال احترام نویسنده این مطلب در حالت عادی قرار داشته موقع نوشتن این مطلب؟؟
اینا چیه منتشر میکنید ؟

اگه هم قرار باشه پیشنهاد شما اجرا بشه طبیعتا باید از شبکه ای مربوط به ایم مسایل و قران هست انجام بشه نه شبکه های عمومی و برای عموم مخاطب!

باور بکنید یا نکنید تنوع وسیعی در جامعه وجود داره بخش بزرگی از جامعه مثل من همینجوریم گاه نمی کنیم تلویزیون رو چه برسه به اینکه سخنرانی بزاران :)))

خلاصه جک اول سال خوبی بود!
United Kingdom
والا
منصفانه انتقاد به جایی است با وجود این همه بزرگ و فاضل و دانشمند در قید حیات و فقید چرا باید در لحظات تحویل سال و در جهت حول حالنا الی احسن الحال فرمایشات گهربار این عزیان تبلیغ و یاد آوری نشود!!نگین فضل و کرم و مکاشفه ایران زمین حضرت آیت الله بهجت حیف است که مردم از فرمایشات ایشان بی نصیب باشند.واقعا صداو سیما بجای این برنامه ها و حتی برنامه هایی بیی محتوا که بسیارند می بایست با هنرمندی از رسانه برای تبلیغ مکارم اخلاق بهره ببرد.
حالا مگر این بازیگر ها چقدر مهم هستن برای مردم چقدر جایگاه علمی یا عرفانی یا اخلاقی دارند .اینکه حالا چی می خورن چی می پوشن از چی خوششون میاد کی ازدواج کردن به چه درد مردم میخوره واقعا تا کی میخواهید این بچه بازیها رو ادامه بدید .اگه نمی تونید یا نمی خواهید رسالت دانشگاهی خود را انجام بدید .همون برنامه طنزبزارید تا مردم یه خورده بخندن خیلی بهتره
ما که سال تحویل تلویزیونمون و رو شبکه قرآن گذاشتیم حرم امام رضا رو نشون میداد دلیلیم که شبکه های دیگه رو نگرفتم همین بود که بازیگر و خواننده دعوت میکنن معمولا
گندم
حرف دل ما بود اتفاقا مدتی بود از دیدن این مجریان حال به هم زن راحت بودیم و متاسفانه دوباره برگشتند...فقط یک نکته مصلبتان خیلی کوتاه و شتاب زده بود
داود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ذائقه مردم رو دارن اینجوری بار میارن: خاله زنکی!!
یعنی مردم با مسائل شخصی بازیگران و فوتبالیست ها سرگرم بشن و کیف کنن تازه اط شدت رضایت کامنت های تشکر هم بذارن!!
آدم حسابی هم که تو کشور ما فقط بازیگرو خواننده و فوتبالیسته!!. یعنی انقدر بدبخت شدیم مردم ما با این تاریخ و تمدن و... باید از این جور آدما الگو بگیرن.
واقعا گریه داره اوضاع فرهنگیمون...
نویسنده سناریوی یک برنامه نوروزی را بنویسد و بدهد به صداوسیما برای نوروز 96.
ضعف جذب مخاطب را از شبکه افق (شبکه مدعیان سابق) فهمیدیم.