پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۷۱
وقتی مردم از مرد عبا شکلاتی بی بی سی عبور کردند

رئیس دولت اصلاحات زیر چتر انقلاب است یا لیدر ضدانقلاب؟

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 428945
اطرافیان وی در ماجرای کوی دانشگاه ۷۸ نقش ویژه‌ای داشتند و سال ۸۸ نیز کانون بحران دقیقا از همان ناحیه حلقه اطراف رئیس دولت هفتم و هشتم آغاز شد. ماهیت آنچه در این دو بحران سیاسی انقلاب که جریان اصلاحات یک قطب آن را تشکیل می‌دهد هر چه باشد یک نکته را کاملا آشکار می‌کند اینکه نه خود را ذیل نظام بلکه جایی بین نظام و ضدانقلاب تعریف می‌کند.
رئیس دولت اصلاحات زیر چتر انقلاب است یا لیدر ضدانقلاب؟
گروه سیاست جهان نيوز ـ در طول چند سال گذشته این ذهنیت در میان برخی از فعالان سیاسی ایجاد شده است که چرا رئیس دولت اصلاحات از جانب بخشی از مردم و دلسوزان نظام طرد می‌شود؟ جواب این سؤال را می‌توان در رفتار سیاسی وی جستجو کرد. نباید فراموش کرد که او هم‌اندازه سایر کسانی که سابقا در این کشور توفیق خدمت در یکی از ارکان نظام را داشته‌اند برای مردم صاحب احترام و جایگاه است اما آیا خود، همین جایگاه را برای سایر تفکرات موجود در نظام اسلامی قائل است؟

برخی امروز تلاش می‌کنند تا دایره تفکرات موجود در کشور را به دو بخش اعتدالی و افراطی تقسیم کنند. طراح سناریوی دو قطبی سازی فضای سیاسی کشور بخوبی می‌داند که همه کسانی که امروز حول گفتمان «شبه اعتدال» روحانی جمع ‌شده‌اند دارای سابقه تیره و تار افراطی‌گری هستند اما تلاش می‌کنند تا قرائتی را از افراطی‌گری ارائه دهند که به هیچ وجه دایره هم‌پیمانان سیاسی خودشان را شامل نشود.

هیچ‌کس امروز منکر این موضوع نیست که احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری خود دچار افراط و تفریط می‌شد و این موضوع بزرگترین لطمه را به گفتمان مورد نظر وی وارد کرد. احمدی‌نژاد دچار یک خطای بزرگ محاسباتی شد و با فراموش کردن اقدامات حلقه اطراف خود در مقابل اتهامات بزرگی قرار گرفت که ممکن است برای همیشه وی را از فضای سیاسی کشور حذف کند.

اما قرائت درست از کل واحد سیاسی کشور زمانی صورت می‌گیرد که عملکرد سایر هم‌ردیفان احمدی‌نژاد نیز مورد سنجش قرار بگیرد. پیش از احمدی‌نژاد، رئیس دولتهای هفتم و هشتم، هشت سال سکان قوه مجریه کشور را بدست داشت. او هرچند به دنبال نمایشی خوب از سیاست‌ورزی در عرصه سیاست خارجی بود اما به واسطه رفتار غلط سیاسی در داخل کشور، زمینه‌ساز چالش‌های پس از خود را فراهم آورد. کُمِیت رهبر اصلاحات در فرهنگ هم لنگ می‌زد و محصول عملکرد فرهنگی دولتش فردی مانند عطاءالله مهاجرانی بود که بعدها به یک ضدانقلاب قهار تبدیل شد.

همان اندازه که می‌توان برای دوره هاشمی و احمدی‌نژاد نقاط قوت و ضعف مطرح کرد، او نیز در دوران هشت ساله ریاست جمهوری‌اش نقاط قوت و ضعف فراوانی داشت که بیان آنها در حوصله این متن نمی‌گنجد اما آن چیزی که رئیس دولت اصلاحات را در فضای سیاسی کشور منزوی کرد عملکرد وی در دوران ریاست جمهوری نبود. او همانند سایر روسای جمهور در تمام عمر هشت ساله دولتش از حمایت ارشادی رهبر انقلاب برخورد بود و مانند همتایانش، منتقدان و حامیان سرسختی داشت که برایند آنها در سال‌ ۸۴ به عبور از وی انجامید.

مردم تصمیم گرفتند از مرد عبا شکلاتی ـ به تعبیر بی بی سی ـ عبور کنند چرا که ردپای وی را در تمام بحران‌های دو دهه اخیر مشاهده می‌کردند. او تا کنون دو بار علنا اثبات کرده است که نه تنها در بحران‌ها به کمک مردم و نظام نمی‌آید بلکه خود به کانون بحران تبدیل می‌شود و صریحا به گسترش آتش آن دامن می‌زنند.

اطرافیان وی در ماجرای کوی دانشگاه ۷۸ نقش ویژه‌ای داشتند و سال ۸۸ نیز کانون بحران دقیقا از همان ناحیه حلقه اطراف رئیس دولت هفتم و هشتم آغاز شد. ماهیت آنچه در این دو بحران سیاسی انقلاب که جریان اصلاحات یک قطب آن را تشکیل می‌دهد هر چه باشد یک نکته را کاملا آشکار می‌کند اینکه نه خود را ذیل نظام بلکه جایی بین نظام و ضدانقلاب تعریف می‌کند.

رئیس دولت اصلاحات مصداق بارز همان فردی است که خود را در فتوحات شریک می‌داند اما در مواقع بحرانی جایی در فضای سیاسی را انتخاب می‌کند که منافع شخصی‌اش را به چالش نکشد. مرد شماره یک جریان اصلاحات هرگز برای نظام هزینه نکرده است تا جایی که حتی با عبور چند ساله از ماجرای ۸۸ حاضر نیست تا موضع خود را در قبال این برهه حساس تاریخ انقلاب مشخص کند. چگونه حامیان وی توقع دارند تا مردم و حاکمیت، وجهه سیاسی او را در میان مواضع زیگزاگی و لرزانش به رسمت بشناسد؟

وقتی او هنوز تکلیف خود را با نظام اسلامی مشخص نکرده است چطور توقع دارد تا نظام تکلیف وی را مشخص کند؟ اگر برایند نظر وی این است که نظام توانایی اداره کشور را دارد و می‌تواند از میان‌ها بحران‌ها عبور کند چرا در ماجرای ۸۸ که هیچ کس تعبیری به غیر از براندازی از آن ندارد به کمک نظام نیامد و حاضر نشد از اعتباری که از حمایت حاکمیت بوجود آمده برای حاکمیت هزینه کند.

حاکمیت‌ها همواره در طول تاریخ با چالش‌های زیادی مواجه شده‌اند و نوع برخورد صاحبان جایگاه سیاسی و کسانی که عزت و قدرت خود را از اقتدار نظام‌های حاکم می‌گیرند تصورات افکار عمومی را نسبت به آنها شکل‌ می‌دهد. بدترین شیوه برخورد با حاکمیت زمانی است که یک رجل سیاسی خود را در غنائم پیروزی‎ها شریک بدانید و در مواقع جنگ، بحران و چالش‌های پیش‌رو به داخل دالان‌های بی‌تفاوتی خیز بردارد. رئیس دول اصلاحات در مواجهه با انقلاب اسلامی دقیقا چنین حالتی را دارد.

این شیوه تنها محدود به وی نیست بلکه افرادی چون جلایی پور، تاج زاده، بهزادنبوی، سازگارا، شمس الواعظین، میردامادی، صفایی فراهانی، رمضان زاده، محسن امین زاده، علی تاجرنیا، سعید شیرکوند، محمدعلی ابطحی، حجاریان، رضا علیجانی، فيض الله عرب سرخي، ابوالفضل قدياني، محسن آرمين، محمدرضا خاتمی، سعید شریعتی، جهانبخش خانجانی، علی مزروعی، محمد قوچانی، ابراهیم یزدی، میرزا ابوطالبی، موسوی خوئینی ها، یوسفی اشکوری، مرتضی حاجی، فاطمه حقیقت جو، علی افشاری، میرطاهر موسوی، جواد امام و تعدادی دیگر که همگی از ارادتمندان به رهبر اصلاح طلبان محسوب می‌شوند هم شرایط متفاوتی ندارند.

در واقع این جمع تیمی را تشکیل می‌دهند که زبان درازی برای انتقاد دارند اما هرگز منتقدان را تحمل نمی‌کنند. دنبال سهم خواهی از حاکمیت‌اند اما اگر منافعشان اقتضا کند از حاکمیت عبور می‌کنند، هرگز هزینه نمی‌کنند بلکه دائما هزینه می‌تراشند.

امروز شاید لازم باشد به رهبر اصلاحات تذکر داده شود که اگر از شما به‌عنوان رئیس دولت اصلاحات یاد می‌کنند، دولت اصلاحات بخشی از تاریخ انقلاب است و اگر بواسطه عملکرد منفعت‌طلبانه شما و اطرافیانتان در سال ۸۸ به انقلاب ضربه کاری وارد می‌شد، قطعا کسی برای عنوان رئیس دولت اصلاحات تره هم خرد نمی‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صالح عباسی
Iran, Islamic Republic of
ایشون همه اعتبارش رو سال 88 خرج کرد و چیزی برای خودش باقی نذاشت. یادش رفت که حیثیتش به خاطر نظام اسلامیه و در این حکومت شکل گرفته...
یادمون نرفته که چه ظلم عظیمی به نظام کرد. تا الآن هم مدیونه نظامه که با رافت باهاش برخورد شده و پای میز محاکمه نرفته.
امید
اگر این بزرگوار نبود فرهنگ هم نبود
مهتاب
کدوم فرهنگ؟فرهنگی که وزیرش مهاجرانیه؟
تو دهن ...رو ببند و اسم مهاجرانى و خ...رو نبر ...
علی
ادب نشانه ی بارز آدمیست. ایکاش تمام کسانی که از خاتمی دم میزنند لااقل رویارویی دین و مدرنیته را در آثار ایشان جستجو کنند تا بفهمند فرهنگ یعنی چه. چرا ایشان و وابستگان فکری ایشان هیچگاه مفاهیم آزادی و حقوق بشرو.. را دقیق تعریف نمیکنند و وجه تمایز این مفاهیم در دین اسلام و دید غرب را تبیین نمیکنند؟و به کلی گویی بسنده میکنند. در عوض در آثار ایشنا بکرات پیروی بی چون و چرا از غرب را مطالعه میکنیم.
خوب است که دوستان علاقه مند لااقل به بیم موج خاتمی،جهانی شدن دکتر سریع القلم، بسط و قبض سروش و... رجوع کنند خیلی از مفاهیمی که مشرک لفظی اند را بدون تعریف روشن در آنجا خواهید دید.
موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
احسنت اميد
اره فرهنگ هم مثل ادب شده
از بی فرهنگها مستحکم میشود البته به خاطر ملت فهیم است نه بی ادب و بی فرهنگ.
منظور فرهنگ رقص و آواز است آنهم گرداگرد آتش !بلا نسبت سرخپوستان محترم البته...
منظورش فرهنگ غرب زدگی است
...
ااگر این بزرگوار !!!!!!!!! نبود ف... نبود
سیاوش
United States
اگر اعتبارش خرج شده بود، اینجا مقاله ای در جهت تخریبش نوشته نمیشد. اگر اعتبار نداشت ممنوع التصویر نمیشد. آدم بی اعتبار که ترس نداره
اعتبارش را برای جررج سوروس و ملک عبدالله و مهاجرانی و ........... خرج کرد و دیگر حنایش برای مردم ایران رنگی ندارد .
دهنت را آب بکش
برو منفي هايت را بشمار ............
حبیبی
از بازگشت او به عرصه قانونمداری با اعتراف به اشتباهات و قانون شکنی های سال 88 نا امیدیم.
او و جریان متبوعش دوست دارند با خود را به آن راه زدن و انتظار از دیگران برای زیر سیبیلی در کردن همه فتنه گری ها، به عرصه سیاست داخلی باز گردند، اما بدانند تا وقتی خط و مرز خود را با ضد انقلاب مشخص نکنند جایی میان ملت ندارند.
محمد
Latvia
ایشون فعلا که داره اوقات خودشونو با جماعت ... بزک کرده و .. میگذرونند و بهشون بد هم نمیگذره !
با کارهایی که در 88 کردن، توقع دارن زیر پاشون فرش قرمز هم پهن کنیم؟!
اینایی که جونشون رو از دست دادن تو 88، با القائات ایشون و امثال ایشون بود که تهییج میشدن...
چقدر رو دارن بعضیا
بی نام
پس اونی که به ملت خس و خاشاک گفت چی؟؟؟؟؟؟
در وصف ارجحیت نسبت به احمدی نژاد همین بس که مخالفانش هنوز به استناد به دروغ خس و خاشاک و شایعه و تخریب خودشون رو زنده نگه داشتند! رو کدوم کانال تنظیمی که هنوز یه سر به سخنرانی احمدی نژاد نزدی تا بدونی خطاب احمدی نژاد در لفظ خس و خاشاک ملت(حتی حامیان موسوی) نبودند ولی گویا ضمیر مرجعش رو خوب پیدا کرد!
هنوز هم معتقدیم عده ای مغرض که در کار تحریم انتخابات و ضربه به نظام بودند خس و خاشاک بودند
احمدی نژاد همه شرکت کنندگان در انتخابات را پیروز دانست.
بعضی ها خودشون دوست دارن با این دروغ از فتنه دفاع کنند. هیچ کس معترضین را خس و خاشاک عنوان نکرد جز فتنه گران که قصد سو استفاده داشتند.  
France
من نيز اصلاح طلبم و موافقم كه اصلاحات هم بخشي از نظام است و فكر هم نمي كنم هيچ انسان عاقل و روشن فكري به فكر بر اندازي حكومت باشد چون در غير اين صورت بايد انتظار كشوري چون سومالي يا افغانستان يا عراق را بكشيم، ولي دوستان بپذيريد كه اين نظام هم اشكالاتي دارد( از جمله اينكه قدرت در نظام بايد بر اساس اولويت انتخابي بودن و مسووليت پذير بودن شكل بگيرد كه در اين صورت هيچ انرژي نهفته و مضري در كشور نمي ماند كه بخواهد به اغتشاش و احيانا براندازي بينجامد ) كه بايد اصلاح شود و طرفدار اصلاحات هم بودن هيچ منافاتي با طرفدار نظام بودن ندارد
كما اينكه بنيانگذار كبير انقلاب خود نيز در سال 67 دستور اصلاحات در قانون اساسي را دادند . چه خوب است اصلاحات در زمان قدرت حكومت اتفاق بيفتد كه باعث هرج ومرج و اغتشاش نشود چيزي كه در اكثر كشورهاي اروپايي اتفاق افتاد.
من به جد معتقدم ولي فقيه ظامن سلامت حكومت است چون در غير اين صورت در زمان احمدي نژاد دمكراسي در ايران مي مرد و سرنوشتي مثل ونزولا داشتيم.
اما متاسفانه مشكل اصلاحات در ايران از سوي دوقشر ااست:اول كه مهمترين هم ميباشد عده اي تندرو و بي عقل كه بدون فكر به عواقبش، شعار بر اندازي سر ميدهند و اعتراض را از حد مي گذرانند و دوم عده اي كه شايد تحت تاثير گروه اول واز روي ترس از براندازي نظام ،كليه راههاي اعتراض را ميبندند كه اين خود بسيار خطرناك است.
در كلام آخر ،من از خدا وند بلند مرتبه مي خواهم خدا سر انجام اين ملت عزيز و دوستداشتني را بخير گرداند.
امیر علی
شما لطفاً دموکراسی رو تعریف کنین و بعد محل شاهد بیارین که کی و کجا دموکراسی در زمان احمدی نژاد مرد؟؟؟احمدی نژاد در 2 تا انتخابات ریاست جمهوری نفر اول شد که یکی از اونارو همین م.خ برگزار کرده بود ویکیشو خود احمدی نژاد ، یه انتخابات دیگری رو هم برگزار کردکه فکر متضاد خودش با 250هزار رأی بیشتر نفر اول شد، همینطوری انتخابات مجلس و خبرگان و شوراها رو هم برگزار کرد ، حالا شما میگید دموکراسی نبوده؟؟؟البته حق با شماست در طول تاریخ سیاسی بعد از انقلاب هر وقت نتیجه یک انتخاباتی اونی که شما و بزرگاتون و حاج آقا میخواسته نشده اون انتخابات حتماً یه مشکلی و تقلبی و ... توش بوده ، و اگه نتیجه خواسته شما بوده اونهم با رأی های حداقلی مثل این انتخابات اخیر دموکراسی دقیق بوجوداومده...
ضمناً اصلاحات هیچوقت نمیتونه بخشی از نظام باشه، چرا که از دوم خرداد 76 تا الان شما اگه شمار اصلاحطلبان 2آتیشه رو که به دشمنان پناه برده اند رو بشماری رقمش سر به فلک میزنه و این در حالی هم هست که اونائی که تو داخل موندن هم افکارشون دستکمی از اونا که فرار کردن ندارن و حداقل بااونا مرزبندی هم نمیکنن...تو فتنه88 هم حق و باطل معلوم شد که همه اصلاحاتچی هاا(دقیقاً همه اصلاحاتچی ها)در لباس سبزها و در کنار منافقین و آمریکا و اسرائیل در مقابل نظام ایستادند .
این اصلاحاتچی ها اما اگه هیچی نداشته باشند چندتا چیز رو دارن و اون هم اینکه 1در جنگ روانی استادن2خیلی بی حیاتشریف دارن3خیلی خیلی هم بی انصاف و بی وجدان هستن...
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت امیر علی
یعنی بالا برین پایین بیان خاتمی رو نمی تونین مخالف کنین چون یه تدارکاتچی بیشتر نبود
آقای خ... محبوب دل مردم است . مردم هم او را انسان معتدل با تقوا و با علم و ادب دوست دارند .
خوشحالیم از اینکه مخالفان و دشمنان خ... مشتی احمق و ...دزد و . . . . هستد.
مسافر
این هم از ادب اصلاحات !!!!!!!!!
از کی تا حالا تو شدی مردم؟!
ايشان قطعا زير چتر انقلاب هستند و متاسفانه باسانسور شديد خبري كه در مورد ايشان به وجود امده مشاراليه در قلب ماست. چه شما بخواهيد و. چه نخواهيد.
وقتي به كسي حتي اجازه نمي دهيد بر خلاف مصوبه شوري عالي امنيت ملي تصويرش در رسانه ها چاپ شود چگونه او مي بايست ثابت كند كه از خيلي از اصول گرايان فعلي كه فقط شعار انقلابي مي دهند انقلابي تر است .
معيار و شاخص شما براي فتنه فقط به درد خودتان مي خورد. اعتبار ايشان كماكان براي همه محترم است اگر ميتوانيد سانسور شديد خبري را برداريد تا مشخص شود دكتر خ...چه ميزان محبوبيت دارد. قطعا همانند رئيس دولت قبلي منفور نيست.
Iran, Islamic Republic of
خائن کسیه که نظام رو متحمل این هزینه کرده همون کسی که در سال 88 هنوز نتیج رای گیری مشخص نشده به کاندیدای فتنه گر تبریک گفت
ریس دولت به اصطلاح اصلاحات بر خلاف تصور عموم هیچی از خودش نداره یه ادم وا داده به تمام معناست
کسی که مدعی لیدری یه جریانه باید توانائی تحلیل صحیح از همه چیز داشته باشه نه اینکه مطیع محض عده ای که براش تصمیم سازی میکنند باشه
به نظرم این اقا حتی در حد یه وزیر دولت هم کارائی نداره فقط به درد رئیس یه خانواده بودن میخوره
البته اون هم نه اینکه حتما اونجا میتونه مفید باشه بلکه اسیبی که میزنه حداقل در سطح چند نفر و اون هم خانواده خودشه!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
عالی بود ولی اشتباها منفی زدم
Netherlands
اشتباهی مثبت زدم.
منم اشتباها مثبت زدم!
منم اشتباه منفی زدم
این آقا هیچ سابقه ای در انقلاب نداره بعد از پیروزی انقلاب بدون پرداخت هیچ هزینه ای با معرفی حضرت آقا وارد روزنامه کیهان شد - در جنگ معلوم نبود کجا تشریف دارن فالوده خوردنش هم که با جبهه ملی های مرتد ومنافقین وغیره است .
پدر بزرگوارشان هم از ایشان ناامید بودند - این مرد مرده است واین افرادی که در متن از آن ها نام برده شده که کانون اصلی فتنه ومبنای اصلی نفاق وتفرقه افکنی در کشورند هرگز نخواهند توانست این مرده را زنده کنند
مردم کسی را که روبروی ولایت فقیه عرض اندام کند را به زباله دانی تاریخ خواهند انداخت .
Iran, Islamic Republic of
اگه مرده بود الان ازش حرف نميزدي اين تو و امثال تو هستين كه مرده متحركين
جدا از خیانت فتنه لیدری که حامیانش رو به تحریم انتخابات دعوت کنه و بعد به خاطر بی اعتنایی حامیانش پنهانی رای بندازه تو صندوق از نظر سیاسی مرده!!حالا هر چقدر سایتی مثل جهان یا دلبخاتگانش(!) بخوان به این جنازه فوت کنن!مگه میشه!؟
بی نام
اونوقت احمدی نژاد زمان جنگ کجا تشریف داشت حتما داشته کنار رزمنده ها عکس میگرفت همین شخص به صدقه سری هاشمی شد یه کاره تو این مملکت
در ضمن اونویی که هم مرده برای مردم احمدی نژاده نه سید عزیز
یه جستجویی در گوگل کن تا بفهمی ...
همین سایت چند بار عکسهایی از ایشون رو با لباس رزم در جبهه با آقای محصولی(وزیر کار وقت) نشون داده
ببخشید اشتباه منفی دادم..
زنده باد احمدی نژاد
احتمالا اونجاهم مشغول ....
خدا خواسته احمدی نژاد را را بالا بکشه
وابروی ه... راببرد
....
از این سیدهای.....زیاد دیدیم
سید بهایی
سید ساواکی
سید بی دین
سید غربزده
سید لاابالی
سید مومن
سید دیندار
همه جوره دیدیم
از اشناهای ما کسایی هستند که تو جبهه با احمدی نژاد بودند
...
هیچ سابقه ای نداره؟!
...
خوشم میاد ...
سید
احمدی نژاد درزمان ریاست جمهوریش اشتاباهات زیادی کرد و هیچ شکی هم نیست ولی خداوکیلی احمدی نژاد هم از رئیس جمهور قبل از خودش بهتر بوده وهم از رئیس جمهور فعلی شک نکنید
Romania
ملاقات این بابا با سوروس هم از درک بالای ایشان هست یا از خیانت؟
ملاقات ايشان با سوروس...
الگو گیری از انقلابهای مخملی هم اتفاقی بود!
جعفر
United States
بنده با وجود تفاوت فکری با ایشان ، ایشان را فرد شرافتمندی می دانستم تا اینکه در سال 88 در طی 8 ماه قانون شکنی و نقض قانون بر پایه دروغ بزرگ تقلب گسترده رو از ایشان دیدم. کسی که از دروغ بزرگ تقلب 11 میلیونی حمایت کند واقعا شرافتمند نیست.
رئیس دولت اصلاحات در سال 88 شرافتش را فروخت برای قدرت
ميثم
Germany
اينقدر كاريزما داري كه از سايت هم ميترسن...
ehsan
این حرف ها رو بارها گفتید و مردم هم بارها گفتند ..
محمد
... ایشان مطمعن میشوند این رویا یک رویا صادقه است از کی از افراد بیننده خواب میخواهند ...
...
چه قدر به دانشجویان بسیجی.....
reza
United States
سلام نکته ای که میخواهم در مورد این افراد اصلاح طلب یا واقعیتر فساد طلب عرض کنم این است که متاسفانه آقای خاتمی و امثال ایشان را دست آویزی برای رسیدن به اهداف خودشان قرار دادند و همین کار را در حال حاضر ....
مجید
United Kingdom
با سلام امیدوارم در شب قدر توبه کنید و این همه تهمت بی پایه و اساس نزنید با این تفکرات شماست که جوانان دین گریز شده اند.
فرشاد محمدی
همه ی ما هم اصلاح طلبیم و هم اصولگرا...انقلاب رو قبول داریم ولی در صدد رفع برخی تواقص هستیم... متاسفانه بخش عمده از افرادی که خودشون اصلاح طلب میدونن واقعا اعتقادی به انقلاب ندارن ولی به دلیل منافعشون نمیخوان این عنوان کنن
شیرازی
خ... تمام شد چون خودش را برای براندازی نظام هزینه کرد... اما عدالتخواهی زنده است چون انقلاب اسلامی زنده است / و اگر بعضیها هنوز هم از اسم احمدینژاد هراس دارند به همین خاطر است / و نمیدانند که افراد انقلابی تر و کارآمدتر از احمدینژاد هم در این کشور وجود دارند که پرچم این انقلاب را به دوش کشیده و به مقصد نهایی خود میرسانند و آن روز قیافه اصلاحاتچی های فتنه گر دیدنی میشود!
این نظام حق است و هر باطلی هرچند قوی و غدر را که با ان معارضه کند ،از گردونه خارج میکند ، اهل باطل بدانند عده و عده (به کسره و ضمه) در مقابل جریان حق ، اهمیتی ندارد ، حق عمق اقیانوس است و باطل کفی بر روی ان ! تفاوت ببین از کجا تا کجاست !!
reza
برای اینکه متوجه بشیم که ایشان چقدر محبوبیت بین مردم داره کافیه در انتخابات بعدی منتظر بشینیم ببینیم ایشون از کدام لیست حمایت خواهد کرد و آنوقت ببینید آیا مردم از آن لیست حمایت میکن یا بقولی آن لیست رای می آورد یا نه .
بنظر من مردم بهتر قضاوت میکنن
موفق باشی
اگر به رفراندوم باشه گلزار بیشتر رای میاره!
عارف!!!
اگه راست. میگین رفراندوم بزاریم در مورد این...
حمیدرضا
فعلا که رییس دولت اصلاحات ...
.
تیرت خیلی باحال بود!
..
وقتي ديدند اين سيد بزرگوار چقدر در قلب مردم نفوذ دارد ...
ناشناس
ببخشید این ... رو به انگلیسی چه جور می نویسن
عجیب است هیچ کدام از روسای جمهور ایران....
ایشون چرا در ویلای مجلل در بالای شهر زندگی می کنند؟ قبل از انقلاب کجا زندگی میکرده بره همون خیلی از اهالی اصلی وشهید داده جماران فاقد مسکن هستند....
عبداله
United Kingdom
اللهم العن أول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له على ذلك.
...
میثم آقا
باتوجه به فرمایش امام عزیز ملاک حال فعلی افراد است.
ایشان امید ضدانقلاب وخونخواران جهان درایران هستند.
سعودی لیکس .سوروس لیکس .سیا لیکس.ام آی۶ لیکس .بازهم بشمارم .
ملت اسلامی بصیر هست وبه آلت دست بیگانگان اجازه بروز ظهور نمیدهد.