جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴۱
۱۲۸
«جهان نیوز» بررسی می کند؛

احتمال اجرای سناریوی «فشار بر مردم» برای «پذیرش توافق بد»

آیا برخی در «دولت امید» به دنبال «ناامیدی ملت» هستند؟
چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۴۸
کد مطلب: 424624
کسی در نیت خیر اکثریت کابینه منتخب مردم برای خدمت به آنان و حل مشکلاتشان تردیدی ندارد، اما رویدادهای ماه های اخیر حکایت از آن دارد که جریانی نفوذی در داخل دولت وجود دارد که خیر دولت و کشور و ملت را نمی خواهد.
احتمال اجرای سناریوی «فشار بر مردم» برای «پذیرش توافق بد»
گروه سیاست جهان نيوز - سعید ساداتی: خبر گرانی و تک نرخی شدن بنزین را می توان یک شوک به مردم قلمداد کرد. شوکی که رانندگان در صفوف طویل پمپ های بنزین بهتر آن را لمس کردند. شبی که قرار بود سهمیه‌ کارت‌های سوخت شارژ شود، به یکباره بنزین نایاب شد. ساعت از ۱۲ گذشت اما خبری از تزریق بنزین نبود!

خبر پیچید که مشکل فنی است و سهمیه سوخت نهایتا تا دو روز آینده به کارت‌های سوخت واریز می شود اما بيژن حاج محمدرضا،رييس انجمن جايگاه‌داران سوخت با صداقت گفت «ما اين دروغ را سر زبان‌ها انداختيم چون برخوردها تند شده بود و بايد كاری می‌كرديم تا ماجرا بالا نگيرد.»

به عبارت دیگر وی اعتراف کرد «مجبور شدیم به مردم دروغ بگوییم.»


البته ماجرا تنها به همین یک دروغ ختم نمی شود، اوایل اسفند سال گذشته بود که نوبخت صراحتا اعلام کرد «در سال ۹۴ بنزین و گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی گران نمی‌شود»


آزاد شدن نرخ بنزین و تبدیل قیمت از ۷۰۰ به ۱۰۰۰ تومان در حالی است که طبق مصوبه مجلس، دولت تنها اجازه داشت قیمت بنزین را در سال جدید ۵ درصد گران کند. حالا تنها یک چرتکه انداختن ساده نیاز است برای محاسبه این معادله که افزایش قیمت از ۷۰۰ به ۱۰۰۰ تومان، چند درصد می شود!


چند ماه قبل‌تر یعنی آذرماه ۹۳ نیز مردم به خاطر دارند که آقای نوبخت رسما اعلام كرده بود «گرچه دولت برنامه ای برای افزایش قیمت نان ندارد اما به نانوایی‌ها اجازه دادیم تا ۳۰ درصد قیمت نان را گران کنند!»


نانوایی‌هایی یک به یک به بهانه قیمت آزادپز قیمت خود را افزایش دادند و کَکِ هیچ مسئولی هم نگزید و قسمت خوب ماجرا آنجا بود که «دولت برنامه ای برای افزایش قیمت نان نداشت.»

اما تنها یک روز پس از اعلام رسمی گرانی بنزین و بهتر بگوییم آزاد شدن قیمت بنزین، خبر «پیشنهاد وزارت نفت به دولت برای افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت گاز» بر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت و فردای آن روز تحقق یافت.


انتشار خبر پیشنهاد «نفتی‌ها» به هیأت دولت تنها چند ساعت در حد پیشنهاد باقی ماند و خیلی زود «تصویب» شد! از این رو باید گفت، سرعت عمل دولت در افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها ستودنی است!

به تمامی سیاهه بالا، اخبار ضد و نقیض حذف یارانه ها را نیز اضافه کنید. حالا مردم هر ماه و در موعد مقررِ واریز یارانه این استرس به جان‌شان می افتد که نکند نام‌شان در لیست «مرفهین بی درد» برُ خورده باشد و یارانه به آنها تعلق نگیرد!

بر این اساس بعید به نظر می رسد که گرانی گاز پایانی باشد بر سناریوی سریال گرانی‌های دولتی؛ و ظرف چند روز و حتی یکی دو ماه آینده باید منتظر انتشار اخبار دیگری از این قبیل باشیم.

***

لیستی از دسته گل گرانی‌های دولت در ماه‌های اخیر:

مرغ و تخم‌مرغ گران شد (۳ خرداد ۹۴)


ماه رمضان نیامده کالاهای اساسی گران شد (۴ خرداد ۹۴)


سیم کارت گران شد (۴ اردیبهشت ۹۴)


تعرفه های پزشکی گران شد (۷ اردیبهشت ۹۴)


افزایش قیمت ۶ قلم کالا نسبت به هفته مشابه ماه قبل (۲۵ اسفند ۹۳)


شب عید پرتقال گران شد (۲۷ اسفند۹۳)


برق ۱۰ تا ۲۰ درصد گران شد (۹ اسفند۹۳)


کرایه های تاکسی و اتوبوس گران شد ( ۲۵ بهمن ۹۳)


نان بیش از ۳۰ درصد گران شد (۱۰ آذر ۹۳)


مصالح ساختمانی گران شد (۲۴ فروردین ۹۳)


صیفی جات اندکی گران شد (۷ اسفند ۹۳)


آب و برق و گاز در سال ۹۴ گران خواهد شد (۲۹ آذر ۹۴)


***

اما در پایان تنها یک سؤال بوجود می آید و آن این است که دولت چه هدفی را با افزایش قیمت ها دنبال می کند؟! چرا دولتی که در سال گذشته یکی از دستاوردهای خود را کاهش نرخ تورم اعلام کرده بود، با آغاز سال جدید حاضر شده است این روند را معکوس کرده و قیمتها و به تبع آن تورم را افزایش دهد؟!

روند مذاکرات، طی دو سال گذشته چندان مورد قبول دولت نبوده است. نه استکبار از منافعش دست کشیده و حاضر نیست تحریم ها را یکجا لغو کند و نه کشور می تواند بیش از این به غرب امتیاز و اجازه بازرسی از مراکز نظامی و حساس و بازجویی از مقامات و دانشمندانش را بدهد؛ حالا دولت مانده و دو سالی که گذشت و کارهای اقتصادی بر زمین مانده و کوهی از توقعات مردمی که خود با وعده سریع به سرانجام رساندن مذاکرات و حل مشکلات اقتصادی پس از برداشته شدن تحریمها به آن دامن زد.

بی شک دولت باید این توقعات را پاسخ بدهد؛ اما چه پاسخی برای عمر بر باد رفته مردم طی دو سال گذشته دارد؟!

آیا مردم حق ندارند شک کنند که در یک سناریوی از پیش طراحی شده توسط مشاوران ارشد غرب گرا و آشنایان به شیوه های پیچیده عملیات روانی، قرار است با تحت فشار قرار گرفتن مردم در حوزه اقتصادی و گران کردن کالاهای اساسی به خیال خامشان، نظام بر اثر فشار مردمی، توافقی را بپذیرد که نه تنها تحریمها را بر نمی دارد بلکه علاوه بر تحقیر ملت، دسترسی به مراکز نظامی کشور و بازجویی از مقامات و دانشمندانش را هم می دهد؟

آیا دولت پس از دو سال به یک شعار قدیمی بازگشته است: «توافق بد از عدم توافق بهتر است»؟! شعاری که رهبر معظم انقلاب درباره آن صراحتا فرمودند: «معتقدیم که توافق نکردن، بهتر است از توافق بد. مطمئنّم که ملّت ایران هم آن توافقی را که در آن عزّت او محفوظ بماند، احترامش محفوظ بماند، منافعش حفظ بشود، مخالفتی ندارد، موافقت خواهد کرد؛ منتها باید این خصوصیات، «بلاشک» ملاحظه بشود؛ باید تکریم و حرمت ملّت ایران و مساله‌ی اساسیِ مهمّی که عبارت است از پیشرفت ملّت ایران، محفوظ بشود و محفوظ بماند.»


کسی در نیت خیر اکثریت کابینه منتخب مردم برای خدمت به آنان و حل مشکلاتشان تردیدی ندارد، اما رویدادهای ماه های اخیر حکایت از آن دارد که جریانی نفوذی در داخل دولت وجود دارد که خیر دولت و کشور و ملت را نمی خواهد. مسأله اصلی این جریان نه حل مشکلات مردم و رفع تحریم ها به عنوان اولویت های تعریف شده دولت، بلکه برقراری رابطه با آمریکا به هر قیمت ولو باقی ماندن تحریمهاست.

پیام صریح این سناریو به مردم آن است که: «علت افزایش قیمت ها، صرفا مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است و حل همه مسائل اقتصادی نیز در گرو توافق به هر شکل ممکن است.» این در حالی است که یکی از انتقادات حجت الاسلام روحانی در تبلیغات انتخاباتی این بود: «اینکه برخی مسئولین همه مشکلات را به گردن عوامل خارجی می‌اندازند نادرست است. چون حتی قبل از آثار تحریم‌ها نیز، اقدامات متناسب با درآمد ارزی بی‌سابقه کشور نبوده است.» (نشست هفتگی اعضای جامعه وعاظ تهران ـ ۲۱ اسفند ۹۱)

حال باید منتظر ماند و دید که آیا همچنان سیل انتشار خبرهای مربوط به گرانی تداوم خواهد داشت؟ ادامه گرانی ها در سایر کالاها بی شک به تقویت این سناریوی احتمالی منجر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای جهان بعد از مدتی یه تیتر خوب زدی....
سیاح
Iran, Islamic Republic of
تیتر خوب نیست چرا?
چون احتمال سناریو غلط است...
سیاح
Iran, Islamic Republic of
ادامه نظر اینجانب ۰۰۰ احتمال سناریو غلط است ، سناریو حتمی و قطعی است
ج س
Iran, Islamic Republic of
چطور دولت مردان....
نمیدونم چرا یاد ... افتادم
Estonia
چون 99 درصد مردم ايران ُ خواهان يارانه نقدي شدند ُ و حاضر نشدند دست از يارانه اي که حقشان از بيت المال است ُ بکشند ُ دولت با اين گراني ها ُ از مردم انتقام مي گيرد ُ اين گراني هاي را آنقدر ادامه مي دهد ُ تا چهل و پنج هزارو پانصد توماني که مردم ماهانه مي گيرند ُ از طريق مازاداي که بابت گراني مي دهند ُ ير به ير شود . يعني اينقدر گران مي کند تا اين چهل و پنج هزارو پانصد تومان ُ را از مردم پس بگيرد .
Iran, Islamic Republic of
بدون تردید دولت همین هدف را دنبال می‌کند.....
Iran, Islamic Republic of
آقا شمار ا به خدا این خبر را تا یک هفته از تیتر برندارید... تا عده بیشتری آگاه شوند
میدونید چرا مردم چیزی نمیگن....
بااین تفسیر بفرمایید ............
اگر زمان دولت قلب بود لاریجانی توکلی مصباحی مقدم ... احمدی نژاد ...
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری چرا ساکته حالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشکل مطهری با شخص احمدی نژاد بود،
والا شرایط دولت فعلی از دولت قبل بدتر شده ولی او ساکت است !!
هنوز كه تورم ٥٠ درصدي نرسيده كه مردم ناراحت شن
بیشترین تورم در کشور طبق آمار مربوط به سالهای 74و 75 بود زمان عشقتون حاج آقا بعد از اون دوره تحریم فلج کننده احمدی نژاد باور نمیکنی برو آمار و سرچ کن
گل گفتی. اگه قضیه ۳هزار میلیارد، پولهای کثیف، م.ه. ۵ میلیون رشوه نمایندگان روشن بشه شاید برخی مشکلات حل بشه اما حیف که ....
برخی پازل دشمن را کامل می کنند
آاگاهانه یا ناآگاهانه خدا می داند
گرون کردن اونم الآن هیچ توجیهی جز ت...
م ن
یاوه گویی های تئورسین های روشنفکر در گوشه و کنار این مملکت به خصوص در دانشگاه ها که با مجوز عوامل دولتی در همایش ها ودیدارهایشان با افراد ذینفوذ در بین مردم از یک سو ...
حجت
Iran, Islamic Republic of
سلام من بچه شهرستانم و ازین اتفاقات و سیاستهای ... دولت داریم بشدت رنج میبریم ...
من هم که بچه تهرانم دارم همین رنج را میبرم
اللهم عجل لولیک الفرج
محسن
شما خاطرتون هست بنزین 100 تومنی زمان چه کسی شد 700 تومن !؟
مسافر
شما خاطرتون هست چند سال پیش بود و چند کالای اساسی گرون شد و اوضاع سیاسی ایران چگونه بود و آیا مردم نگران بودند که یارانشون قطع میشه یا نه و ....... ؟؟؟؟؟
....
برخیها شرفشونو .. گره زدند.
لا اقل قبلش خبر میداد
در عوضش 45500 تومان یارانه به همه مردم داد (اعم از پیاده ها)
چیزی که ما دنبالشیم ارزونی نیست حساب و کتاب و صداقته اون موقع با حساب و کتاب بنزین به قیمت واقعی خودش نزدیک شد و مردم کاملا توجیه هم شدند که مانع از حیف و میل بیشتر بنزین هم شد و به مردم هم درست اطلاع رسانی میشد و مردم رو شوکه نمیکردن اما حالا چی؟! انگار صبح که میشه باید نگران خوابی باشی که دیشب برات دیدن!
Iran, Islamic Republic of
زمان احمدی نژاد شده بود 400 تومن
احمدی نژاد اونقدر مرد بود که بنزین 100 تومنی رو تا آخر توی کارتها معتبر نگه داشت نه مثل این دولت که یک زمان 3 ماهه داده برای 700 تومنی آخه اونایی که صرفه جویی کردند و نکردند چه فرقی بینشون هست.خیلی نامردیه به خدا.
حاج علی
در زمانی که کل دنیا به طور علنی(بجز چند کشور گشنه و تشنه آنهم بخاطر منافع خودشان دور و بر مونن)علیه ما دشمنی و تشنه به خون مایند ...این همه فشار به مردم تحمیل کنیم و....
متاسفانه خيلي به واقعيت نزديكه .
....
مسافر
متاسفانه عین واقعیته !!!
پس نماینده های مجلس چیکار میکنن ؟
....
علي
United States
به نظر ميرسد همان جرياني كه وادار كرد ....
آرش
من به روحانی رای داده بودم اما اتفاقاتی که طی چند ماه اخیر افتاده رو وقتی بررسی میکنم، واقعا به درستی این تحلیل پی میبرم. بنظرم دولت واقعا سیستهای غلطی رو داره پیاده میکنه.
مسافر
ای کاش بقیه هم مثل شما شجاعت این رو داشتند که این حقایق رو قبول کنن و به زبون بیارن ..
حسین
باسمه تعالی
افزایش گرانی آن هم به این سبک ناشیانه و به بدترین وجه. دولت اگر راست می گوید دلار را گران کند که مزیت صادراتی افزایش پیدا کند. نه اینکه علاوه بر ثابت نگه داشتن قیمت دلار با سوبسید مضاعف به واردات، تولید داخلی را نابود کند. ما در برابر آمریکای جنایتکار ایستاده ایم و زیر بار ظلم نمی رویم حتی اگر ظاهرا زورش هم زیاد باشد. حزب الله هیچگاه در برابر حزب شیطان سر تسلیم خم نمی کند.
د...عادت مسولین ...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این که مشکلی نیست. براحتی همه این مشکلات رو میندازن گردن دولت دهم!!!!!
بیچاره احمدی نژاد...
نیمـــآ
Iran, Islamic Republic of
... نمیدونم اینها در آخرت چطور میخواهند در محضر عدل الهی از خود دفاع کنند!!
مسافر
آخرت ......!!! عدل الهی..... !!! خدا .... !!!
.
.
.
فقط کدخدا ...... همین و بس .....
. مهتاب313
خیلی زیبا بود////....
Indonesia
. کدام جریان ... می کنید؟؟ این دولت از ابتداء آمده بود که با ...
ARDAD
United Kingdom
من احساس می کنم محبوبیت آقای روحانی رو به افول است ....
حسن
اگه رو به افوله این همه استقبال مردمی تو سفرهای استانی چيه پس؟؟؟؟؟
مریم
به نظرم سیاست های این دولت بیشتر به سیاستهای .....
آفرین پس گرانی های سال 91 هم در همین راستا بود
100روزه مشکلات حل میشه
هنوز اون صدروزه نیومده
هندونه شده کیلویی 1800تا 2000 تومان -طالبی5000تومان
دلمون خوش بود که هندونه بخریم نمیتونیم میوههای نوبر بخریم
دیگه این هم نمیشه خرید
مجلس خود گرانی را تصویب میکند بعد دولت را مقصر اعلام میکند؟!...
هادي
اگه مسئولين نا اميدنشن كه شدن نگران ملت نباشيد...
.
Iran, Islamic Republic of
سیاست های دولت روحانی همراستا با ....
بصیر
اگر گرانی و بی بند وباری همین وضع ادامه داشته باشد بعضی ها باید لباس /.....
مگر دولت گران کرده ؟مجلس دولت را مکلف به گران نمودن کالاها کرده
باز شما چقدر باهوش .!!
ج س
Iran, Islamic Republic of
مجلس ۵% مصوب کرده چرا دولت ۱۵% گران کرده ?! در ضمن کجا دولت به مجلس گوش داده که این دومی باشد
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
گرانی درسته ولی مسببش رو بیخیال !!!!مردم هم به کسی چه ربطی دارن ؟؟؟!!!
سليمان
سلام خدمت دولت مردان نظام شمابگيد از اول انقلاب تا به امروز چه چيزهاي بوده كه شما ان چيزي كه ي...
مقاومت
Finland
امیدوارم دکتر احمدی نژاد برگردند.. انشاءالله و کار تمام نشده را تمام کنند چون غرب زبان ملایم را درک نمی کند و فقط بهانه بیشتر می گیرد....
علی
آقای روحانی! غلط کردم که به تورای دادم،به خداپشیمانم ....
مسافر
بنده شجاعت شما رو تحسین میکنم .
من بعد از نشست ژنو پشیمون شدم و فهمیدم چه کاری انجام شده ....
بله جهان خوب شد نوشتی شک داشتی مگه
Iran, Islamic Republic of
اقایون دلها شونو با وعده های توخالی امریکا خوش کردن ....
جای آن است که...موج زند
Iran, Islamic Republic of
تدبير دولت اميده ديگه!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
مجید آقا
بسم الله الرحمن الرحیم
مطالب و تحلیل شما گوشه ای از ماجرا را بیان کرده است ولی نباید به سادگی از کنار این موضوع گذشت.
آقای عراقچی می گوید: پروتکل الحاقی از خطوط قرمز ما نبوده است و آقای ظریف می گوید مصاحبه با دانشمندان هسته ای در دولت قبل رقم خورده.
....
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا چنین نیتی دارند اینها همان کار....
نيكتا
بمباران دشمن اينقدر آدم را غصه دار و مجروح نمى كند كه خنجر زدن دوست از پشت سر.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین سناریو در دستور کار است شک نکنید درآمد ناشی از حذف سهمیه بنزین ....
ahmad
Romania
فکر کنم با توافق منافع شما هم به خطر می افتد....
بس کنید دیگر این جملات تخیلی را !!

دارند با قبول بازرسی از مراکز نطامی، امنیت کشور را به خطر می اندازند، ان وقت عده ای می آیند و از این حرف های صدمن یک غاز می زنند !!!
درسته
مهدي
....
سلام
دچار .... شده ايد برادر
خودم
نه پس می خوای احمدی نژاد بیاد

خودت چقدر حقوق میگیری این متن رو مینویسی
United Kingdom
میشه اطفا اینقدر خیالبافی نکنید.
میشه لطفا اینقدر همه چیز رو به همه چیز ربط ندید؟
میشه تو این شرایط حساس کشور منافع ملی رو به منافع جناحیتون ترجیح بدید؟
سایتو اشتباه اومدی دادا
دارند میرن سفر خارج. خ خ خشما هم کشور رو اشتباه اومدی.
Romania
شما اشتباه نمی کنی؟الان
عزیز،بحث روی کشورمونه.نمیشه که بی خیال باشیم.باید حرف بزنیم.حق داریم.کشورمونه
مردم
1- قرار بود 100 روزه اوضاع اقتصادی خوب شود.
2-.......
محمد رنجبر
Iran, Islamic Republic of
بلا شک
محسن
واقعا خجالت آوره، اگه راست می گی جهان نمیگم گرانی های یک سال، نمی گم گرانی های یک ماه، گرانی های یک روز احمدی نژاد رو اگه راست می گی منتشر کن باور کن می شه بزرگترین و طولانی ترین مطلب اینترنتی و یا چند جلد کتاب قطور، چرا شما فکر می کنید مردم نمی فهمند یا یادشون می ره!!!!!!!!!!
مسافر
با هوش ... صحبت از گرانی نیست ... بلکه مساله هدفیه که از این گرانیها به دنبال اون هستند و برنامه ریزی شده است وگرنه اگر کمی اهل سیاست و منطق باشی متوجه میشدی که دلیل اکثر گرانیها در دولت نهم حاج آقا و دارودستش بودن و میخاستن موافقین احمدی نژاد رای نیارن و موفق هم شدند ... دو یو آندرستند ؟؟؟؟
اگه امثاله شما احمدي نژادو نداشتين تقصيرارو ميخواستين گردنه كي بندازين؟خودتون خسته نشدين، ملتو كه خسته كردين
هع! زهی خیال باطل ما از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشیم
Iran, Islamic Republic of
فاتحه ...
کجاست گوش شنوا
مهدی
گفتند برای گران کردن نان برنامه ای ندارند ولی دیدیم که به نام آزاد پزی نان سنگک در شیراز از 500 گرم و 650 تومان شد 450 گرم و 950 تومان گفتند برای بنزین برنامه ای نداریم سهمیه را قطع کردند گفتند که مسکن مهر را تا پایان 94 تمام میکنیم بعد گفتند پایان 95 الان وزیر میگوید شاید چند دولت بعد پایان یابد گفتند عزت را به پاسپورت برمیگردانیم در عربستان برگشت گفتند برنامه 100 روزه داریم که اقتصاد را دگرگون میکند الان 2 سال میگذرد ولی 100 روز نشده گفتند مذاکره میکنیم با کدخدا تحریم برداشته میشود هر روز کدخدا تحریم اضافه میکند گفتند برنامه داریم برای بهبود کسب و کار ولی کسب و کارها و تولیدی ها 2 سال است که که میلنگند و دچار رکود هستند گفتند از رکود عبور کردیم ولی ما که ندیدیم گفتند که تورم جیب مردم است ولی الان گیر دادند که نه تورم آمار بانک مرکزی است و گفتند و گفتند و گفتند و گفتند و ........
جهان نیوزدرود
محمد امين
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز عزيز. چرا نميريد درباره فرمان بيست ماده اي جناب رئيس جمهور تحقيق كنيد.....
چی هست این فرمان ؟؟؟؟؟!!!!
مجتبی
هر نیتی دارند فعلا باعث خیر شده
چون طرفداران دو اتشه دولت هم با ناراحتی میگن انرزی هسته ی هم مثل بنزین میشه واین دولت قابل اتکا نیست
الحمدلله
Iran, Islamic Republic of
دولت اميد يا.....
چقدر سیاستمداران میتونن ....
مرگ بر امریکا .
Iran, Islamic Republic of
این مقاله کاملاً درست است و....
چغوک
تو این اوضاع داغون اقتصادی و رکود بی سابقه جناب روحانی ....
مجیداعتمادی
آقای نوبخت که در مجلس قبل از سال به افزایش پنج درصدی قیمت بنزین اعتراض داشت شب گذشته درشبکه خبر از افزایش افسار گسیخته قیمت بنزین طرفداری میکرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چقدر كثـــــــــــــــــــــــــــــيـــــــــــــــــــــــف !!!!
Iran, Islamic Republic of
یه شبه تصمیم گرفتن و اجرا کردن به این میگن
متاسفم
نازنین
چرا مسئولین ما هنوز به اهمیت انرژی هسته ای واقف نیستند؟! انرژی هسته ای استفاده های فراوانی داره. برای کشور در حال پیشرفت ما بسیار با اهمیته. مثلا یکی از مقاصد ساخت راکتورهای هسته ای فقط برای شیرین کردن آبه.برای ما که دچار کمبود آب هستیم این موضوع خیلی حیاتیه. حتی خود آژانس هسته ای هم به این موضوع اعتراف کرده که سوختهای فسیلی برای شیرین کردن آب بسیار هزینه بر هستند و در آینده تنها انرژی رآکتورهای هسته ای میتواند این مشکل را حل کند.فراموش نکنید معضل آب مشکل آینده تمام دنیاست.ما به انرژی هسته ای واقعا محتاجیم.

...
نازنین
غیر ازاستفاده از رادیوایزوتوپها در داروسازی هسته ای و الکتریسیته و گرما در شیرین کردن آب ، دانشمندان غربی از انرژِی هسته ای در سفر های فضایی استفاده کرده اند . آنها در حال ساخت سایت جوش هسته ای هستند، یک چیزی شبیه عملکرد خورشید ، آنوقت به ما میگویند همین راکتور هسته ای را هم نداشته باشید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام
خسته نباشید.
از اینکه پس از مدت ها صلاحدید مجموعه نسبت به درج یک مطلب خوب تعلق گرفت، خوشحالم.
مجلس مجلس مجلس ....مقصر است ....
kami
احتمال اجرای سناریوی ......؟
ببخشید فکر میکنین تا حالا چه کار می کرده؟
کجان اونایی که میگفتن روحانی مچکریم ؟

من فقط تو کف عزتم که به پاسپورت ایرانی برگشته

عزت بابا کجا بودی این مدت؟/...
محفوظ
اونهایی که می گفتن روحانی مچکریم الان تو خونه هاشون مثل یک بچه خوب ساکت نشستن
فكز كنم تنه شما جهاني ها به كيهاني ها و ثريايي ها خورده ... كلاً فضائي هستيد !!!
تو انگار پشتت گرمه هيچي حاليت نيس از وضعيت اقتصادي مملکت که به دست يه عده داره از هم مي پاشه. و حالام امنيت مردمو هدف گرفتن
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم
شما انگار در خواب زمستونی هستید
ولی این رو بدونید
««« زمستون میگذره و روسیاهی اش برای ذغال باقی می مونه »»»
دولت بهار شما هم که فقط ۳هزار ۳هزار به بیت المال ضرر میرساند.
عبدالحمید روحانی
چند کشور یک خیال پوچ وباطل کرده اند/توی قایق ره نداده فکر ساحل کرد ه اند
گفته اند از بازدید آن هم نظامی لشکری/رفته رفته برنو خود را حمایل کرده اند
یا که خود کوتاه فکرند وکمی هم خوش خیال/یا که ما را مثل خود تمثیل جاهل کر ده اند
اولا بحث نظامی با شما باشد چکار؟/یک چنین ربطی فقط افراد جاهل کرده اند
ثانیا با این بهانه وارد کشور شوید/ تا به خود آییم حق ما چه زایل کرده اند
ثالثا این موضع شفاف ما و این شما/ازچه بعضی از شما این کار مشکل کر ده اند
پاک و صلح آمیز باشد این غنی سازی ما/بمب ها تان یک جهان زهر هلاهل کرده اند
هرکجا باشد خرابی رد پایی از شماست/باز گویی فکرتان حل مسائل کرده اند
عبدالحمید روحانی
amir
دولت تدبیر و امید درگل مانده نه میتواند جلو برود نه عقب برگردد
تدبر
Iran, Islamic Republic of
یک سوال از کاربران
با توجه به شرایط کشور و منطقه و جهان (سیاست/اقتصاد/فرهنگ)به نظرتون این رفتارهای دولت تدبیر است یا نوعی بی تدبیری؟!؟!؟!؟
گرانی های دولت قبل و تورم 50 درصدی اون موقع سناریو وی بود؟
پروانه
Iran, Islamic Republic of
ميخوان بعد از توافق ارزون كنن
بگن نتيجه توافقه
United States
اینها که همه بالای 15 درصد افزایش داشتند
اونوقت چطوری تورم 15 درصد است
امیر
با سلام
جومونگ هم فهمید که تسو نباید از تاسیسات نظامی و کار گاه های اسلحه سازی آنها بازدید کند چون حیات گو گو ریو به خطر می افتد اما برخی هنوز درک نکردن ....توصیه میکنم جهت حفظ منافع ملی ایران و برای هیئت دولت و تیم مذاکره کننده روزی یه قسمت از سریال جومونگ پخش شود.
یا حق
مسعود دیپلمات
همه سال های گذشته، گرانی ها قبل از سال نو آغاز می شد و لذا افزایش گرانی ها به حساب تورم همان سال می آمد و درصد تورم آن سال را بالا می برد و به تبع حقوق کارمندان و بازنشسته گان و کارگران هم باید 20 الی 25 درصد اضافه می گردید.
این دفعه دولت امید تصمیم می گیرد که جلوی گرانی های قبل از عید را بگیرد تا بگوید که تورم سال شده 14 یا 15 درصد!؟ شده و در عوض گرانی ها را به بعد از عید نوروز موکول کند تا حال مردم کاملا" جا بیاید!! و براحتی حدود 10 درصد از حقوق من و شما صرفه جوئی کند.
البته تا سال دیگر هم بزعم خودش انشالله توافق می شود و آبها از آسیاب می افتد!!!؟.
علی
همه اینها که نوشته هست یعنی هم مردم را به روز سیاه انداخته‌اند که در مساله مذاکرات هسته‌ای مداخله نکنند و سرشان به گرانی گرم باشد! هم کسری بودجه را جبران کرده‌اند ولی نه از راه کم کردن بودجه ۵ برابری دفتر معاون اول و از بودجه ۳ برابر شده دفتر رئیس جمهور!‌ بلکه از جیب مردم و با قیمت نان!!
بعلاوه یک گزینه دیگر! انتقام انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ را هم از مردم گرفتند! به نیابت از طرف عالیجناب! و مهره اصلی در این پازل وزیر نفت است!
Latvia
سئوال مهم چرا باید اکثریت وزرا و مسئولین تحصیلکروه غرب باشند؟
این امر تعمدا برای قانع کردن مردم به توافق است انهم هر توافقی تا کی باید گفت هر روز دریغ از دیروز؟
جلیل باقرزاده اصلانی
فرمایشات مقام معظم رهبری درباره خطوط قرمز هسته ای دیگر از این صریح تر نمی تواند باشد .
امروز تک تک مسوولین در نظام و قوای سه گانه وظیفه دارند از حقوق اعتقادی و اسلامی و اقتدار ملت بزرگ ایران اسلامی و دست آورد های انقلاب که با به ثمر نشستن خون پاک شهدا به دست آمده است دفاع کنند .
دروغ گویان و منافقان و خوارج و خاینین حق خروج از کشور را نداشته باشند ، سربازان گمنام امام زمان (عج) به وظیفه شرعی و اصلی خود در افشا و دستگیری آنها دریغ نکنند ، مبادا همچون بسیاری از فراریها مانند بنی صدر و مهاجرانی و گنجی و خاوری ها ، این نامردان روزگار هم فرار کنند و به ریشمان بخندند .
فاسدان را از هر طبقه و قشری که باشد دستگیر و به مجازات اسلامی برسانید تا ریشه " فتنه "خشکانده شود تا بعد از آن هیچ کس جرأت به زبان آوردن لفظ تحریم و تحقیر را به خود ندهد .
علی
دورد بر شما واقعا تحلیل واقع بینانه بوده حقیقت امر همین است این دولت مردان فعلی توان حل مشکلات را ندارند با این ترفند می خواهند خودشان را توجیه کنند فقط دنبال منافع شخصی خودشان هستن والا غیر
ح
Norway
ملت می داند که اون جریان نفوذی چه کسانی هستند امابخاطرنجابت وتبعیت ازرهبری عزیزمان چیزی نمی گویند .اشارتاً آنکه همان جریانی هستند که جام زهررابه امام ره نوشاندند.
بیانی
وقتی خودکفایی ملی جایش را به توافق بد یا خوب بدهد باید مردم بهای گرانی و تورم وبیکاری را به جای خودکفایی ملی بپردازند نه دولت متصل به پول باد آورده نفت!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
آیا معنی خودکفایی ملی نقطه مقابل مذاکره و تمدید مذاکره و توافق یا حتی تهدید نظامی و تحریم های روز افزون است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟