پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۴
۴۵

فتنه‌گران به‌خانه‌برگشتند،شهدای‌فتنه هم‌بازمی‌گردند؟

موج دوم آزادی ها در روزهای آینده
پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 315839
مجرمینی که به واسطه قلم و اظهارات دروغ‌شان مادران و فرزندان بسیاری در آتش خودخواهی سوختند؛ به خانه برگشتند. اما روزی خواهد رسید که شهید غلام حسین کبیری نیز به خانه برگردد؟ خانواده رجب پور هم میتوانند بازگشت مادر و دخترشان را به خانه جشن بگیرند؟
فتنه‌گران به‌خانه‌برگشتند،شهدای‌فتنه هم‌بازمی‌گردند؟
به گزارش جهان به نقل از نیمروز، در هفته گذشته برخی از زندانیان سیاسی به خانه های خود رفتند که این خروج از زندان از سوی برخی از رسانه ها «آزادی» این افراد تلقی شد. این رسانه ها در این زمینه مدعی شدند « نسرین ستوده به همراه زندانیان دیگر از جمله محسن امین‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، مهسا امرآبادی، المیرا (فرح) واضحان، ژیلا مکوندی، میرطاهر موسوی، کفایت ملک محمدی، محبوبه کرمی، صغرا غلام نژاد، میترا رحمتی و مریم جلیلی نیز از زندان آزاد شده‌اند.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000315/nf00315839-1.jpg
خانواده شهيد بسيجی «محمد‌حسين فيض» از شهدای فتنه

بر اساس قوانین محکومین صرفا یا با اتمام دوره محکومیت خود و یا با عفو از سوی رهبری و با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه از زندان آزاد خواهند شد یا برای مدتی محدود میتوانند به مرخصی برود.

اما خبر آزادی این زندانیان با چند روز تاخیر از سوی سخنگوی شورای نگهبان تایید شد. زندانیانی که با عفو آنها موافقت شده است.

بنا بر این گزارش اکثر زندانیان آزاد شده مدت محکومیت قطعی خود را سپری نکرده اند. نسرین ستوده از سال ۸۹ در حبس بوده و در دیماه ۸۹ به یازده سال حبس و بیست سال عدم خروج از کشور محکوم شد. که در دادگاه تجدید نظر به شش سال حبس و بیست سال خروج از کشور تغییر یافته بود. فیض الله عرب سرخی نیز تیرماه سال ۸۸ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به گذراندن ۵ سال حبس محکوم شده است.

همچنین در شهریور ۸۹ محبوبه کرمی به جرم "عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام"، "اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور" و "نشر اکاذیب" به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شده. و محسن امین زاده نیز بهمن ۸۸ به ۶ سال حبس تعزیری در حکم اولیه محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر با یک سال کاهش، حکم قطعی پنج سال زندان کاهش یافت.

در سال ۹۰ نیز مهسا امرآبادی در یکی از شعب دادگاه انقلاب تهران به اتهام "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" به ۵ سال زندان محکوم شد. چهارسال از مدت محکومیت امرآبادی تعلیقی و یک سال آن نیز حبس تعزیری بوده است. چندی پیش نیزمیرطاهری موسوی که پیش از این به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی محکوم به تحمل ۵ سال حبس در استان سیستان و پس از آن ۱۰ سال تبعید به این استان شده بود در تیرماه امسال در دادگاه تجدید نظر به ۳ سال حبس تعزیری و ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

موج دوم آزادی ها در روزهای آینده

سید محمود علوی وزیر اطلاعات نیز به طور تلویحی خبر آزادی برخی دیگر از مجرمان امنیتی در روزهای آینده را رسانه ای کرد. وی در حاشیه جلسه دولت گفت: این نخستین باری نیست که نسیم رحمت و رافت از سوی رهبر معظم انقلاب وزیدن گرفته و جمعی از زندانیان را مشمول عفو نظام کرده اند. این موضوع مسبوق به سابقه بوده، الان شاهد آن هستیم و در آینده هم شاهد آن خواهیم بود. ان شاء الله امیدواریم در عید غدیر خم خبرهای خوبی در این خصوص دریافت کنیم.

هرچند که این خبرها با استقبال گسترده از سوی رسانه های متعدد اصلاح طلب و حتی ضدانقلاب مواجه شد و این رسانه ها تلاش کردند که این آزادی را یک پیروزی بزرگ تلقی کرده و آزادی همکیشان خود را جشن بگیرند. و از سوی دیگر چهره های متعددی از مهناز افشار بازیگر تا محمدرضا عارف و سیدمحمدخاتمی که بازیگردان این روزهای اصلاحات است، به دیدار این مجرمین امنیتی رفته تا در کنار آنها عکس یادگاری و جشن پیروزی بگیرند. اما توجه به چند نکته نیز ضروری است:

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000315/nf00315839-2.jpg
دیدار سیدمحمد خاتمی با فیض الله عرب سرخی از محکومان فتنه ۸۸ و خانواده اش پس از آزادی

اول اینکه هرچند که عفو مجرمین نشانه رافت اسلامی و از اختیارات رهبری معظم انقلاب است، اما هیچ گاه حامیان دیروز و امروز نمی توانند این عفو را یک پیروزی محسوب کنند. شاید با این عفو چند روزی از دوره محکومیت این افراد کاسته شود ولی بدون شک هیچ گاه از بزرگی خیانیت این افراد نزد مردم کاسته نمی شود و مردم هیچ گاه خیانت این افراد به جمهوریت و اسلامیت نظام را فراموش نخواهند کرد. پس به همه بازیگران و بازیگردانان این نمایش روحوضی توصیه میشود که بجای این ژست ها جلوی دوربین؛ یادشان بیاید که هنوز بیرون از محافل خصوصی خود به طور رسمی از ادعای مضحک تقلب خود عقب نشینی نکرده و به دنبال آن از ملت شریف ایران عذرخواهی نکرده اند. این عفو بیش از اینکه موجب خوشحالی این محکومین شود باید خجالت و شرمساری این افراد از گناه خود و رافت نظام را برایشان تداعی کند.

دوم اینکه مساله ای که می تواند در ذهن مردم موجب ابهام شود، متاثر بودن برخی تصمیمات از تغییرات سیاسی در قوه مجریه است.

و در آخر، این روزها افرادی که در بیانیه سازی ها و رسانه های خود جوانان را به آشوب دعوت کرده اند، ژست های عکس مادر و فرزندی و عکس های پدرانه خود را با مقدار قابل توجهی احساسات راهی رسانه ها میکنند و خبر آزادی مادر و پدر های دربند را می دهند. برخی از رسانه های این جریان به نحوی روی این مساله تاکید دارند که گویی این افراد به خاطر مادر بودن خود محکوم شده اند و گویا فراموش کرده اند که در مرحله اول این افراد یک مجرم هستند. مجرمینی که به واسطه قلم و اظهاراتشان مادران و فرزندان بسیاری در آتش خودخواهی و ادعاهای دورغ فتنه گران سوختند.

فتنه گران به خانه برگشتند؛ اما روزی خواهد رسید که شهید غلام حسین کبیری نیز به خانه برگردد؟ خانواده رجب پور هم میتوانند بازگشت مادر و دخترشان را به خانه جشن بگیرند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگه جای فتنه گران بودم از مردم خجالت میکشیدم
محمد
کاش عکسی هم از احمدی نژاد میگذاشتید که چطور8 سال مملکت رابتباهی کشاند و شماو حکومت و همه تمام قد بخاطر منافعتان حمایت کردید و آخرسر مزدتان را بهتان دادو به آنچه که شما خط قرمز نام گذاشته بودید ردکرد وچون خودساخته خودشما بود جرات مقابله با اورا نداشتید.
مگه قرار نبود که اینها انقلاب کنند مگه اینهمه عربده علیه نظام نمیکشیدند پس چی شد که...
آنهایی که شهدای فتنه به قول شما هم کشتند نیز به خانه باز نمی گردند تعدادشان هم کم نیست
بای ذنب قتلت ؟
Australia
نفرین خانواده شهدا بدرقه راه فتنه گران و رهبران آنان باد
Iran, Islamic Republic of
ننگ فتنه برای همیشه بر پیشانی اینها خواهد ماند
بصير
Iran, Islamic Republic of
شما نمي دونم چرا با کلماتي مثل ازادي،ازادگي ،شرافت،ايثار اين قدر مشکل داريد؟
لعنت خدا بر موسوی وکروبی واربابانشان
Iran, Islamic Republic of
الهي شكر و لعن الله قوم الظالمين
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر بانیان و سربازان فتنه
وحدت وحدت
درود بر سرداران شهید فتنه 88 کاش مسئولان توجه بیشتری به این خانواده های شهدا میکردند.
عادل
زنده بادخاتمی زنده باد هاشمی درود بر مردان ازاد ایران
سئا
Iran, Islamic Republic of
اللهم عجل لوليك الفرج.
خدايا مهدي فاطمه را برسان.
به غصه ي رسولت، به بغض ولي ات، به عصمت فاطمه ات.
رضا
تیپ خانواده خبر دهد از سر درون!!!
غلامعلى
Canada
ريش پروفوسورى اون بسيجى روشنگر خيلى چيزهاست
مرگ بر خائنین به ایران
بد وبستان سیاسی را در نظر بگیرید و دیگر انتقاد نکنید
ان شا الله الرحمن همگی با هم و با اربابان خارجی شان محشور شوند
مرگ بر موسوی و کروبی که یه عده ای رو خر کردند
احمدی
حالا موسوی یه چیزی گفت شما یه جو عقل نداشتید که تقلب نشدنی است؟
ادعاهای دورغ دیگه چیه ؟
محمد
آنها عزیزان ما هستند. ما آنها را برمیگردانیم . این تاریخ است که قضاوت میکند نه مقاله های شما.
Iran, Islamic Republic of
اینکه زندانیان مورد عفو قرار گرفته و آزاد شوند کار مثبتی است در کنار آن یاد شهدای آن حوادث هم گرامی داشته میشود نباید تا ابد اختلافات ادامه یابد
امیدوارم پشیمان شده باشند
جهان جان!
بی خیال شو!
مریم
Iran, Islamic Republic of
به زودی بعضی از اینها رادر ماهواره های خارجی خواهید دید با قیافه وحرفهای جدید!
حسين
اين آشي كه متاسفانه خودمان با جوگير شدن پوختيم
حالاهم سران فتنه از آن نوش جان مي كنند
خداوندا ظهور صاحب اصلي انقلاب را نزديك بگردان
انشاءالله....
علا
اولا زیاد هم تیپ وقیافه چیزی رو نفی واثبات اون هم با این یک عکس نمی کند ثانیا باید بدونیم که اگر اشتباه یا تقصیری بوده که حتما هم بوده باید از تمام جوانب وبرای همه یکسان رسیدگی شود ثالثا این زخم باید با مرهم وتدبیر مقام ولایت درمان شود که دشمن قسم خورده نمک بر آن نزندکه البته در حال درمان است
خدا لعنت کنه خاتمی و همراهانش و سران ملعون فتنه رو ...
غرور و تکبر و خود خواهی این ملعون ها به شرف و حیثیت نظام اسلامی رو توهین کرد و اتهام دروغین زد. ملت ایران هرگز از این خائنین و پیروانشون نخواهد گذشت.
مجتبی
یادمان باشد شعار انقلاب استقلال-آرادی-جمهوری اسلامی بود
نظام نمیتواند بخاطر 4تا افراطی نظیر دست اندکاران جهانیوز مردم خود رابه خاطر کوچکترین خطا به زندان ابدمحکوم کند تادرآنجا بمیرند،کاربایدزودتر ازاین انجام میشدو کشور اینقدرتنومند شده که با نسیم های کوچک به اندامش لرزه ای وارد نمیشود
محمد ابراهیم شهلایی
فتنه گر میدانید کی هست؟
اختلاس کننده
رانتخوار
اقا زاده ها
کسانی که ده تا شغل دارند و تو سیستم مثل زالو به جان ثروت ملی افتادن
France
چقدر کینه توزی و نفرت پراکنی دیگه. بس نیست ؟
غلام کبیری از عزیزانت بود هم همین حرفو میزدی؟؟!؟
الیاس
اگه یکی از اعضای خانواده ی خودت هم جزء این شهدا بود، باز همی رو میگفتی؟
شهریار
کینه توزی و نفرت پراکنی؟

چی بگم والا؟!
لابد باید مثل آزاده ها ازشون استقبال کنیم؟ البته ظاهراً بعضی از بــــــــــــــــــــــزرگان مثل آقای خاتمی بدشون نمیاد همین کار رو بکنن!

همینکه مورد عفو نظام قرار گرفتن از سرشونم زیاده
Iran, Islamic Republic of
برای فتنه بعدی نیرو و سرگروه میخوان
اگه اینا تو زندان باشن فتنه بعدی که 4 سال دیگست کی میخواد راه بندازه ؟؟؟!!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
دور نيست كه فتنه گران آزاد شده مجددا" در فتنه بعدي حضور فعال تر داشته باشند . صبر كنيد ببينيد شب دراز است و قلندر بيدار .
اين خائنين بجاي عذر خواهي از ملت و خانواده هاي شهداي فتنه اين رافت اسلامي و عفور رهبري را يك پيروزي براي خود قلمداد مي كنند . بجاياينكه بروند به ديدن خانواده هاي شهداي فتنه و از ادقدامات مجرمانه خود عذر خواهي كنند ميروند به ديدن يكي از سر سلسله فتنه و جشن پيروزي مي گيرند . زهي وقاحت و بي شرمي .
محمد
United States
اين كار كار جريان انحرافي است .
الیاس
احسنت به شما که یادی از این «از یاد رفته ها» کردید(منظورم شهدای فتنه است)
اجر شما با خدا
آیا روا بود امثال نسرین ستوده آزاد شوند و بلافاصله با اربابان خارجی خود تماس بگیرند؟
قراره سبزها به عنوان پرروترین قشر جهان در گینس ثبت شوند
پروانه
Iran, Islamic Republic of
و سيعلمون الذين ظلموا اي منقلب ينقلبوا
صبر داشته باشيد بالاخره تقاص خون اين شهدا از بانيان فتنه گرفته مي‌شود!هرچند براي ما شايد اين زمان طولاني باشد!
علی
در فتنه بعدی اینا اعدام میشن انشاالله