کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حرفهای رکیک در فیلم جلسه نقد و بررسی را بهم ریخت

اعتراض خبرنگاران به فیلم" تسویه حساب " تهمینه میلانی

5 بهمن 1388 ساعت 9:05


روز گذشته جشنواره فیلم فجر در سالن  میلاد کلید خورد تا منتقدان سینمایی دراین برج,با اظهار نظرهای خود حال و هوای جشنواره را رنگ وبوی خاصی ببخشند.اما در این بین , 2 فیلم "تسویه حساب "به کارگردانی تهمینه میلانی  و "به رنگ ارغوان "ساخته ابراهیم حاتمی کیا واکنشهای متفاوتی را در اولین روز نمایش  این فیلمها در برج میلاد داشته است. 

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان ,ظاهرا فیلم "به رنگ ارغوان " ساخته ابراهیم حاتمی کیا علیرغم برگزار نشدن جلسه نقد وبررسی این فیلم اما با استقبال منتقدان روبرو شده است.
در نمایش این فیلم مسعود شاهی دبیر جشنواره ,علیرضا سجاد پور و منوچهر مهدی به همراه تنی چند از هنرمندان حضور داشتند .
اما فیلم "تسویه حساب" ساخته تهمینه میلانی باعث دلسردی منتقدان و کارشناسان سینمایی و حتی اعتراض شدید خبرنگاران شده است .
 فیلم" تسویه حساب" میلانی که با تبلیغات فراوانی هم توسط کارگردانش تا رسیدن به جشنواره همراه بود با واکنش تند خبرنگاران مواجه شد به شکلی که یکی از خبرنگاران در این نشست ضمن اعتراض به این فیلم   عنوان کرد که این فیلم توهین به جامعه مردان است.

"حسن معظمي "  هم که سخنگوي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران است در گفت‌و گو با  فارس در مورد فيلم "تسويه حساب " آخرين ساخته تهمينه ميلاني، اظهار داشت: اين فيلم مانيفست ناتمام دنياي زنانه "تهمينه ميلاني " بر عليه دنياي مردانه است. 

وي در ادامه افزود: فيلم "تسويه حساب " به رغم هياهوي بسيار كارگردان، در ادامه آثار زنانه اين فيلمساز ساخته شده و همچنان بيانگر ديدگاه افراطي كارگردان نسبت به جامعه، به تعبير او "مردسالارانه " است و به هر سوي "تسويه حساب " به رغم گمانه‌زني‌ها كه بايد اثري متفاوت مي‌شود، چيز تازه‌اي به مخاطب عرضه نمي‌كند و روايت متفاوتي از كارگردان كه خود برائت از دنياي زنانه ساخته بود را نمايان مي‌سازد. 

گفتنی است میلانی در این فیلم مردان جامعه را هوسباز !معرفی می کند.


کد مطلب: 92170

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/92170/اعتراض-خبرنگاران-فیلم-تسویه-حساب-تهمینه-میلانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com