جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آيين شام عياران» با شعار «ايران بدون اعتياد»

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 85106
جمعيت امداد دانشجويي مردمي امام علي(ع) داراي مجوز از وزارت کشور و نيروي انتظامي با سابقه يک دهه اجراي طرح، برنامه و آيين در زمينه معضلات اجتماعي مانند آيين «طفلان مسلم» جهت آزادسازي و حمايت پس از آزادي کودکان کانون اصلاح و تربيت در تاسوعا و اربعين حسيني؛ امسال در روز عاشورا و همزمان با شام غريبان، آيين «شام عياران» را با شعار «ايران بدون اعتياد» برگزار مي‌كند.

به گزارش سرويس صنفي فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين آيين با تاکيد بر گوهر حقيقي واقعه عاشورا که نجات انسانهاست و عنصر اصلي فرهنگ ايراني يعني عياري و جوانمردي، کوشش مي‌شود قدمي استوار در راه بريدن دست شوم اعتياد از ميهنمان برداشته شود. در اين راستا و براي معرفي اين آيين و نحوه اجراي آن، طي هفته‌اي که گذشت، چهار همايش در دانشگاه‌هاي علامه طباطبايي، تهران، شريف و آزاد تهران جنوب برگزار شد.

طي هماهنگيهاي به عمل آمده با نهادهاي مسئول، قرار است پس از برگزاري همايش اصلي طرح در روز عاشورا، جمعيتي از آزاد مردان و آزاده زناني که مي‌خواهند معضل اعتياد را ريشه کن سازند، با حضور در يکي از محلات معضل خيز تهران، بيزاري خويش را از گستردگي اين بلاي خانمان سوز و اجتماع برانداز، اعلام نموده و نمازي با نيت رفع اعتياد از سرزمينمان، اقامه کنند.

همچنين گروههايي از افراد حاضر در اين حرکت نمادين، به درب منزل تعدادي از معتادين افيون و مواد مخدر مي‌روند و بسته‌هاي ويژه ترک اعتياد را در اختيار آنان قرار داده و براي احياي آيين عياران و جوانمردان، آنان را به آزادگي و رهايي از بندهاي غيراخلاقي دعوت مي‌کنند.

گفتني است، اين بسته‌ها حاوي دعوتنامه‌اي براي حضور در کمپ ترک اعتياد، تضمين تامين خانواده فرد معتاد در زمان حضور وي در کمپ و ضمانتي براي تلاش و پيگيري از طرف جمعيت امداد دانشجويي مردمي امام علي، مبني بر ايجاد اشتغال براي فرد مذکور، در صورت ترک کامل است.

گفتني است اين مراسم همزمان با عاشوراي حسيني، شام غريبان در خيابان استاد نجات الهي(ويلا)، پارک ورشو، سالن شهرياران جوان برگزار مي‌شود و علاقمندان جهت آشنايي با ديگر فعاليت‌هاي جمعيت امام علي(ع) مي‌توانند از سايت رسمي www.sosapoverty.org بازديد كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *