جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - 14 Jun 2024
 
۰

باز هم کمک به بیوه زنان صهیونیست با پول نفت ایران

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 82627
باز هم کمک به بیوه زنان صهیونیست با پول نفت ایران
چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دارایی ایران در یکی از موسسات مالی آمریکا بلوکه شده است. 

به گزارش جهان این خبر را که نشریه وال استریت گزارش کرده است گرچه هنوز از سوی مسئولین ایرانی تکذیب یا تائید نشده است اما با توجه به سابقه این موضوع دور از واقعیت نیست و احتمالا درست باشد. 

وال استريت ژورنال طي گزارشي اعلام كرد دولت آمريكا دو ميليارد دلار از سرمايه ايران را كه در موسسه اس اي لوكزامبورگ كه داراي حساب در سي‌ تي گروپ مي‌باشد را مصادره كرده است. 

لازم به يادآوري است آمريكا به دنبال بهانه‌جويي‌ها و اتهامات خود عليه دولت ايران اين بار نيز ايران را مسئول سازماندهي عمليات استشهادي سال 2003 بيروت مي‌داند و مبلغ مذكور را به بهانه غرامت براي خانواده سربازان كشته شده در اين عمليات استشهادي مصادره كرده است. 

نکته قابل توجه در این است که در اغلب موارد بلوکه کردن دارایی های ایران در بانکهای اروپایی و امریکایی ،بهانه اصلی پرداخت غرامت به خانواده های کشته شدگاه صهیونیستی در جنگاهی لبنان و فلسطین است. 

با این حال بارها و باها كارشناسان و صاحب نظران هشدار دادند كه دارايي ارزي در بانكهاي خارجي يك تهديد براي اقتصاد ايران است. 

چندی پیش آسوشيتدپرس هم با اشاره به راي يك دادگاه فرانسوي نوشت كه 32 ميليون دلار دارايي ايران در يكي از بانكها و موسسات طرف حساب بايد ضبط و مسدود شود. اين دادگاه آمريكايي با شكايت بيوه زن اسرائيلي تشكيل شد كه مدعي بود هلاكت همسرش در بمب گذاري آرژانتين در سال 1992 بوسيله حزب الله لبنان بوده است و در نتيجه 32 ميليون دلار از درآمد نفتي ايران بايد مسدود شود! 

همين گزارش به راي يك قاضي آمريكايي ديگر هم اشاره كرده است كه حكم مسدود شدن 2. 5 ميليارد دلار از دارايي ايران را به سبب كشته شدن 241 نظامي اسرائيلي در بيروت صادر كرده است. 

اخبار ديگري هم وجود دارد كه نشان مي داد احكام قضايي صادره تنها انشاء روي كاغذ نيست و اجرا هم شده است. روزنامه نيويورك سان نوشت كه بانك فرانسوي به حكم دادگاه آمريكايي و به نفع شاكيان اسرائيلي، 85 ميليون دلار از دارايي ايران را مسدود كرده است. موضوع از اين قرار بود كه چند خانواده اسرائيلي از كشته شدن قوم و خويششان در بمب گذاري غزه، توسط گروه جهاد اسلامي شكايت مي كنند و دادگاه نيز با تروريست خواندن ايران(!) پول نفت مان را بلوكه مي كند. حكم مسدود شدن حساب هاي بانكي ايران در ايتاليا، كه به گفته رسانه هاي خارجي در تاريخ معاصر كم سابقه بوده است نيز در اين رابطه قابل توجه است. 

3 خانواده آمريكايي كه خانواده شان را در 9 آوريل 1999 در اسرائيل از دست دادند درخواست خسارت 640 ميليون دلاري از ايران مي كنند كه البته دادگاه آمريكايي منسوب به ايتاليا ايران را مقصر مي داند و بانك لاورو حكم دادگاه را عليه ايران اجرا مي كند. بعد از ايتاليا، دادستان بروكسل دارايي ايران را در بانك بلژيك ضبط مي كند كه البته پس از رايزني نماينده ايراني مشكل رفع مي شود. 

خبر ديگر شكايت 29 آمريكايي عليه حزب اله لبنان است كه انفجار سفارت آمريكا در بيروت را متوجه ايران به عنوان حامي اصلي حزب الله كرده است. اين 29 آمريكايي 126 ميليون دلار از ايران خسارت مي خواهند. 

موارد ذكر شده صرفاً به اين دليل است كه مسئولين محترم توجه داشته باشند كه با چه ابزار مضحك و موهون و البته تاسف باري دارايي هاي ارزي ايران تهديد مي شود. به اين ترتيب عاقلانه و مدبرانه نيست كه پول نفت ايران در بانکهای خارجی و به تعبیری سر سفره مستكبر باشد. 

ذكر اين نكته در اين مجال ضروري است كه انتقال دارايي ارزي ايران به بانكهاي خارجي، با مصوبه هيات وزيران در هفته آخر دولت اصلاحات مجوز پيدا مي كند. به موجب مصوبه مذكور، بانك مركزي در اواخر عمر دولت قبلي موظف شد صددرصد درآمد و وجوه حاصل از صادرات نفت را به بانكهاي خارجي طرف حساب واريز كند.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *