جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

وزیر ولایت مدار دولت را از رسمیت انداخت

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب: 58512
وزیر ولایت مدار دولت را از رسمیت انداخت
محمد حسين صفار هرندي با تسليم استعفانامه خود به رئيس جمهور اعلام كرد: خود را فارغ از مسئوليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌دانم و از فردا در وزارتخانه حضور نخواهم يافت.

به گزارش جهان، در پي تكذيب خبر بركناري صفار هرندي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم از سوي معاونت اطلاع‌رساني اين دولت، محمد حسين صفارهرندي با صدور نامه‌اي به رئيس‌جمهور از سمت خود استعفا كرده و اعلام كرد كه ديگر در اين وزارتخانه حضور نخواهد يافت.
متن استعفانامه محمد حسين صفار هرندي به شرح ذيل است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي رئيس‌جمهور
با سلام
در پي ابلاغ شفاهي حكم جنابعالي مبني بر بركناري اينجانب و معرفي سرپرست وزارت‌خانه كه خبر آن روي شبكه ويژه خبري دولت و ديگر سايت‌هاي اطلاع‌رساني منعكس شد، خرسند شدم كه شانه‌هاي ضعيفم از زير بار مسئوليت سنگين اين امانت بزرگ رها شده است، اما گويا محظور از نصاب افتادن دولت، موجب توقف اين حكم گرديد.
اكنون با تأسف از قضاياي اخير كه موجب وهن دولت محترم شد، بي‌اعتنا به اخبار حاشيه‌اي، ابلاغ نخست را جدي گرفته و خود را فارغ از مسئوليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌دانم و از فردا در وزارت‌خانه حضور نخواهم يافت.
با اين همه در برابر اين تقدير كه در هشت روز باقيمانده از عمر دولت نهم، از نام و آبروي اين بنده كوچك خدا و سرباز ولايت امر،‌ به قدر يك "عدد " بهره گرفته شود،‌ تسليم و راضي‌ام.
محمد حسين صفار هرندي
شامگاه يكشنبه سوم شعبان مطابق چهارم مرداد 1388

گفتنی  است صفارهرندی هفته گذشته با انتقاد شدید از تعلل احمدی نژاد پس از حکم رهبری در برکناری مشایی موجبات ناراحتی رئیس جمهور را فراهم آورد.

بدین ترتیب با احتساب عزل محسنی اژه ای و استعفای صفار هرندی بیش از نیمی از وزرا در دوره نهم تغییر یافتند و احمدی نژاد برای رسمی کردن دولت و قانونی کردن فعالیت خود باید از مجلس رای اعتماد بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کجاي اين نامه بوي استعفانامه ميدهد؟
اين وزير واقعاً ولايي بر جدي بودن حکم اول يعني عزل از وزارت تأکيد کرده و نه استعفا در حالی که شما تلاش کرديد اقدام ايشان را استعفا جلوه دهيد.
فکر می کنم اشتباه می کنید، زیرا جناب صفارهرندی با بیان اینکه "در برابر اين تقدير كه در هشت روز باقيمانده از عمر دولت نهم، از نام و آبروي اين بنده كوچك خدا و سرباز ولايت امر،‌ به قدر يك "عدد " بهره گرفته شود،‌ تسليم و راضي‌ام. " اعلام کرده اند که راضی هستند برای آنکه مشکلی برای نظام و کشور پیش نیاید، در این 8 روز احمدی نژاد با استعفای ایشان موافقت نکنند تا دولت از رسمیت نیفتد.
این اقدام فداکارانه وزیر مخلص و ولایت مدار که حاضر شد چنین شجاعانه، نام و آبروی خود را فدای آرامش نظام کند؛ جای بسی تقدیر و مباهات دارد.
طبق قانون احمدی نژاد اگر استعفا را قبول نکند کابینه از رسمیت نمی افتد