جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

نامه های جعلی برای زیر سوال بردن نهادهای نظام

جمعه ۱ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب: 51847
نامه های جعلی برای زیر سوال بردن نهادهای نظام
هر چند مقام معظم رهبری در نظراتی صریح بر بی طرفی خود در انتخابات تاکید کرده و گفته اند که هیچ کس از رای ایشان و اینکه به نام کدام نامزد در صندوق های رای ریخته خواهد شد مطلع نمی شود اما با این حال انتشار نامه ای جعلی زمینه را برای بداخلاقی های انتخاباتی فراهم آورد.
به گزارش جهان، در نامه ای ساختگی که در فضای اینترنت قرار داده شده است چنین ادعا شده که یکی از فرماندهان سپاه از حجه الاسلام و المسلمین سعیدی خواستار راهنمایی درباره انتخابات و انتخاب اصلاح شده که آقای سعیدی نیز این فرمانده را بنا بر نظر رهبری به سوی آقای احمدی نژاد هدایت کرده است.
بنا بر این گزارش، نکاتی جالب توجه برای جعلی بودن این نامه و انتشار جهت دار آن در ایام انتخابات وجود دارد که به برخی از انها اشاره می شود:
1- این نامه بدون آرم و امضا و با دستخط نوشته شده که می تواند به هر کسی منتسب شود.
2- در این نامه سردار سرتیپ احمد پاکپور به عنوان نویسنده نامه ذکر شده و حال اینکه فرمانده نیروی زمینی سپاه سردار محمد پاکپور می باشد.
3- تاریخ این نامه مشخص نمی باشد. چرا که سردار پاکپور به تازگی و در تاریخ 8 اردیبهشت از معاونت عملیات سپاه به فرماندهی نیروی زمینی منتقل و منصوب شده است. مراسم تودیع و معارفه وی در تاریخ 9 اردیبهشت برگزار شده است.
4- در این نامه جعلی آرم نشریه یالثارات الحسین درج شده است که با دقت در لوگوی این نشریه تفاوت فاحش با نشریه اصلی یالثارات مشخص شده و نوع صفحه بندی و اینکه در صفحه اول این نشریه همواره ستون های بسیار با عناوین مشخص به چاپ می رسد از دیگر دلایل جعلی بودن این نامه است.
5- تاریخ نشریه یالثارات دوشنبه 28 اردیبهشت ذکر شده در حالی که یالثارات الحسین همواره چهارشنبه ها منتشر شده و در این تاریخ چنین نشریه ای چاپ نشده است.
6- در سلسله مراتب نظامی سپاه چنین نیست که فرمانده نیروی زمینی از نمایندگی ولی فقیه برای انجام اقدامات خود استعلام و کسب تکلیف کند. مضاف بر اینکه جواب حجه الاسلام سعیدی در قالب پاراف ذیل این نامه منتشر شده که در صورت صحت بایستی در نامه ای جداگانه منتشر می شد.
گفتنی است که برخی رسانه ها عمدا یا سهوا! با درج و انتشار این نامه که با روش های تصویر سازی و مونتاژ تصاویر ساخته و پرداخته شده ضمن شبهه افکنی، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخواست شفاف سازی کرده اند که با اندکی تامل و بررسی می توانستند از چنین شبهه افکنی و همگامی در مسیر ساخته شده توسط سایت های ضد نظام دوری کنند.
این درحالی است که مدتی قبل و به دنبال درگیری لفظی عادل فردوسی پور با یکی از مسئولان تربیت بدنی نیز نامه ای منتسب به رئیس جمهور و خطاب به رئیس سازمان تربیت بدنی منتشر شد که طی آن از قول رئیس جمهور خطاب به علی آبادی آورده شده بود که فعلا اقدامی در رابطه با عادل فردوسی پور انجام نشود تا انتخابات ریاست جمهوری پشت سرگذاشته شود.
بنا بر این گزارش، به نظر می رسد نیت اصلی سازندگان چنین نامه ها و اسنادی تخریب رئیس جمهور و در مرحله بعد زیر سوال بردن نهادهای انقلابی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دوستان ما در آن سوي رقابت خوب مي‌دانند كه انسانيت جلوي ما را در كارهاي مشابه مي‌گيرد.

واي اگر در پس امروز بود فردايي