کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتشار نظرسنجی توهین آمیز به مسئولان نظام

1 خرداد 1388 ساعت 19:05


بازار داغ نظر سنجی های انتخاباتی زمینه ای برای زیر سوال بردن شخصیت های نظام و اصل مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شده است.
به گزارش جهان، برهمین اساس، این نظرسنجی ها که با قالب حمایت از یک جناح خاص سیاسی انجام می شود در عمل منجر به بی اعتمادی مردم به مسئولان نظام و سرنوشت آینده کشور شده و سبب کاهش مشارکت عمومی در انتخابات می شود.

از جمله این موارد، نظرسنجی منتشره توسط سایتی با هویت نامعلوم است که ضمن تفکیک رقابت های ریاست جمهوری دهم به جناح هاشمی رفسنجانی و مخالفان هاشمی گزینه های این رقابت را به این شرح آورده است:

1- مير حسين موسوي هاشمي پناه

2- شيخ مهدي كروبي هاشمي نسب

3- محسن رضايي هاشمي پرست

4- محمود احمدي نژاد

در این نظر سنجی نازل که با عباراتی سخیف همراه شده است از محمود احمدی نژاد با عنوان هاشمی ستیز نام برده می شود. 

هرچند که به نظر می رسد، حملات اهانت آمیز و غیرمنصفانه به رئیس جمهور کشورمان توسط برخی سایتهای منتسب به همفکران آیت الله هاشمی به این مساله دامن زده و حتی این رسانه ها گوی سبقت در انتشار انتقادات توهین آمیز را از رسانه های کاندیدای رقیب احمدی نژاد هم ربوده اند، اما خبرنگار جهان به یاد دارد در آغاز رقابت مستقیم محمود احمدی نژاد و آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دور دوم انتخابات گذشته ریاست جمهوری، هواداران رئیس جمهور فعلی با انتشار پوستر احمدی نژاد و هاشمی در کنار هم این عبارت را نوشته بودند: "هاشمی ستون انقلاب - احمدی نژاد فرزند انقلاب" و عملا بر پرهیز از تخریب رقیب تاکید داشتند.

بنابراین با توجه به روحیات رئیس جمهور و اکثر هوادارانش در پرهیز از تخریب رقبا به نظر می رسد اینگونه اقدامات طنزآمیز توسط برخی رسانه ها ناشی از کم اطلاعی باشد و انعکاس آنها عملا به دوری مردم از صحنه و بی اعتمادی آنان نسبت به کشور و انقلاب منجر شود.

این در حالی است که توجه به سابقه مسئولیت و خدمت تمامی چهار کاندیدای فعلی در طول سی سال گذشته و نیز خدمت رسانی های ریاست محترم مجلس خبرگان، برای هیچ انسان منصفی قابل انکار نیست.


کد مطلب: 51844

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/51844/انتشار-نظرسنجی-توهین-آمیز-مسئولان-نظام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com