کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش ویژه// عباس عبدی طی نامه ای به خاتمی؛

رسما و علنی عذرخواهی کنید/ برای حاکمیت مردم مهم هستند

27 بهمن 1395 ساعت 13:13

بازگشت بدون عذرخواهی از حوادث سال 88 و همچنین عدم عزم جدی وی برای جبران خسارت های سنگینی که به کشور و مردم به خاطر تبعات فتنه سبب شده که در تمام این سال ها ابراز ندامت خاتمی رنگ سیاسی و غیر صادقانه به خود بگیرد.


ابراز ندامت رئیس دولت اصلاحات برای بازگشت مجدد به قدرت در جمهوری اسلامی از ابتدای دهه 90 تاکنون بارها مورد بحث در محافل سیاسی قرار بوده است.

به گزارش جهان نیوز، این در حالیست که بازگشت بدون عذرخواهی از حوادث سال 88 و همچنین عدم عزم جدی وی برای جبران خسارت های سنگینی که به کشور و مردم به خاطر تبعات فتنه سبب شده که در تمام این سال ها ابراز ندامت خاتمی رنگ سیاسی و غیر صادقانه به خود بگیرد.

از سوی رئیس دولت اصلاحات می خواهد بگونه ای وارد عرصه رسمی سیاسی کشور بشود که کمترین هزینه به وی و جایگاهش در میان اپوزسیون داخلی و خارجی تحمیل شود.

با این وجود انتشار خبر ابراز ندامت خاتمی از فتنه 88 در جهان نیوز با واکنش های متعددی در درون جبهه اطلاحات روبه رو شده است.

این در حالیست که خود رئیس دولت اصلاحات نیز تاکید دارد همه موثرین در اصلاحات برای ابراز ندامت دستجمعی باید به اجماع برسند.

در همین حال، طی چند روز گذشته خاتمی از بسیاری از موثرین در جبهه اصلاحات نیز خواسته تا به صورت مکتوب نظر خود را در اینباره بیان کنند.


هر چند رئیس دولت اصلاحات تاحدودی توانسته برخی از لیدرهای دوخرداد را با خود همراه کند ولی اصلاح طلبان نسبت به نحوه و لحن نامه ابراز ندامت اختلاف نظر دارند.

در همین حال، عباس عبدی در نامه‌ای به خاتمی نوشته و گفته که نامه نگاری پنهانی فایده ندارد؛ زیرا شما قبلاً هم پنهانی از این حرف‌ها زدید و هم پیغام و پسغام فراوانی فرستادید اما از شما نپذیرفتند.

وی تصریح می کند که  آن‌ چیزی که برای مجموعه نظام اهمیت دارد، مردم و افکار عمومی است. بگردید یک راهی برای جبران علنی قضایای 88 پیدا کنید. از طرف دیگر گفته شده که شما حاضرید به صورت علنی چه حرفی بزنید و به صورت خصوصی فایده ندارد و نمی پذیرند.

این در حالیست که عباس عبدی سال گذشته نیز در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه اعتماد طی سخنانی در اشاره به اینکه «بدبینی و سوء ظن حاکمیت نسبت به اصلاح‌طلبان چگونه می‌تواند رفع شود؟» ابراز کرده است: در حوزه سیاسی با پیغام دادن مشکلی حل نمی‌شود و حاکمیت به گفتار کاری ندارد. تنها راه اصلاح‌طلبان برای تغییر این وضعیت، عمل است. با اعمالی که ضمانت اجرایی کافی داشته باشد.

او همچنین در اشاره به محمد خاتمی و انزوای وی بیان می‌کند که لیدر جریان باید الزامات را بپذیرد و سپس خبرنگار اعتماد می‌پرسد: «آیا در مسیر تبدیل بدبینی به خوش‌بینی هستیم یا اینکه در حال حاضر شرایط بدتر از اخراج از حاکمیت همچنان در جریان است؟»

عبدی نیز پاسخ می‌دهد: نمی‌خواهم این سؤال را جواب بدهم. می‌خواهم خوش‌بین باشیم.

وی در ادامه بیان کرده است: اصلاح طلبان اگر فکر می کنند رفتاری که در ٨٨ سال شد عین اصلاح طلبی است و باید آن را ادامه بدهند. اگر فهمیده‌اند که کار درستی نبوده باید رسما تکلیف‌شان را مشخص کنند. شتر سواری دولادولا نمی‌شود. من حتی با آن رفتار پس از ٨٨ لزوما مشکل ندارم اما اگر فکر می‌کنند آن خط اشتباه بوده باید تبعاتش را بپذیرند


کد مطلب: 503028

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/503028/رسما-علنی-عذرخواهی-کنید-حاکمیت-مردم-مهم-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com