جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

روی سخن رهبرانقلاب باکدام آمریکایی بود؟

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 497763
اشاره رهبر معظم انقلاب به آن مقام آمریکایی که گفته بود به ایران اجازه نمی دهیم راحت باشد، کدام مقام است؟
به گزارش جهان به نقل از میزان، حضرت آیت الله خامنه ای روز گذشته در دیدار افطاری کارگزاران و مسئولین نظام اسلامی، پس از آن که به موضوع توافق هسته ای پرداخته و موارد نقض برجام از سوی آمریکایی ها را برشمردند، سخنان اخیر یک مقام مسئول امریکایی را مبنی بر اینکه «ما نمی‌گذاریم ایران راحت باشد»، نمونه‌ای از همین رفتار دوگانه دانستند و گفتند: طرف امریکایی این گناه و تخلف بزرگ را در مانع تراشی برای تعامل بانکهای خارجی با ایران انجام داده و کسی نباید کار امریکایی‌ها را توجیه کند.»

چندی پیش بود که مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تأکید بر تداوم حمایت های واشنگتن از رژیم صهیونیستی گفت: راهنمای آمریکا در برجام، «بی اعتمادی و راستی آزمایی» است و به ایران اجازه نمی دهیم راحت باشد.»

اشاره حضرت آیت الله خامنه ای به سخنان سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید است که در نشست «حامیان جهانی یهود» در واشنگتن، از برجام، ایران و روابط بسیار نزدیک آمریکا و رژیم صهیونیستی سخن گفت.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره برجام گفت: «مصداق دیگر حمایت بلندمدت ما از امنیت اسرائیل، توافق هسته ای ایران است. ما بحث شدیدی بر سر این توافق داشتیم. فیزیکدانان هسته ای، مقامات نظامی، کارشناسان و بیش از 100 کشور در نهایت از آن حمایت کردند. دیگران که تعداد زیادی از آنها در اسرائیل هستند با آن مخالفت کردند. سوای آنکه شما از توافق حمایت می کنید یا نه، نتایج آن غیرقابل انکار است. ایران دو سوم سانتریفیوژهای نصب شده خود را برچیده است. آنها 98 درصد ذخایر اورانیوم غنی شده را از کشور خارج کردند. قلب رآکتور اراک اکنون با سیمان پر شده و هرگز دوباره استفاده نخواهد شد.»

رایس گفت: «البته ما در توهمات به سر نمی بریم و همانطور که گفته ایم، اصل راهنمای ما "بی اعتمادی و راستی آزمایی" است و همانطور که رئیس جمهور بارها گفته، این توافق هرگز در نظر نداشته که همه اختلافات ما با ایران را حل کند. به همین دلیل است که تحریم های غیر هسته ای ایران باقی است. صدها شرکت و شخصیت ایرانی به دلایل غیر هسته ای در تحریم باقی هستند. ما همه اختیارات لازم برای مقابله با رفتارهای ثبات زدای ایران را داریم و ما داریم این کار را می کنیم. این موضوع شامل تحریم های جدید که برنامه موشک بالستیک ایران و حمایت از تروریسم را هدف قرار می دهد، می شود. ما به ایران اجازه نخواهیم داد راحت و بدون دردسر و مشکل باشد.»

اما به نظر می رسد هشدار قاطع و جدی رهبر معظم انقلاب در راه برجام کارگشا باشد و آمریکایی ها را وادار سازد تا موانع موجود را از سر راه توافق هسته ای بردارند و به تعهدات خود عمل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *