دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

دولت به هر تهرانی چقدر بدهکار است؟!

يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 497032
چند روز پیش رییس جمهور در جمع اعضای شورای عالی کشور در خصوص فضای پسابرجام در کشور گفت: «بعد از برجام هر روز یک گشایش داریم. »
به گزارش جهان،‌ محمد عبدالهی در کانال تلگرامی خود نوشت: جدا از رکود شدید اقتصادی، شاید بتوان یکی از مصادیق این گشایش را افزایش روز افزون بدهی دولت به نهادهای مختلف دانست. وزیر امور اقتصادی و دارایی، اواخر فروردین امسال؛ بدهی های دولت را تا انتهای سال 93 در مجموع 380هزار ميليارد اعلام کرده بود. شورای اسلامی شهر تهران نیز اعلام کرد که دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است.

این بدان معناست که دولت به هر تهرانی یک و نیم میلیون تومان بدهکار است. بدهی میلیاردی دولت به شهرداری نیز شاید از جنس همان گشایش های پسابرجامی  به شمار بیاید.  به گفته شهرداری  با احتساب هزینه 225 میلیارد تومانی بابت ساخت و بهره برداری کامل از هر کیلومتر مترو، در صورت پرداخت مطالبات شهرداری تهران از سوی دولت، ساخت و راه اندازی کامل 62 کیلومتر مترو ممکن می شد و به راحتی ظرف دو سال این امکان وجود داشت که ظرفیت متروی تهران را حداقل یک سوم افزایش داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *