چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

واکنش نوبخت به همه حاشیه های حسین فریدون

سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 496116
نوبخت: بازداشت «حسین فریدون» دروغ است. قبلا که به جلسات دولت می آمد، می‌گفتند چرا می آید و الان که نیست میگویند چرا نمی آید. نمي دانم ديدار فريدون با تاجزاده از جانب رييس جمهور بود يا نه.
واکنش نوبخت به همه حاشیه های حسین فریدون
به گزارش جهان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، به بخش سرمایه گذاری مستقیم خارجی اشاره کرد و اظهارداشت: دومین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی هفته گذشته برای احداث پنج هزار مگاوات انرژی الکتریکی به ارزش 4.2 میلیارد دلار نهایی شد که در جنوب اهواز، دهلران، ساوه، سوفیان و بناب عملیات اجرایی آن شروع شده است و دولت ایران در این سرمایه گذاری برای منابع مالی تعهد تضمینی ندارد.

سخنگوی دولت همچنین به رونق نسبی در بازار مسکن اشاره و تصریح‌کرد: طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری برای واحد های مسکونی آپارتمانی از جهت تعداد معاملات و ارزش معاملات رشد حاصل شده است، در فروردین ماه تعداد معاملات 19 درصد و ارزش معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی 33.4 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال جاری نیز تعداد معاملات 0.7 درصد و ارزش معاملات 5.1 درصد رشد داشته، افزود: در مجموع در دوماهه اول سال جاری معاملات آپارتمانی 12 درصد رشد را نشان می‌دهد.

نوبخت در ادامه این نشست در رابطه با پرداخت یارانه‌های نقدی و غیرنقدی، اظهار داشت:‌ علاوه بر دریافت یارانه نقدی به همه مشمولان دریافت یارانه، به خانواده‌های نیازمند یارانه‌های غیرنقدی در ماه مبارک رمضان پرداخت می‌کنیم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 160 میلیارد تومان به دستور رئیس‌جمهور به وزارت تعاون جهت این اقدام پرداخت کرده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ نیز گفت:‌ در سال گذشته بالغ بر 5 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی از سوی دولت پرداخت شد که از این رقم 75 درصد مربوط به بخش غیردولتی می‌شد؛ امیدواریم با مسئولان بخش فرهنگ در دولت هماهنگی های لازم صورت گیرد تا نظارت دقیق تری در این زمینه به عمل آید. همه، مخاطب بیانات مقام معظم رهبری هستیم و دولت به نوبه خود در جهت اهتمام ارتقای جایگاه فرهنگی کشور پیگیری خواهد کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که موضع‌تان نسبت به اظهارات مدیر خزانه داری آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌های بانکی ایران به قوت خود باقی است، چیست، گفت: امروز شاهد آن هستیم تحریم های نفتی و بانکی که مربوط به بحث هسته ای ایران بود لغو شده و در حال حاضر اجازه صادرات نفت به بیش از دو برابر رشد یافته است.

سخنگوی دولت افزود: سرمایه گذاری های مستقیم خارجی نشانگر آن است که تحریم های بانکی لغو شده و این اقدامات باید سرعت بیشتری بگیرد؛ نگاه دولتمردان آمریکا به مقوله غیر هسته‌ای ایران اعتباری ندارد ولی در خصوص موضوع برجام اتفاقات صورت گرفته به صورت عدد و رقم قابل مشهود است.

نوبخت در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس منتفی شده است؟ یادآور شد:‌ این موضوع مسیری را باید طی و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران شورای اقتصاد باید آن را تایید کند که در حال حاضر مطالعات آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شده و مورد تایید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در خصوص خرید این هواپیماها دولت تضمینی پرداخت نخواهد کرد، افزود:در حال حاضر این طرح آماده مطرح شدن در شورای اقتصاد است و نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز نسبت به آن مثبت بوده است؛ هیچ یک از تحریم های غیرعادلانه و غیر انسانی که آمریکایی ها برای ایران ایجاد کرده اند را به رسمیت نمی شناسیم.

سخنگوی دولت اضافه‌کرد:‌ نهادهای اروپایی و شرکت‌هایی که قرار است با ایران فعالیت اقتصادی کنند، نباید بیش از این احتیاط کنند و مقامات ارشد کشور آمریکا نیز بارها در این زمینه خواستار سرعت بخشی برای همکاری‌های اقتصادی با ایران بوده‌اند.

سخنگوی دولت در رابطه با حذف برخی خانوارها از دریافت سبد غذایی و علت حذف 10 میلیون نفر از سبد کالا، تاکید کرد: هیچ خانواری که سبد غذایی دریافت می‌کرده است از لیست دریافت این سبد حذف نشده است.

وی افزود: تحریم‌های نفتی و بانکی مربوط به موضوع هسته‌ای لغو شده و باید سرعت بیشتری بگیرد.

نوبخت ادامه داد: در گذشته اجازه صادرات بیش از یک میلیون بشکه نفت را نداشتیم که این میزان الان به دو برابر رسیده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به فارس در خصوص گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا علیه ایران، گفت: حرف‌های آنها تکراری و موضع ما قاطع و متناسب با آنها اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ یک از اظهارات غیرمنطقی و غیرمعمول و خصمانه آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم و این اقدام محکوم است. جمهوری اسلامی ایران اقدامات خود را قاطعانه در همه عرصه‌ها که منافع ملی ما را تامین کند انجام می‌دهد.

نوبخت در ادامه در رابطه با اقدامات صورت گرفته در مورد منشور حقوق شهروندی، تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی تهیه شده و در حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری اقداماتش انجام گرفته است و به زودی اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که برخی خانواده های قربانیان فاجعه منا معتقدند که اقدامات و پیگیری های حقوقی دولت در این راستا موثر نبوده است، گفت: پیگیری فاجعه منا در حال اجرا و انجام است و ما پیگیری های قانونی را با همه ابزارهای ممکن انجام می دهیم. البته ممکن است احساس مسئولیت در میان هیات حاکمه عربستان کم باشد و یا احساس مسئولیتی مشاهده نشود اما ما به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم.

نوبخت در ادامه در واکنش به سوالی درباره 4 ساله بودن دولت بازدهم، گفت: هر کسی نظر خود را می‌تواند بگوید.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد این که روسیه قرار است 2 تا 5 میلیارد یورو به ایران وام بدهد، گفت: بله؛ روس ها در مذاکرات با ما برای خط اعتباری صادرات اعلام آمادگی کردند؛ ما هم به کشور روسیه و سایر کشورها برای این که از منابع آنها جهت سرمایه گذاری در ایران استفاده کنیم، اعلام آمادگی کردیم.

وی در رابطه با بازداشت برادر رئیس جمهور تاکید کرد: بازداشت آقای فریدون بی‌پایه بوده و تکذیب می‌شود.
سخنگوی دولت در خصوص عدم حضور فریدون در جلسات دولت هم گفت: قبلا که می‌آمد می‌گفتند چرا می‌آید و الان که نیست می‌گویند چرا نمی‌آید؟ممکن است کسی کار شخصی داشته باشد و در جلسات حضور نیابد.

سخنگوی دولت همچنین درباره موضوع درباره رکود و کاهش تورم در سه سالگی دولت یازدهم گفت: مهمترین شاخص ارزیابی رونق و رکود، رشد اقتصادی است. رشد منفی 6.7 درصد دوره قبل که کاهنده بود در این دولت تغییر کرد و به مثبت تبدیل شد، این موفقیت در حرکت دولت تدبیر و امید بود.

نوبخت با بیان این که شرایط اقتصادی ما در رکود عمیق بود که سال گذشته رشد اقتصادی را به سه درصد افزایش دادیم، ادامه داد: سال گذشته توانستیم با سیاست کوتاه مدت خروج از رکود، رشد را تجربه کنیم و به طور کلی امسال هم دولت برای این که بتواند سیاست خروج از رکود را با سرعت بیشتر انجام دهد برای فعال کردن هفت هزار و 500 واحد تولیدی متوقف شده در استان های مختلف، 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش اختصاص داده که در چارچوب های اقتصاد مقاومتی با سرعت در حال انجام و اجرا است.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا فریدون از طرف دولت به دیدار یکی از محکومان امنیتی رفته اظهار بی‌اطلاعی کرد.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای اوباما اخیرا نامه‌ای را به آقای روحانی نوشته اظهار بی‌اطلاعی کرد.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *