کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باهنر: دولت مردم را هم از رکود عبور دهد!

18 خرداد 1395 ساعت 10:38

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:دولتی‌ها می‌گویند ما از رکود عبور کردیم، بنده خواهشم از آنها این است که اگر از رکود عبور کردند مردم را نیز عبور دهند چرا که رکود بسیار سنگین است.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) 17 خرداد در سایت خبری تابناک برگزار شد، با اشاره به فضای فراکسیون‌های مجلس دهم، اظهار کرد: معمولاً زمانی که احزاب قدرتمند باشند و نمایندگان خود را به مجلس بفرستند فعالان مجلس بیش از دو فراکسیون نخواهند بود. و اگر یک فراکسیون اکثریت قاطع را داشته باشد دیگر نیازی به ائتلاف نیست اما اگر چنین مسئله‌ای رخ ندهد فراکسیون‌ها خود وزنه تعادل می‌شوند البته در کشور ما فراکسیون رسمی که به صورت حزبی عمل کند وجود ندارد و ما فراکسیون‌های شناوری داریم.

وی افزود: زمانی که رقابت رسانه‌ای بود می‌گفتند یک نماینده با لیست خاصی می‌امدند اما با این وجود در مجلس دهم ما شاهد دو فراکسیون اصولگرا و اصلاح طلب هستیم و امکان شکل گیری فراکسیون جدیدی به نام مستقل وجود دارد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: متأسفانه مشکل مستقلین این است که با وجود تعداد زیاد تفرقه در بینشان زیاد است.

**طیفهای سیاسی کشور در شکل گیری مجلس دهم خوب عمل کردند

باهنر با بیان اینکه همه طیف‌های مجلس از جمله اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل در شکل گیری اولیه مجلس خوب عمل کردند، خاطرنشان کرد: این هفته نیز فضای رقابت برای کمیسیون‌ها و تعیین هیئت رئیسه کمیسیون‌ها مطلوب است.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره فراکسیون ولایت گفت: اگر در وضعیت احزاب دقیق شویم ممکن است اعضای هیئت موسس آن نیز با یکدیگر مشکل داشته باشند اما نتیجه کار مهم است که به صورت واحد پیش رود. تصمیمات مجلس نیز عموماً سیاسی نیست و شاید حدود 10 درصد از تصمیمات نمایندگان سیاسی باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به انتخابات سال 96 اشاره کرد و گفت: در انتخابات سال 96 علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراهای شهر و روستا را نیز داریم.

** 80 درصد احزاب مجوزدار، احزاب کاغذی هستند

باهنر همچنین به فعالیت 400 حزب مجوز دار اشاره کرد و گفت:80 درصد این احزاب، احزاب کاغذی هستند و هیچ فعالیتی ندارند و فقط 20 درصد آنها در زمان انتخابات فعالیت می کنند البته می توان گفت حدود 7 یا 8 درصد از این احزاب کار مستمر انجام می‌دهند که می‌توان به فعالیت‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری اشاره کرد.

وی افزود: تکلیف انتخابات ریاست جمهوری و جبهه‌های آن در سه یا چهار ماه منتهی به انتخابات مشخص می‌شود البته احزاب به فکر برنامه ریزی‌های خود هستند.

** هنوز مشخص نیست که احمدی نژاد برای ریاست جمهوری 96 بیاید

نماینده ادوار مجلس درباره حضور احمدی نژاد در عرصه انتخابات نیز گفت: ابتدا باید دید که آیا احمدی نژاد پا به عرصه می‌گذارد یا خیر. البته بنده فکر می‌کنم که در حال حاضر فضای کشور برای بررسی این موضوع زود است.

باهنر درباره مخالفت با حضور مجدد روحانی در عرصه ریاست جمهوری نیز گفت: اینکه آقای روحانی یا هر حزب دیگری توقع داشته باشند که مخالفتی وجود نداشته باشداشتباه است و آنها نیز علاقه مندند دوره آقای روحانی یک دوره بیشتر نباشد هرچند تجربه نشان داده دوره ریاست جمهوری در کشورما دو دوره‌ای است اما به هر حال در سپهر سیاسی هیچ اتفاقی غیرممکن نیست و ممکن است طی 7 یا 8 ماه آینده برای بالارفتن احتمال رأی کارهای مثبتی از سوی دولت انجام شود.

** دولت اگر از رکود عبور کرده مردم را هم عبور دهد

وی تصریح کرد:دولتی‌ها می‌گویند ما از رکود عبور کردیم، بنده خواهشم از آنها این است که اگر از رکود عبور کردند مردم را نیز عبور دهند چرا که رکود بسیار سنگین است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال رد صلاحیت روحانی در انتخابات 96 گفت: هیچ ادله‌ای در این باره نداریم و رقابت‌های سیاسی نباید منجر به بداخلاقی شود برخی می‌گویند دوستداران آقای روحانی این حرف‌ها راه می‌اندازند.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری درباره گزینه یا گزینه‌های اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصولگرایان اگر هم گزینه‌ای داشته باشند اعلام نمی‌کنند البته فعلا گزینه‌ای نداریم زیرا هنوز در این باره تصمیم گیری نشده است و برای اینکه آیا از گزینه مقابل روحانی حمایت کنیم یا خیر فعلا زود است و آرایش سیاسی در کشور به زمان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل بین دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: باید از اقدامات مثبت دولت حمایت شود زیرا این یک تکلیف سیاسی و شرعی است اما در عین حال نیز نمایندگان باید دولت را رصد کنند. متأسفانه برخی پیش از ورود به مجلس نذر می‌کنند که با دولت مخالفت یا موافقت کنند که این موضوع منطقی نیست البته مجلس دهم ظرفیت همکاری بالقوه‌ای برای حل مشکلات مردم با کمک دولت دارد. البته امیدواریم دولت در سال 95 قدم‌های مثبتی بردارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در مجلس نهم با دولت اختلافاتی وجود داشت اما معمولاً دولت‌ها تلاش می‌کنند مجلس را همسو با خودشان شکل دهند.

باهنر تأکید کرد: از دیدگاه کلان قوا موظف به همکاری با یکدیگر هستند و مقام معظم رهبری نیز بارها قوا را به همکاری با یکدیگر توصیه کرده‌اند. بارها به دوستان اصولگرا تأکید کرده‌ایم که نمایندگان مجلس موظف هستند از کارهای مثبت دولت حمایت کنند. البته باید رصد نیز انجام شود. بنده معتقدم که نمایندگان باید منافع و وظایف شرعی را شاخص قرار دهند.

** در ماهیت آمریکا اتفاق جدیدی رخ نداده و آنها استحاله نشده‌اند

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا مبنی براینکه جمهوری اسلامی ایران حامی تروریست است، گفت: ما آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانیم و معتقدیم در ماهیت آمریکا اتفاق جدیدی رخ نداده و آنها استحاله نشده‌اند. البته مقام معظم رهبری نیز درباره مذاکرات فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست بنابراین ما شاهدیم که آنها حتی به امضاهای خود نیز اعتقادی ندارند. این بار اول نیست که از آمریکایی‌ها از این غلط‌ها می‌کنند و اگر آنها احساس کنند همین فردا نیز می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند قطعاً این مسئله را به پس فردا موکول نخواهند کرد.

نماینده ادوار مجلس افزود: از این رو رابطه ما با آمریکا مانند رابطه قبلی است و آنها نیز مدام مباحثی درباره حقوق بشر، تروریست، صنعت موشکی و دفاعی ما مطرح می‌کنند. بنده معتقدم بیان کردن این مسائل گنده گویی آمریکا در لفظ و کلام است و آنها جرأت هیچگونه اقدام عملی علیه ایران ندارند و این به دلیل قدرت بالای جمهوری اسلامی است.

** مشکلات اقتصادی با برجام و پسابرجام حل نمی‌شود

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود به پیوست زدن رفع مشکلات با برجام و پسابرجام اشاره کرد و گفت: اگر دولت فکر می‌کند مشکلات اقتصادی با برجام و پسابرجام حل می‌شود دچار اشتباه است زیرا تنها 30 درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها است و مابقی مشکلات به دلیل عملکرد خود مسئولان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره مواضع لاریجانی در خصوص دولت فعلی و سابق گفت: دولت یازدهم به اهداف خوبی عمل کرده است و در چند هدف نیز رئیس بوده اگر هر دولتی فکر کند می‌تواند مشکلات اقتصادی را با برجام به طور کامل حل کند اشتباه کرده است. آقای لاریجانی نظر مثبتی از عملکرد دولت نهم و دهم ندارد و بنده نیز معدل دولت سابق را مثبت ارزیابی نمی‌کنم هرچند نقاط مثبتی داشت که باید تقویت شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین درباره کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 تأکید کرد: در مورد کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در مورد خود باید بگویم که این خوابها تعبیر نمی‌شود و ما با دولت روحانی کار داریم چرا که در حال حاضر یک بازنشسته هستم و فعلا نیز اصولگرایان هیچ کاندیدایی ندارند.

** اصلاح طلبان 10 خرداد دیدند که اکثریت ندارند

باهنر  همچنین به اکثریت مجلس دهم اشاره کرد و گفت: برای انتخابات هیئت رئیسه در رسانه‌ها نوعی وزن کشی وجود داشت و اصلاح طلبان نیز بعد از 7 اسفند اصرار داشتند بگویند که ما اکثریت را بدست آورده‌ایم. لذا ما نیز دیدیم آنها قانع نمی‌شوند اصلاح‌طلبان را به دهم خرداد ارجاع دادیم و مشخص شد که آنها اکثریت ندارند و  آقای لاریجانی نیز از ظرفیت اصولگرایان محسوب می‌شوند.

** اکثریت هیئت رئیسه مجلس دهم اصولگرا هستند

وی تصریح کرد: هرچند که ممکن است لایحه‌های اصولگرایی نقدهایی داشته باشند اما نتیجه نهایی کار مهم است. بنابراین هم رئیس مجلس و هم هیئت رئیسه از جریان اصولگرایی هستند و فضای کلی مجلس اینگونه است که اقل اصلاح طلبان اکثریت ندارند و آقای لاریجانی نیز مشی خود را دارد و اصولگرا است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به عملکرد شورای نظارت بر اجرای برجام و عدم ارائه گزارش به رسانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: مأموریت آنها رصد برجام و عملیات رقبای ما است و این چیزی نیست که بخواهند درباره آن موضع رسانه‌ای بگیرند. آمریکایی‌ها مرتباً بدعهدی می‌کنند اما از این شورا نباید انتظار داشت که کار رسانه‌ای انجام دهند.

** مسئولان به مسئله نفوذ و ولنگاری فرهنگی حساس باشند

باهنر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 14 خرداد در حرم امام (ره) گفت: رهبری فرمودند «من در درازمدت مسائل فرهنگی را مهمتر از مسائل اقتصادی می‌دانم، این فرمایش رهبری به این دلیل است که انقلاب ما فرهنگی و دینی بوده و بقیه ابعاد از طریق اصلاح امور فرهنگی به ضرر یا نفع مردم خواهد بود.نفوذی که  رهبری درباره آن گلایه کردند از تذکرات جدی است که مسئولان باید نسبت به آن حساس باشند چرا که به فرموده حضرت علی(ع) اگر کسی در بیرون مرزها به استقبال از دفاع نرود با چکمه دشمن بیدار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری مانند دیده‌بانی هستند که زودتر از کسانی که در پایین مشغول دفاع از مرزها هستند آن سو را می‌بینند و هشدار ایشان را باید جدی گرفت بنابراین همانطور که مرزهای دفاع خود را کیلومترها عقب بردمی در مرزهای سیاسی و فرهنگی نیز باید به این مسئله توجه کنیم و آن را به دقت پیگیری کنیم.

نماینده ادوار مجلس در پایان به روحیه انقلابی‌گری اشاره کرد و گفت:  امام خمینی (ره) در همه مراحل زندگی خود اعتقاد داشت که «عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید» اگر این باور به وجود آید می‌توان فهمید که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند، برخی تلاش می‌کنند خودرا با محیط اطراف سازش‌گرا کنند این روحیه محافظه گری و نقطه مقابل آن انقلابی‌گری است.


کد مطلب: 496104

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/496104/باهنر-دولت-مردم-هم-رکود-عبور-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com