سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

استثنائی‌ترین میوه و سبزی برای سلامت

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 495499
با وجود مفید بودن انواع میوه ها و سبزیجات اما برخی از آنها دارای خواصی منحصربفرد در ترکیبات خود هستند و اثرات درمانی در آنها چند برابر و فایده خوردن آنها بیشتر از سایر خوراکی ها است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان چند ماده غذایی از بین میوه ها و سبزیجات را به عنوان برترین خوراکی ها برای حفظ سلامت و غلبه بر بیماری ها نام برده و به افراد توصیه می کنند آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

گفتنی است، کرفس اولین ماده غذایی در لیست خوراکی های برتر از نظر متخصصان سلامتی و تغذیه ای قرار می گیرد و باعث از بین بردن مواد شیمیایی سمی در بدن شده و برای تقویت عملکرد بسیاری از اعضای بدن مفید است.

کرفس را می توان با انواع غذاها، در سالاد و یا به صورت آب کرفس مصرف کرد.

از جمله دیگر مواد غذایی فوق برتر می توان بلوبری  یا همان توت آبی را نام برد که سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است و خواص ضد سرطانی دارد این میوه مغذی را می توان به صورت تازه و یا مربا مصرف کرد.

سبزی جعفری هم دراین لیست قرار دارد و دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای حفظ سلامت بدن است . سبری جعفری را می توان با انواع مواد غذایی به صورت خام و یا پخته و حتی خشک شده مصرف کرد.

نارگیل هم یک میوه استوایی است نقش بسیارموثری در حفظ زیبایی و سلامت بدن و عملکرد عروق خونی دارد. میوه نارگیل را می توان به صورت خام و یا پودر نارگیل مصرف کرد و نکته مهم مصرف آب تازه میوه نارگیل است که سرشار از مواد مغذی برای سلامت بدن است.

دیگر میوه ها و سبزیجات در این لیست شفابخش عبارتند از سیر، سبزیجات دارای برگ های سبز، انواع جوانه های دانه ها چون جوانه گندم ، جو، شبدر و زنجبیل که هرکدام دارای یک مجموعه عظیم از مواد بسیبار ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند و با خوردنشان یک سد دفاعی در برابر ابتلا به انواع بیماری های مزمن واگیر و غیر واگیر در بدن به وجود می آید.

منبع: MEDICAL MEDIUM
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *