يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۲
۱
کامرون:ترکیه شاید سال ۳۰۰۰ به اتحادیه اروپا ملحق شود

تحقیر عبرت آموز ترکیه توسط نخست وزیر انگلیس

يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب: 492861
نخست‌وزیر انگلیس در یک مصاحبه ضمن خطرناک خواندن طرح دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، درباره الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا گفت شاید سال ۳۰۰۰ این موضوع محقق شود.
تحقیر عبرت آموز ترکیه توسط نخست وزیر انگلیس
به گزارش جهان، نخست‌وزیر انگلیس که پیش از این پیشنهاد دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا با احمقانه و نادرست خوانده بود، بار دیگر مخالفتش با این پیشنهاد را تکرار کرد.

واکنش‌ها به موضع جنجالی و ضد اسلامی نامزد پیشتاز جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 برای ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور برای آنچه مقابله با تروریسم خوانده شده، همچنان ادامه دارد.

در تازه‌ترین واکنش به این موضع ضد اسلامی دونالد ترامپ، نخست‌وزیر انگلیس بار دیگر مخالفتش را با این پیشنهاد نامزد انتخابات ریاست جمهوری تکرار کرد.

دیوید کامرون امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه آی تی وی انگلیس گفت: «گفتن چنین چیزی بسیار خطرناک و همچنین تفرقه‌افکنانه و نادرست است».

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال سفر دونالد ترامپ به انگلیس هم تصریح کرد: «سنت سفر نامزدهای انتخابات آمریکا به اروپا و همچنین بریتانیا وجود داشته است خوب اگر چنین شود(ترامپ به انگلیس بیاید) خوشحال می‌شوم با او دیدار کنم».

نخست‌وزیر انگلیس همچنین افزود: «من به هیچ وجه از آنچه درباره سیاست عدم اجازه ورود دادن به مسلمانان به آمریکا عقب نمی‌نشینم. من فکر می‌کنم این کار اشتباه و تفرقه افکنانه است».

کامرون در بخشی از این مصاحبه به بحث‌های مطرح شده در این کشور درباره الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا پرداخت. ائتلاف موافقان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مطرح کرده بودند که لندن نمی‌تواند مانع از الحاق ترکیه به اتحادیه شود.

نخست‌وزیر انگلیس که حامی باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا و رای به آن است، اظهارنظرات مخالفان تداوم حضور انگلیس در این اتحادیه را رد کرد.

دیوید کامرون تصریح کرد که انگلیس برای این موضوع از «حق وتو» برخوردار است و می‌تواند اعمال نظر کند.

او با بیان آنکه عضویت ترکیه به اتحادیه اروپا «دهه‌ها» بطول خواهد انجامید، افزود: «اصلا این بحث مطرح نیست که به زودی ترکیه به اتحادیه اروپا ملحق می‌شود. ترکیه سال 1987 درخواست داد و بنابر آخرین پیش‌بینی‌ها و تخمین‌ها با توجه به نرخ پیشرفت انجام شده در موضوع الحاق، شاید سال 3000 این موضوع عملی شود».
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قابل توجه اونایی که برای دست دادن به کدخدا، آب از دهنشون راه افتاده بود!
انگلیس خودش زیردست همون کدخداست که با ترکیه چنین می کند؛ وای به حال کدخدا که آن چهره اش از الان مشخص شده است!