سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

اردوغان جانشین داود اوغلو را معرفی کرد

جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 492401
رئیس جمهور ترکیه از وزیر ارتباطات و حمل و نقل و دریانوردی این کشور به عنوان جانشین احمد داود اوغلو در سمت نخست وزیری یاد کرد.
به گزارش جهان، میزان به نقل از پایگاه شبکه روسیاالیومخبر داد، رجب طیب اردوغان پنج شنبه شب گفت: به محض کناره گیری رسمی احمد داوود اوغلو از ریاست حزب حاکم عدالت و توسعه که احتمالا روز یکشنبه آینده صورت خواهد گرفت، نخست وزیر جدید را مأمور تشکیل کابینه خواهد کرد.

وی بن علی یلدریم، وزیر ارتباطات و حمل و نقل و دریانوردی ترکیه را تنها نامزد ریاست حزب معرفی کرد.

اردوغان افزود: شواهد حکایت از وجود توافق بسیاری در میان اعضای حزب عدالت و توسعه درباره تشکیل کنگره عمومی حزب با یک نامزد دارد.
 
در همین حال مسئولان حزب عدالت و توسعه روز پنج شنبه یلدیریم را که یکی از نزدیکان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه است، به عنوان نامزد تصدی نخست وزیری معرفی کردند.
 
عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه در نشستی خبری گفت: این حزب روز یکشنبه برای انتخاب رئیس جدید خود جلسه ویژه‌ای را در آنکارا برگزار می‌ کند.
 
معرفی یلدیریم در حالی صورت می‌گیرد که احمد داود اغلو، نخست وزیر پیشین ترکیه به دلیل اختلاف نظر با اردوغان در 15 اردیبهشت اعلام کرد از سمت خود کناره گیری می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *