سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
مشاور پوتین خبرداد؛

افزایش تحویل اس 300 به ایران تا پایان سال

پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب: 492325
مشاور رئیس‌جمهور روسیه در امور دفاعی می‌گوید، تاکنون یک سامانه عملیاتی اس ۳۰۰ به ایران تحویل داده شده و چند تای دیگر تا پایان سال جاری میلادی (آذرماه) تحویل داده می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مشاور رئیس‌جمهور روسیه در امور دفاعی، امروز پنجشنبه درباره روند تحویل سامانه دفاعی موشکی اس 300 به ایران اظهارنظر کرد.
 
به گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، مشاور رئیس‌جمهور روسیه در امور دفاعی روز پنجشنبه در اظهاراتی تاکید کرد که تاکنون حدود یک سامانه عملیاتی اس 300 به ایران تحویل داده شده است.
 
ولادیمیر کوژین همچنین گفت که چندین سامانه عملیاتی دیگر اس 300 تا پیش از پایان سال 2016، به ایران تحول داده می‌شود.
 
مشاور ولادیمیر پوتین درباره روند انصراف ایران از شکایتش درباره عدم اجرای قرارداد فروش سامانه اس 300 هم تاکید کرد که «چارچوب زمانی» پس گرفتن این شکایت از روسیه هنوز نامشخص است.
 
او البته تاکید کرده که ایران اسناد مربوط به انصراف و پس گرفتن شکایت را به پاریس ارسال کرده و این روند در حال انجام شدن است.
 
ایران و روسیه در سال 2007 قراردادی برای تحویل دست‌کم 5 سامانه دفاع هوایی اس - 300 به طرف ایرانی امضا کردند اما مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه‌ها ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است از تحویل آن به تهران امتناع کرد.  
 
وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود.
 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه 24 فروردین امسال با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد و از چندی قبل روند تحویل این سامانه به ایران آغاز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *