کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قاطعیت کره‌جنوبی علیه خودروساز متقلبش

28 ارديبهشت 1395 ساعت 8:13

رویترز اعلام کرد: دولت کره جنوبی شرکت خودروسازی نیسان ژاپن را به تقلب در آلایندگی خودروهای تولیدی این شرکت متهم کرد اما نیسان آنرا تکذیب کرده است.


به گزارش جهان، فارس به نقل از رویترز خبر داد، دولت کره جنوبی اعلام کرد به دلیل تقلب شرکت خودروسازی ژاپن درباره آلایندگی برخی خودروهای تولیدی این شرکت، نیسان را جریمه می‌کند.

دولت کره جنوبی از این شرکت خواسته است تا خودروهای خود را فراخوان کند.

خودروساز ژاپنی این اظهارات مقامات کره ای را رد کرد اما در صورت اثبات این ادعا به شدت برای این شرکت رسوایی به بار خواهد آمد.

هفته گذشته نیسان ژاپن، رسوایی مصرف سوخت خودروهای میتسوبیشی را در کره افشا کرد و در صورتی که خود این شرکت متهم به تقلب شود بسیار شرم آور خواهد بود.

نیسان اعلام کرده است که قصد دارد زیر مجموعه میتسوبیشی در کره را به ارزش 2.2 میلیارد دلار خریداری کند.

وزارت محیط زیست کره جنوبی اعلام کرد نیسان از قطعه ای در برخی مدل های قشقایی خود استفاده کرده است که در زمان راندگی عادی، دستگاه کاهش آلایندگی این خودروها را غیر فعال می کرده است.

این وزارتخانه از نیسان خواسته است تا خودروهای مرتبط با این نقص فنی را فراخوان کرده و اعلام کرد که جریمه نقدی علیه نیسان اعمال خواهد کرد.

مسئولان کره جنوبی همچنین اعلام کرده اند که مقامات محلی نیسان را در ارتباط با این رسوایی تحت پیگرد قضایی قرار خواهند داد.

شرکت نیسان ژاپن طی بیانیه ای اعلام کرده است که در هیچ‌یک از خودروهای تولیدی این شرکت قطعه غیرفعال کننده دستگاه‌های کاهش آْلایندگی و یا اقدام غیر قانونی وجود ندارد.

نیسان همچنین اعلام کرده است که آزمایشات صورت گرفته توسط اتحادیه اروپا ثابت کرده است که این شرکت چنین اقدامی را برای تقلب در زمینه آلایندگی خودروهای خود صورت نداده است.


کد مطلب: 491805

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/491805/قاطعیت-کره-جنوبی-علیه-خودروساز-متقلبش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com