کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را فهمیده‌اند

24 ارديبهشت 1395 ساعت 2:54

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، با اشاره به برداشت آمریکا از اموال ملت ایران، گفت: معتقدم بسیاری از مسئولان ما بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را فهمیده اند، اما به روی خودشان نمی‌آورند.


به گزارش جهان، شاهین محمدصادقی در گفتگو با مهر با اشاره به موضوع برداشت دو میلیارد دلاری آمریکا از اموال ایران، اظهار داشت: معتقدم دشمن شناسی از جمله نکاتی بود که امام راحل (ره) بسیار بر آن تاکید داشت و مقام معظم رهبری نیز به همین شیوه، بر آن تاکید دارند.
 
وی ادامه داد: این بسیار ساده انگارانه است که فکر کنیم دشمنی امریکا با ما سر موضوع هسته ای یا موشکی است؛ اصل دشمنی آنها با ما بر سر نظام جمهوری اسلامی و مقوله استکبارستیزی است و تا زمانی که ما پایبند به اسلام باشیم، دشمنی آنها کم نخواهد شد. هر چند ممکن است شیوه دشمنی آنها یا شدت و ضعف آن فرق کند.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای با غرب و پایبندی به برجام کار درستی بود، تصریح کرد: ما باید به همه مردم دنیا نشان می دادیم که دنبال مشاجره نیستیم اما به امریکایی ها اعتماد نداشتیم همان طور که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کردند.
 
محمدصادقی اظهار داشت: ما وظیفه خودمان را انجام دادیم و این رفتاری هم که امریکایی ها انجام دادند، به اقتضای ذات و طبیعت آنهاست که شیطنت کردن و زیر قول زدن، در ذات سیاست آنهاست. بنابراین طبیعی بود که بعد از برجام یا قبل از آن، دشمنی آنها تداوم یابد. مهم این است که ما هوشیار باشیم و مراقب شیطنت آنها باشیم و در جای مناسب واکنش جدی نشان دهیم.
 
وی در عین حال تصریح کرد: من معتقدم بسیاری از مسئولان ما بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن امریکا را فهمیده اند، اما به روی خودشان نمی آورند؛ وگرنه شخص رئیس جمهور هم بسیار شفاف اعلام کرد که این کار امریکایی ها دزدی در روز روشن است.
 
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه اصلی مسئولان در بخش های مختلف در قبال این رفتار غربی ها به ویژه امریکایی ها گفت: در برابر این رفتارها باید صبوری کرد؛ در عین حال باید واکنش مناسب را هم نشان دهیم.
 
محمدصادقی خاطرنشان کرد: می توان تا یک جایی پیش رفت و در نهایت، اگر امریکایی ها به عهد و پیمان خود وفادار نبودند، ما نیز به نقطه اول بازگردیم و کار خودمان را ادامه دهیم.
 


کد مطلب: 490955

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/490955/غیرقابل-اعتماد-بودن-آمریکا-فهمیده-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com