شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

خط و نشان برجامی عربستان برای ایران!

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 489547
عضو ارشد خاندان حاکم عربستان سعودی گفت در صورتی که ایران توافق هسته‌ای را نقض کند، عربستان سعودی سلاح اتمی به دست خواهد آورد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ترکی الفیصل»،  شاهزاده سعودی و رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان و «یاکوف عادمیرور» معاون امنیتی سابق «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل پنجشنبه شب در نشستی در واشنگتن به ابراز دیدگاه‌های ضد ایرانی پرداختند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، «ترکی الفیصل» در ابتدای این نشست مدعی شده حضور این دو نفر در یک نشست به معنی این نیست که روابط ریاض و تل‌آویو به حالت عادی درآمده است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در ادامه نوشته بر خلاف این واقعیت که عربستان سعودی هرگز وجود اسرائیل را به رسمیت نشناخته، ریاض و تل‌آویو در سال‌های گذشته بدون و سر و صدا با یکدیگر درباره تهدیدهای مشترک از جمله ایران تبادل اطلاعات کرده‌اند.

به نوشته سی‌ان‌ان، «بارزترین نشانه پیوند بین اسرائیل و عربستان، رابطه امنیتی طولانی و وابستگی امنیتی به آمریکا است.

در نشست پنجشنبه شب، هر دو مقام اسبق، مدعی شدند که نقض برجام برای ایران تبعات در پی خواهد داشت.

ترکی الفیصل گفت: «در صورت حرکت ایران به سمت بمب، تمامی گزینه‌ها از جمله دست‌یابی به سلاح‌های هسته‌ای، جهت مقابله با هر گونه رخداد از طرف ایران، روی میز خواهد بود.»

«عادمیرور» هم با بیان ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران گفت که ایران در سال‌های پایانی برجام، به سمت ساخت سلاح حرکت خواهد کرد.

ترکی الفیصل تصریح کرد روابط کشورهای عربی با اسرائیل، در صورت حل اختلافات بر سر فلسطین ، بهبود خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ظریف الپسابرجامی
United States
این نیزازبرکات پسابرجام است ببخشیدروحانی مچکریم به انگلی
سی چی میشه؟!