جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درخواست غولهای‌فناوری از نامزدهای‌آمریکا

جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 489457
گروههای صنعتی و فناوری آمریکا در نامه ای به نامزدهای احزاب جمهوری جمهوری خواه و دموکرات آمریکا خواستار تسهیل ورود متخصصان به آمریکا شدند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از آسوشیتدپرس خبر داد، ۱۳ گروه صنعتی بزرگ از جمله شرکت های تکنولوژی مثل آمازون، اپل و فیس بوک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواستند در صورت پیروزی قرارداد مشارکت تجاری دوطرف اقیانوس اطلس را برقرار کنند.

طبق پیشنهاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است ایجاد یک مشارکت تجاری بین قاره اروپا و آمریکا موسوم به تی.پی.پی برقرار شود که البته با مخالفت بعضی کشورها مثل فرانسه روبرو شده است.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد کشورش با ایجاد رابطه تجاری بین قاره اتحادیه اروپا و آمریکا مخالف است.

بر این اساس مشارکت سرمایه گذاری و تجارت دو سوی اقیانوس اطلس ( TTIP) از سوی آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی پیشنهاد شده است.

شرکت های بزرگ آمریکایی در نامه ای به نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری از آنها خواستند نسبت به ایجاد چنین ارتباط تجاری اقدام کنند.

گروههای صنعتی و تکنولوژی آمریکا در این نامه اعلام کردند برقراری چنین ارتباطی می تواند موجب تسهیل ورود متخصصان کشورهای دیگر به آمریکا شود.

دونالد ترامپ در سخنرانی های خود از برقراری توافقات تجاری در سطح بین الملل انتقاد کرده است. وی می گوید این توافق ها موجب سرازیر شدن مهاجران به آمریکا می شود.

هیلاری کلینتون پیشتاز حزب دموکرات گفته است از هرگونه توافق تجاری که رفت و آمد متخصصان به کشور آمریکا را تسهیل می کند، حمایت خواهد کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *