جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پروژه«لبخند باگرگ»شکست‌خورده است

چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 489140
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پروژه«لبخند با گرگ» شکست‌خورده است و رفتار آمریکا نشان داد لبخند سلاح مؤثری برای کند کردن دشمنی‌ها نیست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سعید جلیلی عصر سه شنبه در نشست با موضوع «اقدام و عمل دراقتصاد مقاومتی» در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان بابیان اینکه چالش‌ها و مشکلات موجود در عرصه جهانی به دلیل برداشت‌ها و تعارف مختلف از مفاهیم است افزود: هرکسی تعریف خاص خود را از حقوق بشر و مقابله با تروریسم را دارد درحالی‌که برخی کشورها در واقع مدافع و حامی تروریسم هستند.

وی با بیان اینکه برخی دولت‌ها تنها در بیان خود را مدافع دموکراسی معرفی می‌کنند ادامه داد: این دولت‌ها درصحنه عمل حتی با کوچک‌ترین آزادی‌ها برخورد قهری دارند.

جلیلی تأکید کرد: دعواهایی که امروزه در دنیا وجود دارد بر سر مفاهیم و نوع بیان آن است و چند کشور جهان با برخورداری از حق وتو برای کل دنیا تصمیم‌گیری می‌کنند و خود را قدرت برتر جهان می‌دانند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور با تحلیل دکترین آمریکا در جهان و تلاش این کشور برای سیطره جهانی به آمیخته شدن زور و تزویر در دنیای امروز اشاره کرد و متذکر شد: آمریکا می‌خواهد برای رهبری جهان طی یک قرن آینده برنامه‌ریزی می کند و در تلاش برای تداوم سیطره خود بر جهان است.

جلیلی بابیان اینکه آمریکا به چه اجازه‌ای خود را رهبر ۱۰۰ سال آینده جهان معرفی می‌کند افزود: آمریکا در سند راهبردی خود که به امضای رئیس‌جمهور آمریکا نیز رسیده برای یک قرن دیگر نیز برنامه دارد.

وی گفت: آمریکا برای سلطه خود برجهان اگر لازم باشد یک‌جانبه نیز عمل خواهد کرد همچنین این کشور سلاح هسته‌ای را مغایر با قوانین جامعه بشری می‌داند درحالی‌که خود به تولید و ساخت بمب هسته‌ای اقدام می‌کند.

 عضو ارشد سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با تحلیل فضای موجود در تعاملات جهانی و نقش ایران در این خصوص گفت: نظام سلطه همواره از اقتدار و پیشرفت ایران و الگو گیری ملت‌های جهان از این روند در هراس بوده و به همین جهت تلاش دارد تا آنچه کشور ایران به‌دست آورده و پیشرفت کرده را کوچک و کم‌ارزش نشان دهد و آنچه کم‌ارزش است را بزرگ و ارزشمند جلوه کند.

جلیلی با تأکید بر اینکه ایران همواره با اقتدار و عزت در برابر همه توطئه‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه ایستاده است افزود: ایران از منافع خود در برابر نظام سلطه دفاع می‌کند ولی قدرت‌های استکباری همواره کوشیده‌اند با حربه‌های مختلف در مقابل این ایستادگی و اقتدار مانع تراشی کنند.

وی با یادآوری توطئه‌های مختلف استکبار جهانی علیه ملت ایران، جنگ تحمیلی هشت ساله را به عنوان نمونه عینی این توطئه‌های یادآور شد و افزود: قدرت‌های بزرگ در جنگ هشت ساله، با کمک‌های مالی و هزینه ۲۸ میلیارد دلاری برای تجهیز رژیم بعث عراق درصدد تضعیف ایران گام بر می‌داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با تاکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند داشته‌ها و توانمندی‌های ملت ایران را کوچک و بی ارزش نشان دهد گفت: دشمن نگران نگاه صحیح به واقعیت‌ها است و در پی کم‌ارزش جلوه کردن دستاوردها و پیشرفت جوانان و جامعه ایران است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور با بیان اینکه دشمن در پروژه استحاله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است افزود: اقدام و عمل سلاح تحریم دشمن را بی‌اثر خواهد کرد و باید با هجمه‌هایی که دشمن امروزه برای ما ایجاد کرده است، مقابله شود.

جلیلی با بیان اینکه ملت ایران در رویارویی جدی با قدرت‌های استکباری جهان است افزود: دشمنان با نگاه استعماری و استکباری مناسباتی را برای خود شکل داده بودند تا بر اساس این نگاه دنیا را در بین خودشان تقسیم کنند.

عضو ارشد تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای در ادامه با بیان اینکه باید همه برای بی‌اثر کردن سلاح تحریم‌ها وظیفه دارند تاکید کرد: سلاح تحریم با اقدام و عمل بی‌اثر می‌شود نه با لبخند و باید همه به این اصل مهم توجه داشتند.

جلیلی افزود: باید تحریم را به سلاحی ناکارآمد و بی‌اثر در دست دشمن تبدیل کرد. «پروژه لبخند با گرگ» شکست‌خورده است و رفتار آمریکا نشان داد لبخند سلاح مؤثری برای کند کردن دشمنی‌ها نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید براینکه توجه به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در این زمینه اصل مهم در شکست توطه های دشمنان است افزود: عرصه اقتصاد مقاومتی عرصه اقدام و عمل است نه هزینه کردن از اصل سرمایه، چراکه کاهش یا فروش سرمایه‌های ملی خسارت بزرگی است.

جلیلی با بیان اینکه گزینه نظامی، نخستین گزینه نظام سلطه در همه رویاریهای خود با کشورهای مستقل است افزود: استکبار منطق قابل دفاع ندارد و زبان و منطق زور را همیشه در دست دارد و همیشه سعی دارد همه تقابل ها را با زور تمام کند.

وی بابیان اینکه همچنان که راهبرد تحریم سلاح علیه ملت ما جواب نداد، راهبرد سلاح تحریم هم علیه ملت جواب نخواهد داد، ادامه داد: دشمنی که به بهانه‌های گوناگون هنوز سلاح تحریم‌ها را در دست گرفته و تهدید می‌کند یعنی هنوز آرایش جنگی خود را علیه یک ملت حفظ کرده است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور در ادامه با بیان اینکه افراط یعنی عبور از مرزها و تندرو کسی است که مرزها، منافع، حقوق و ارزش‌های یک ملت را نادیده می‌گیرد، افزود: افراطی‌ترین افراد اوباما است که با عبور از مرزهای حقوق بشر از رژیم صهیونیستی کودک کش حمایت می‌کند، افراطی کسی است که رفتار دشمن را توجیه کند، افراطی کسی است که مانع اجماع علیه دشمن شود و  افراطی کسی است که اعتراض به رفتار دشمن را تندروی بخواند.

جلیلی گفت: نخستین تحریم‌هایی که برای کشور وضع شده است در رابطه با مسائل دفاعی کشور بوده که امروز شاهد پیشرفت و موفقیت روزافزون در این موضوع هستیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه دشمن درصدد ایجاد تردید در جامعه است، افزود: شجاعت، نترسیدن و جسارت در اقدام راه‌حل خنثی کردن توطئه و نقشه‌های دشمن است.

وی با بیان اینکه گزینه نظامی همیشه نخستین سلاح دشمن برای مقابله با پیشرفت و استقلال یک ملت بوده است، اظهار کرد: زمانی که دشمن با این سلاح خود به نتیجه دلخواه نرسید، حال با سلاح تحریم ایران را مورد هدف قرار داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه در فتنه ۸۸ نظام سلطه می خواست نگذارد الگوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خود را نشان دهد افزود: در فتنه ۸۸ دشمن درصدد برهم زدن الگوی بالندگی ایران بود و زمانی که در این مورد با شکست مواجه شد وزیر امور خارجه وقت آمریکا به صورت رسمی اعلام کرد که باید با تحریم‌های فلج کننده به سراغ ایران رفت.

جلیلی با بیان اینکه دشمن بعد از استیصال در زمینه تقابل نظامی با ایران به گزینه تحریم روی آورده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر وظیفه ملت و جامعه خنثی کردن این سلاح دشمن است و نباید اجازه داد دشمن از این طریق اهداف خود را محقق کند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش برای ایجاد فضای تردید و ستی در جامعه است ادامه داد: اقدام و عمل سلاح تحریم دشمن را ناکارآمد می کند و سلاح تحریم با اقدام و عمل بی‌اثر می‌شود نه با لبخند و باید همه به این اصل مهم توجه داشتند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور تصریح کرد: در حال حاضر  تعداد ۱۷۰ همزمان با تحریم  شبکه ماهواره‌ای علیه ایران برنامه اجرا می‌کنند تا افکار مردم ایران را آلوده کنند که راه‌حل مقابله با آن نیز اقدام و عمل در برابر دشمن است.

جلیلی با بیان اینکه دشمن در تحریم سلاح ایران شکست خورد افزود: دشمن در راهبرد سلاح تحریم در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نتواست موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه ایران در بسیاری از موارد رتبه‌های برتر جهان را در دارد ادامه داد: ایران دارای ذخایر عظیمی از منابع طبیعی است که فرصت‌های بسیاری در کشور به وجود آورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیروی انسانی بسیار خوبی چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی در ایران وجود دارد که باید از این ظرفیت بهترین استفاده را کرد. جلیلی با اشاره به اینکه در ایران فرصت‌های کم‌نظیری برای پیشرفت وجود دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توان از ظرفیت ترانزیتی کشور که سالانه ۴۰۰ میلیون تن کالا ترانزیت می‌شود، استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه اقتدار ملت ایران در تضاد با همه خواسته های نظام سلطه بوده است افزود: امروز وحدت و انسجام ملی در کشور و نترسیدن از تحریم دشمن در  کشور حاکم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *