کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رکود مچ واحدهای صنعتی را خواباند

15 ارديبهشت 1395 ساعت 9:12

منتخب مردم قم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت هیچ‌ "برنامه اقتصادی" برای گزارش به مردم ندارد، تصریح کرد: رکود اقتصادی باعث ورشکسته شدن بسیاری از واحدهای صنعتی و صنفی شده و روز به روز بر لشکر بیکاران افزوده می‌شود.


به گزارش جهان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور منتخب مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به عدم تحقق وعده 100 روزه رئیس‌جمهور در رفع مشکلات اقتصادی پس از گذشت 1000 روز، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه دولت یازدهم به سال پایانی عمر خود نزدیک می‌شود، مردم تغییر قابل‌توجهی در زندگی خود احساس نکردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با سرعت افزایش نقدینگی که یک شاخص بسیار نگران‌کننده در اقتصاد است مواجه هستیم و این موضوع در دولت آقای روحانی بسیار چشم‌گیر و فزاینده است.

منتخب مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی به استقراض دولت از بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: این استقراض همانند آن است که بدن قدرت ساخت کلسیم نداشته باشد و از ذخیره مغز استخوان استفاده کند و پس از مدتی به پوکی استخوان دچار شود. متأسفانه دولت از بانک مرکزی استقراض و بدون پشتوانه پول چاپ کرده و از این طریق کشور را اداره کرده است.

ذوالنور با اشاره به آمار بالای بیکاری در کشور گفت: بیکاری مفرط گریبان گیر ماست و حدود هشت میلیون بیکار در کشور داریم که آمار بسیار نگران‌کننده‌ای است. علت این است که دولت در ایجاد شغل برای جوانان بر اساس تکلیف برنامه پنجم توسعه موفق نبوده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رکود اقتصادی باعث ورشکسته شدن بسیاری از واحدهای صنعتی و صنفی شده و روز به روز بر لشکر بیکاران افزوده می‌شود.

منتخب مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه رکود، زندگی مردم و اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: معیشت مردم به شدت دچار مشکل شده است و نشان‌دهنده آن است که برنامه‌های اقتصادی رئیس‌جمهور نه تنها نتایج قابل‌توجهی نداشته بلکه اثر مخرب منفی بر جای گذاشته است.

ذوالنور افزود: دولت تنها دل مردم را با یکسری وعده‌ها خوش کرده، درست مانند زمانی که خشکسالی است، ابر بیاید اما باران نداشته باشد؛ گروه‌ها و تیم‌های اقتصادی و سیاسی خارجی هم به ایران می‌آیند اما هیچ‌کدام از این رفت و آ مدها منجر به عقد قراردادی در راستای شکوفایی اقتصادی نمی‌شود.

وی تأکید کرد: بنده معتقدم دولت هیچ‌ برنامه اقتصادی مدونی برای گزارش به مردم ندارد و یکی از دلایل عدم گزارش دولت نیز همین موضوع  است. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی امیدواریم عزم دولت بر جامه عمل پوشاندن به این امر و همچنین اجرای سیاست‌های 24 گانه باشد و در زندگی مردم هم شاهد بازتاب خوبی باشیم.


کد مطلب: 489062

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/489062/رکود-مچ-واحدهای-صنعتی-خواباند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com