پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سوگند دانشجو معلمان نزد رهبر انقلاب

دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 488518
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ فرهنگیان امروز (دوشنبه) به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند و ۱۷۰۰ نفر از دانشجو معلمان در این دیدار سوگندنامه معلمی را قرائت می‌کنند.
به گزارش جهان، عباس قنبری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان امروز در دیدار با رهبر معظم انقلاب سوگندنامه معلمی را قرائت خواهند کرد، اظهار داشت: این سوگندنامه کاملاً جدید است و در سال‌های گذشته وجود نداشت.

وی افزود: مسئولان آموزش وپرورش، شورای عالی و دانشگاه فرهنگیان متن این سوگندنامه را تهیه و تصویب کردند که نگاهی همه جانبه به ساحت‌های تعلیم و تربیت، افکار و اندیشه معلم، رسالت فرهنگی و ویژگی‌های مطلوب یک معلم شایسته دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ روز دوشنبه 13 اردیبهشت به عنوان معلم و میثاق با ولایت نامگذاری شده که در این روز سه هزار نفر از معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد و نیمی از دیدارکنندگان دانشجومعلمان هستند.

قنبری گفت: 15 هزار دانشجومعلم ورودی سال 91 دانشگاه فرهنگیان که تابستان امسال فارغ التحصیل می‌شوند از مهر 95 در مناطق مختلف کشور به مدارس وارد خواهند شد که 1700 نفر از آنها نزد رهبر معظم انقلاب سوگندنامه معلمی را قرائت می‌کنند.

معاون دانشجوی دانشگاه فرهنگیان افزود: وفادار ماندن فرد به ارزش‌های انقلاب اسلامی، اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و تلاش برای اعتلای فرهنگ دینی و اخلاقی، پایبندی به ارزش‌های تاریخی و ملی کشور و رشد و تعالی همه جانبه فرزندان کشور در این سوگندنامه مورد توجه است.

قنبری ادامه داد: هم اکنون در برخی از رشته‌های موجود جامعه مانند پزشکی و حقوق شاهد قرائت سوگندنامه هستیم و از این به بعد معلمان نیز برای ورود به این شغل سوگندنامه قرائت خواهند کرد که افراد را ملزم به پایبندی به اصول و بایدهای شغل معلمی می‌کند.

وی افزود: تاکنون در حوزه تعلیم و تربیت که یکی از ریشه‌ای ترین و حساس‌ترین مشاغل کشور است، سوگندنامه نداشتیم و امسال خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان نزد رهبر معظم انقلاب این سوگندنامه را قرائت خواهند کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: قرائت این سوگندنامه پیام‌هایی را به همراه دارد از جمله اینکه دانشگاه فرهنگیان مأموریت‌گرا بوده و برای کشور، رشد اخلاق و معنویت نیرو تربیت می‌کند و این معلمان بار مسئولیت آینده کشور را برعهده دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *