جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۷
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خطاب به اوحدی:

مراقب عزت ملی در جریان مذاکره با سعودی‌ها باشید/ جان و مال مومنین برای عربستان مهم نیست

شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 488237
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خطاب به رئیس سازمان حج، تاکید کرد: با وجود کارشکنی‌های متعدد طرف سعودی، نباید عزت ملی مردم مسلمان کشورمان در جریان مذاکرات نادیده یا کمرنگ تلقی شود.
مراقب عزت ملی در جریان مذاکره با سعودی‌ها باشید/ جان و مال مومنین برای عربستان مهم نیست
گروه سیاست جهان نيوزـ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: با وجود کارشکنی‌های متعدد طرف سعودی، نباید عزت ملی مردم مسلمان کشورمان در جریان مذاکرات نادیده و یا کمرنگ تلقی گردد. بدون شک رژیمی که در صدور روادید اعضای تیم مذاکره کننده اینگونه سنگ اندازی می‌کند، نمی‌تواند یک طرف مذاکره‌ای عزتمندانه و محترمانه قرار گیرد.

این تشکل دانشجویی در ابتدای این نامه ضمن قدردانی از زحمات اوحدی و تمامی کارگزاران حج در جهت تامین تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم حج تمتع 95، خطاب به رئیس سازمان حج و زیارت آورده است: رژیمی که قرار است میزبان زائران حرمین شریفین باشد دیرزمانی است که با بهره‌برداری از اعتبار خادم‌الحرمینی، خود را به مثابه ام‌القرای دنیای اسلام معرفی کرده و بویژه در شرایط بحرانی کنونی، سیاست‌های ددمنشانه و ضداسلامی خود را بر دولت‌ها و ملت‌های مسلمان، علی‌الخصوص اعراب منطقه، تحمیل می‌کند.

در ادامه تاکید شد: حملات پی در پی هوائی به مردم بی دفاع یمن، پشتیبانی مالی از گروه‌های تکفیری، ارسال نیرو برای ایجاد ناامنی به کشورهای مختلف منطقه، سیاست‌های خصمانه در خصوص شیعیان عربستان و سایر شیعیان منطقه، فشارهای روزافزون بر علما و نخبگان مسلمان و در راس همه به شهادت رساندن عالم برجسته جهان اسلام شیخ نمر باقر النمر تنها بخشی از اقدامات نابخردانه حکام جوان و بی‌تجربه سعودی است که باعث شعله‌ور شدن روزافزون آتش فتنه در منطقه شده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: اعمال سیاست‌های مغرضانه حکام سعودی در قبال زائرین ایرانی در چند سال اخیر از قبیل عدم صدور روادید کاروانهای ایرانی، برخوردهای غیر محترمانه با زائرین خانه خدا در مواقف گوناگون سفر حج، سهل انگاری یا ناتوانی در تامین امنیت و حقوق زائرین ایرانی که حادثه تاثربرانگیز فرودگاه جده و عدم مجازات مجرمین یک نمونه از آن بوده است، این همه در حالی است که چشمان ملت ایران همچنان خونبار و سینه هاشان مالامال اندوه بی پایان ناشی از فجایع حج 94 است، مدیریت ناپخته و ضعیف حکام سعودی در حج سال گذشته و وقوع حوادثی همچون سقوط جرثقیل و فاجعه تاسف بار منا و همچنین سنگ اندازی‌های گسترده در قبال تعیین وضعیت و شناسایی مفقودین و مهاجرین الی الله ایرانی این فاجعه تلخ در حالی صورت گرفته که پس از گذشت چند ماه هنوز عوامل و مقصرین به جامعه اسلامی معرفی نشده‌اند.

در ادامه آمده است: این موارد نشان می‌دهد که رژیم سعودی نسبت به حفظ و حرمت جان و مال مومنین متعهد نبوده، و عنوان خود خوانده خادم‌ الحرمین‌الشریفین را تنها در زرق و برق دادن به اماکن شریفه خلاصه کرده و بنا بر فرموده امام خمینی(ره) مصداق واقعی آیه شریفه 19 سوره توبه است.

در قسمت دیگری از این نامه تاکید شد: اقدامات ذکر شده در دو بند بالا باعث گردیده است که شاهد انزجار مردم از حکام آل سعود باشیم، به طوریکه برائت از آل سعود در چند ماهه گذشته جزء لاینفک شعارهای مردم مسلمان شده است و از طرفی کم اقبالی نسبت به پیش ثبت نام حج تمتع علی رغم تمدیدهای چندباره سازمان حج و زیارت و افزایش مشمولین حج امسال نسبت به سالهای گذشته و خالی ماندن بیش از دو سوم ظرفیت متداول هرساله، خود دلیلی روشن بر تنفر ملت در قبال سیاست‌های آل سعود است.

در ادامه این نامه خطاب به اوحدی تاکید شد: جنابعالی و همکاران محترمتان در چند ماه گذشته زحمات زیادی را جهت تامین پیوست امنیتی مناسب برای حج 95 متحمل شده‌اید که انشالله در پیشگاه الهی ماجور خواهد بود، اما جا دارد به این نکته اشاره نماییم که با وجود کارشکنی‌های متعدد طرف سعودی، نباید عزت ملی مردم مسلمان کشورمان در جریان مذاکرات نادیده و یا کمرنگ تلقی گردد. بدون شک رژیمی که در صدور روادید اعضای تیم مذاکره کننده اینگونه سنگ اندازی می‌کند، نمی‌تواند یک طرف مذاکره‌ای عزتمندانه و محترمانه قرار گیرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: ضمن آگاهی نسبت به واجب بودن فریضه عبادی سیاسی حج و حمایت از جنابعالی و سایر مذاکره کننده‌های حج 95 اعلام می‌دارد که در جریان مذاکرات می‌بایست حفظ عزت جمهوری اسلامی در مقابل خونخواران سعودی به عنوان واجبی موکد مورد توجه قرار گیرد. مع‌الوصف پرسشی که باید بدان پاسخ داد آن است که تا زمانیکه سوء مدیریت و خیانت‌های آل سعود در قبال حجاج بیت الله الحرام تعیین تکلیف نشده است، مذاکره برای حج 95 امری موید است؟

این تشکل دانشجویی در خاتمه نامه خود به اوحدی تاکید کرد: در پایان کلام را با دعای معمار کبیر انقلاب اسلامی به پایان می رسانیم.

« ان‌شاءالله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفر و نفاق و آزادی کعبه از دست نااهلان و نامحرمان، به مسجدالحرام وارد خواهیم شد.»
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


در نهایت مرگ بر آل سعود
رضا
آقاتروخدااگه میشه لطف کنین...
United States
گوش شنوایی باشه خوبه
United States
اوحدی جان مادوست داریم
حساب زحمات شما جدا ولی مراقب باشید
مودی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به نظر میرسد منافع مالی و اقتصادی شرکت های زیارتی و سیاحتی آنچنان مهم شده است که حیثیت و عزت ملی مردم ایران را تحت تاثیر قرار داده است . در خبرها آمد که وزیر فرهنگ و ارشاد صراحتا اعلام کرد که مقامات آل سعود هم با بی اعتنایی و هم از موضع بالا و تحکم آمیز صحبت میکنند و در این شرایط معلوم است حتی اگر توافقی هم برای فرستادن حجاج ایرانی بشود در آن جا رفتار نامناسب و دور از شانی با هموطنانمان خواهند کرد.
به گفته اوحدی به تازگی عربستان پیشنهاد استفاده از پابند الگترونیکی برای زائران ایرانی به هیأت ایرانی داده که متأسفانه مورد استقبال هیأت ایرانی واقع شده!!!!!!
این دیگه بدترین تحقیر ایرانیانه
اگه ما زیر بار آن برویم، معنی آن اینه که ما پذیرفته ایم که خودمان در حادثه منا مقصریم!
رضا
من از مسئولیت مملکت با توجه باینکه تابحال برای نظرات ملت ارزشی قائل نبوده اند تمنا میکنم اینقدر ملت و خودشونو پیش عربها کوچک نکنند و اگه گناه نرفتن به حج واقعا دغدغه شماست بزارید بحساب حکام عربستان