جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

دولت به انتظارات مردم دامن زد

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 487276
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: متاسفانه من برای امسال هیچ علامتی از این‌که قرار باشد مجموعه‌ای از سیاست‌های اقتصادی ساختاری تبیین و اجرا شود، نمی‌بینم و به نظرم باید در این خصوص فکر کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جمشید پژویان، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با افکارنیوز در پاسخ به این پرسش که این انتظار در مردم وجود دارد که در پسابرجام و با آزاد شدن ارزهای بلوکه شده، نرخ ارز کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. آیا چنین اتفاقی در سال جاری می‌افتد؟ اظهار داشت: این موضوع انتظاری است که از زمان آغاز مذاکرات وجود داشته و با کمال تاسف دولت هم به هر دلیلی به این انتظارات دامن زده است.
 
وی افزود: واقعیت این است که درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرده و به میزان سه سال پیش هم افزایش پیدا نخواهد کرد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: به عبارتی، حتی اگر تحریم‌ها برداشته شوند، ما نمی‌توانیم به شرایط قبل از تحریم برگردیم، چون در این فاصله یک اتفاق عمده در قیمت و مقدار صادرات و ارزآوری ما افتاده، پس این انتظار بیهوده است.
 
پژویان با بیان این‌که در هر بخش اقتصاد، کارایی مردم و سیاست‌های مناسب ساختاری دولت است که می‌تواند اقتصاد را شکوفا کند، عنوان کرد: مردم باید منتظر این اتفاق باشند؛ چراکه ما امکانات، نابع و استحقاق اقتصاد شکوفا را داریم، فقط مدیریت آن را نداریم.
 
وی متذکر شد: تا زمانی که مدیریت غلط باشد، وضع ما پیوسته بدتر می‌شود و بهبود پیدا نمی‌کند.
 
استاد دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: متاسفانه من برای امسال هیچ علامتی از این‌که قرار باشد مجموعه‌ای از سیاست‌های اقتصادی ساختاری تبیین و اجرا شود، نمی‌بینم و به نظرم باید در این خصوص فکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *