جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کارگران منتظر عیدی ۲۰هزارتومانی دولت

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 486982
در حالی ربیعی وزیر کار هنوز مصوبه افزایش ۲۰هزارتومانی حق مسکن کارگران را به دولت ارائه نداده است که کارگران در این هفته که هفته کارگر است، منتظر تأیید نهایی این مصوبه هستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، 30 دی ماه سال 93 بود که  نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلسه‌ای که در شورای عالی کار تشکیل شده بود موافقت کردند حق مسکن کارگران از سال 94 از 20 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش یابد اما مقرر شد این مصوبه برای تأیید نهایی به هیئت وزیران ارسال و از سال 94 پرداخت شود.

با این حال، به‌دلیل اینکه طبق قانون افزایش حق مسکن کارگران پس از توافق کارگران و کارفرمایان باید راهی دولت می‌شد و از سوی هیئت وزیران نیز به تأیید نهایی می‌رسید، این کار در واپسین روزهای سال 93 با نامه ربیعی به جهانگیری به دولت رفت، اما برای اجرا در سال 94 عملیاتی نشد، تا اینکه آخرین جلسه شورای عالی کار سال 94 ربیعی وعده کرد تا افزایش حق مسکن در 95 عملیاتی شود.

هفته گذشته کمیته تخصصی سه‌جانبه با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد ویکی از موارد بررسی افزایش حق مسکن 20هزار تومانی حق مسکن کارگران در ماه بود که به جمع‌بندی رسید و مقرر شد شنبه یعنی 4 اردیبهشت ماه 95 نامه‌ای از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به معاون اول رئیس جمهور (هیأت وزیران) ارسال شود.

 این در حالی است که طبق کسب اطلاع خبرنگار اقتصادی تسنیم درباره ارسال این نامه به هیأت وزیران شواهد حاکی از این است که هنوز ربیعی فرصت ارسال نامه به هیأت دولت را پیدا نکرده است.

ناصر برهانی، نماینده کارگران در شورای عالی کار بیان می‌کند: آقای هفده‌تن، معاون روابط کار در جلسه هفته گذشته کمیته تخصصی سه‌جانبه با حضور شرکای اجتماعی اعلام کردند که نامه ارسال مصوبه حق مسکن آماده ارسال به دولت پس از امضای آقای ربیعی است و وعده کرده‌اند در این هفته ارسال کنند. امیدواریم در هفته کارگران با تصویب این مصوبه بخشی از رضایت کارگران جلب شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *