جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ایجاد کانال تلگرامی شهید مطهری (ره)

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 486950
دبیر ستاد سالگرد استاد شهید مطهری گفت: آثار شهید مطهری در قالب جملات قصار، کلیپ‌ها، فیلم و پوستر در کانال جدید تلگرامی شهید مطهری به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد شهید بزرگوار برای عموم مردم راه‌اندازی شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشست خبری سی‌وهفتمین سالگرد شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری با حضور حسین کوچکیان‌فرد دبیر ستاد سالگرد بزرگداشت آیت‌الله مطهری ساعتی پیش (یکشنبه پنجم اردیبهشت) در بنیاد علمی فرهنگی استاد مطهری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کوچکیان‌فرد درباره برنامه‌های ستاد گرامیداشت استاد مطهری توضیح داد: با توجه به تأکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای استفاده از آثار قلمی و محتوایی شهید مطهری برنامه‌هایی هماهنگ با نهادها و سازمان‌های مردم نهاد، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی به یاد این شهید بزرگوار ترتیب داده‌ایم.

وی درباره نامگذاری هفته معلم برای شهید مطهری گفت: برنامه‌های ما تنها برای شب و روز شهادت شهید مطهری (12 اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده و سایر برنامه‌ها به فراخور دستگاه‌ها هر یک در روزهای خاصی ساماندهی خواهد شد. بنابراین ما هفته خاصی را از یک تاریخ تا تاریخ دیگر مشخص نکرده‌ایم!

کوچکیان فرد با اشاره به اینکه کلام و نوشته‌های استاد در قالب جملات قصار، کلیپ و فیلم‌ و بیلبورد و عکس و کرسی‌های آزاداندیشی و از سوی رسانه‌ها و صدا و سیما و سایر نهادها عرضه خواهد شد.

2000 واحد دانشگاهی در هفته معلم فعال شد

وی در ادامه یادآور شد: حدود دو هزار واحد آموزشی در دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاداندیشی و نشست و انعکاس نشریات خواهند داشت،‌ کمپین حمایت از آثار شهید مطهری در برخی دانشگاه‌ها راه اندازی شده همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نیز در 400 واحد به معرفی پایان‌نامه‌ها با موضوع شهید مطهری و سایر فعالیت‌ها خواهد پرداخت. مدرسه عالی شهید مطهری نیز مراسمی با حضور اساتید و مسئولان برپا خواهد کرد.

زنگ سپاس از مقام معلم نواخته خواهد شد

کوچکیان فرد درباره فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: با نامگذاری هفته معلم بسیاری از برنامه‌های آموزش و پرورش شامل زنگ سپاس از مقام معلم و تکریم استاد، تجدید پیمان با امام خمینی(ره)، ویژه برنامه زادگاه شهید مطهری و محل شهادتشان، دیدار احتمالی با رهبر انقلاب انجام خواهد شد.

حضور شخصیت‌ها در خانه موزه شهید مطهری

وی درباره برنامه‌های خانه موزه شهید مطهری گفت: در منزل مسکونی ایشان در منطقه قلهک تشریح ابعاد وجودی ایشان، بیان خاطرات از زبان همسر شهید مطهری، حضور شخصیت‌ها و نشست برپا می‌شود.

«گریز از ایمان، گریز از عمل» رونمایی خواهد شد

وی با تأکید بر دو هزار ساعت برنامه محتوایی صدا و سیما گفت: شهرداری نیز تبلیغات محیطی،‌ هویت بخشی به شهر با آثار شهید مطهری، حضور در نمایشگاه کتاب به میزبانی خوددر نمایشگاه شهر آفتاب، کتاب «گریز از ایمان، گریز از عمل» شهید مطهری در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب  تهران صورت خواهد گرفت. همچنین بیش از 345 خانه و سرای محله نیز برنامه‌هایی با محور شهید مطهری برگزار خواهند کرد.

کوچکیان فرد درباره برنامه‌های خارج از کشور گفت: با توجه به حجم قابل توجه آثار شهید به 36 زبان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابلاغیه‌ای برای رایزنی‌ها به منظور فعالیت در این عرصه ارسال کرده که اولویت نیز با رایزنی‌های کشورهای اسلامی است.

حضور بنیاد شهید مطهری در نمایشگاه کتاب

وی در ادامه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیرامون این موضوع در نمایشگاه کتاب نمایش کتب خارجی درباره آثار شهید مطهری خواهد داشت و هر ساله خود بنیاد شهید مطهری نیز غرفه‌ای در نمایشگاه دریافت می‌کند.

وی درباره ویژه برنامه سخنرانی با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی در شب شهادت شهید مطهری گفت: این برنامه در مسجد احمدیه نارمک با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف برپا خواهد شد.

تجهیز کتابخانه‌ها و کتابخانه مساجد به آثار شهید مطهری

کوچکیان فرد درباره فعالیت‌های حوزه‌های نظامی کشور گفت: سپاه پاسداران کارگاه‌های مهارت آموزشی زندگی در 15 محور و 8 برنامه کلان و ترویج کتابخوانی و وزارت دفاع نیز اعزام نیروها به نمایشگاه و تجهیز کتابخانه‌ها و مساجد و دعوت از یاران شهید مطهری را خواهد داشت.

وی درباره فرآوردهای فرهنگی بنیاد شهید مطهری گفت: این فرآورده‌ها در قالب سیر نمایشگاهی از آثار شهید در خصوص تعلیم و تربیت و تشیع به دستگاه‌ها و نهادها ارائه و کانال استاد مطهری نیز با ارائه کلیپ‌هایی برای اقشار عمومی به نشانی motahari_ir @ در اختیار عموم قرار گرفته است. این کانال اکنون حدود ۲۰ هزار عضو دارد.

وی در پایان در پاسخ به سؤالات خبرنگاران مبنی بر کم‌کاری ستاد شهید مطهری و فعالیت‌هایی که این بنیاد در طول سال انجام می‌دهد، گفت: ما باید بیش از اینها به شهید مطهری اقبال کنیم اما واقعیت این است که دستگاه اجرایی نیست و تنها وظیفه نظارت به نهادها و دستگاه‌ها را درباره فعالیت‌های فرهنگی داریم. امیدواریم در این راستا حوزه و دانشگاه به ما یاری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *