کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلتنگی روسها برای اتحاد جماهیر شوروی

5 ارديبهشت 1395 ساعت 8:58

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها حکایت از ناخشنودی اکثر اهالی روسیه از سقوط اتحاد جماهیر شوروی دارد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، نتایج نظرسنجی‌های اخیر صورت گرفته حکایت از نارضایتی مردم روسیه از سقوط اتحاد جماهیر شوروی سابق، شکل‌گیری حکومت کنونی کشورشان  و میل به بازگشت نظام سوسیالیستی دارد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری اسپانیایی زبان «تله سور» نظرسنجی موسسه «مرکز لوادا» نشان داد که بیش از 50 در صد شهروندان روسیه بر این باورند که سقوط اتحاد جماهیر شوروی سابق «اتفاقی بد» بوده که می‌شد مانع وقوع آن شد.

بر این اساس، تنها 28 درصد جمعیت روسیه از سقوط اتحاد جماهیر شوروی احساس رضایت دارند و 16 درصد نیز پاسخی به این سئوال ندادند. همچنین کمی بیش از نیمی از پاسخ دهندگان این نظر سنجی عنوان داشتند که می‌شد از افول اتحاد جماهیر شوروی جلوگیری کرد در حالی‌که 33 درصد آن‌را «اجتناب ناپذیر» عنوان کردند.

همچنین 14 درصد پاسخ دهندگان این نظر سنجی بازگشت اتحاد جماهیر شوروی را «کاملا واقع بینانه» می‌دادند در حالی که 44 درصد آن‌را «ایده ساده لوحانه» نام نهادند. 31 در صد نیز گفتند که از وقوع چنین رویدادی شادمان نخواهند شد.

این شبکه خبری در خاتمه به ذکر سخنان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور کنونی روسیه پرداخت که سقوط اتحاد جماهیر شوروی را «فاجعه ژئو پلتیک بزرگ قرن گذشته» نام نهاده بود.


کد مطلب: 486860

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/486860/دلتنگی-روسها-اتحاد-جماهیر-شوروی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com