يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

گسترش حمل و نقل بین ایران و آذربایجان

پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب: 486319
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از احداث راه‌آهن «رشت ـ آستارا» با همکاری و مشارکت سه‌جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس از آستارا، محمود واعظی دقایقی پیش در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث 10 کیلومتر راه‌آهن «آستارا ـ آستارا» در محل نقطه صفر مرزی این شهرستان با اشاره به پیشینه قوی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: اعتماد خوبی بین دو کشور وجود دارد.
 
وی، روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را در بهترین سطح و اعتمادسازی عنوان کرد و افزود: رابطه دو کشور در تمام ابعاد در حال گسترش است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه رؤسای جمهوری ایران و آذربایجان شش مرتبه در مدت 30 ماه گذشته با همدیگر دیدار کردند، تصریح کرد: تصمیم‌های مهمی در دیدارهای مذکور در مورد دو کشور گرفته شده است.
 
واعظی از گسترش حمل و نقل بین ایران و آذربایجان خبر داد و بیان کرد: در مدت دو دهه گذشته موضوع مذکور خواسته دو کشور بوده و از رؤسای جمهوری ایران و آذربایجان برای فراهم کردن این فضا قدردانی می‌کنیم.
 
وی به آغاز اجرای پروژه مذکور همزمان به جشن ولادت امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: امروز اقدامی که پایه‌گذاری می‌شود تنها آغاز عملیات اجرایی پل راه‌آهن «آستارا ـ آستارا» نیست بلکه مقدمات وصل شدن از «هند تا هلسینکی» است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مسیر «شمال ـ جنوب» کریدور دوستی است که همه از آن استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسیر مذکور برای حمل سالانه 10 میلیون تن کالا برنامه‌ریزی شده است.
 
واعظی از افزایش اعتبارات راه‌آهن رشت ـ قزوین توسط دولت ایران خبر داد و یادآور شد: پروژه مذکور بیش از 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
وی با بیان اینکه مطالعات احداث راه‌آهن «رشت ـ آستارا» آغاز شده است، اظهار کرد: مذاکرات بسیار خوبی با جمهوری آذربایجان برای مشارکت در احداث راه‌آهن مذکور انجام شده و امیدواریم پروژه را در قالب موافقتنامه‌های دوجانبه یا سه‌جانبه با روسیه به اتمام برسانیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عملیات اجرایی 10 کیلومتر از راه‌آهن «آستارا ـ آستارا» اشاره کرد و گفت: تا پایان سال 2016 میلادی امیدواریم راه‌آهن «آستارا ـ آستارا» را به اتمام برسانیم.
 
به گزارش فارس، 18 مهر ماه سال 94 کمیسیون همکاری اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در مورد مسائل اقتصادی و اتصال راه‌آهن آذربایجان به ایران در شهرهای آستارای دو کشور برگزار شد و سند توافقنامه اتصال راه‌آهن جمهوری آذربایجان به امضای شاهین مصطفی‌یف وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *