شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۶
۵

در مشی پوپولیستی دولت، 180 هزارتومان چقدر می ارزد؟

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب: 486106
دوست ندارم به سخنان امروز نوبخت، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و سخنگوي دولت در صحن علني مجلس با نيت خواني نگاه كنم و بگويم با نيت سياسي كاري به مخالف خواني عليه حذف يارانه ي سه دهك بالاي جامعه پرداخته؛ اما اگر چنين نيت خواني اي نكنم، لاجرم بايد به محاسبات اقتصادی ایشان با نگاه تردید آمیز، نگریست.
در مشی پوپولیستی دولت، 180 هزارتومان چقدر می ارزد؟
به گزارش جهان، کبری آسوپار روزنامه نگار روزنامه جوان در مطلبی که در صفحه گوگل پلاس خود متشر نموده، نوبخت و مشی دولت را کاملا پوپولیستی دانسته است.

وی نوشت: "دوست ندارم به سخنان امروز نوبخت، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و سخنگوي دولت در صحن علني مجلس با نيت خواني نگاه كنم و بگويم با نيت سياسي كاري به مخالف خواني عليه حذف يارانه ي سه دهك بالاي جامعه پرداخته؛ اما اگر چنين نيت خواني اي نكنم، لاجرم بايد به محاسبات اقتصادی ایشان با نگاه تردید آمیز، نگریست.

نوبخت در مخالفت با حذف يارانه ي كارمنداني كه ماهانه 3 ميليون تومان درآمد دارند، مي گويد: «شما می‌دانید درآمد 3 میلیون تومانی یک کارمند در شهری مثل تهران زیاد نیست، این فرد نزدیک همین رقم را باید اجاره خانه بدهد و باید هزینه تحصیل فرزندانش را تأمین کند؛ آن هم با همین وضعیت که یک درآمد هم بیشتر ندارد...آیا این انصاف است که در پایان این مجلس که این همه به دولت کمک کرد، چنین مصوبه‌ای داشته باشد؟»

فرض كنيم خانواده ي مدنظر نوبخت، دو فرزند دارند و 4 نفره هستند؛ در اين صورت ماهي 180 هزارتومان يارانه مي گيرند. با اين حال جاي اين سوال از رييس سازمان مديريت خواهد بود كه اگر نشود خانواده اي 4 نفره را با 3 ميليون تومان درآمد ماهانه اداره كرد، آيا مي توان با 3 ميليون و 180 هزارتومان اداره كرد؟ واقعاً دولتي ها در مورد ميزان يارانه اي كه به مردم داده مي شود، چه تصوري دارند؟ در شهري كه به قول خود جناب نوبخت درآمد 3 ميليون توماني زياد نيست، يارانه ي 45 هزار توماني دقيقاً قرار است چه معجزه اي انجام دهد؟

پوپوليسم يعني همين اداهاي دلسوزي براي مردم؛ همين ژست ها که ما خيلي فكر مردم هستيم... و راستي اگر با سه ميليون تومان نمي شود خانواده اي را اداره كرد، چطور دولت توقع دارد بسياري در همين تهران با حقوق زير يك و نيم ميليون تومان خانواده ي خود را اداره كنند و يارانه ي بيشتري هم نسبت به كساني كه درآمد دوبرابر دارند، نگيرند و دولت هم هيچ حمايت ويژه تري از آنها نسبت به خانواده اي كه دو برابر درآمد دارند، انجام ندهد؟"
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


19
سلام علیکم
راستش یاد نطقهای همین آقای نوبخت در دفاع از پولی کردن سربازی افتادم
حسن ايماني
بله استدلال شما كاملا منطقي است كه اگر 3ميليون تومان رقم قابل ملاحظه اي نيست پس چرا يارانه همچنان45000تومان است.

والبته بهتر است مجلس هم بجاي درآمد ماهيانه 35ميليون تومان ، مثلا رقم 60 يا50 ميليون تومان را لحاظ كند.اين به عدالت نزديكتر است. اززحمات نمايندگان متشكريم
واقعا"
سید
در مورد مردم چی فکر می کنه؟؟؟
احسنت