پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۸
آغاز مراسم روز ارتش با سخنرانی رئیس جمهور؛

آنکه می‌گوید قدرت سخت نیاز نداریم "ساده‌لوح" است/ امنیت امروز مرهون ارتش، سپاه و بسیج است

مانور جنگنده های نهاجا بر فراز بارگاه امام خمینی (ره)
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 485449
رئیس جمهور با بیان اینکه ارتش مدافع نظام، قانون و منافع ملت و مصالح ملی است، گفت: ارتش به هیچ جناح و گروهی تعلق ندارد.
آنکه می‌گوید قدرت سخت نیاز نداریم "ساده‌لوح" است/ امنیت امروز مرهون ارتش، سپاه و بسیج است
گروه سیاست جهان نيوزـ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح و روز ارتش و نیروی زمینی در سخنانی گفت: این روز را به نیروهای مسلح و ارتش تبریک می‌گویم.

وی افزود: آغاز انقلاب و ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب و ماه‌های پایانی سال 57 و آغاز سال 58 جامعه ما با یک توطئه‌ای روبرو بود که ظاهر آن  با شعارهای انقلاب زرق و برق پیدا کرد، گروهک‌هایی که خود را انقلابی می‌نامیدند و می‌خواستند از انقلاب سهم داشته باشند و استکبار جهانی که گاهی از حلقوم آنها و برخی از فریب‌خورده‌ها سخن خود را بیان می‌کرد، موضوعی را آغاز کردند و آن انحلال ارتش بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استدلال افرادی که قصد انحلال ارتش در روزهای انقلاب را داشتند این بود که پس از  پیروزی انقلاب اسلامی مردم یک ارتش مردمی نیاز دارند و ارتش موجود باید منحل شود، گفت: کسی که با درایت تمام در برابر این توطئه ایستادگی کرد، توطئه‌ای که علیه اقتدار ملی و مرزهای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات احتمالی بود، آن امام بزرگوار، حکیم و شخصیتی که با بصیرت تمام همه ابعاد تهدیدات را می‌دید و در برابر آن با قدرت موضعگیری می‌کرد، بود.

روحانی اضافه کرد: امام در آن ایام، 29 فروردین سال 58 را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و اگر یادتان باشد آن روز در همه خیابان‌های تهران و همه شهرهایی که ارتش در آنجا حضور داشت، ارتش به خیابان آمد و شعار ارتش فدای ملت را سرمی‌داد که مردم هم با اجتماعی در خیابان‌ها با شجاعت شعار ملت فدای ارتش را سر می‌دادند.

وی تاکید کرد: با این روز تاریخی یک توطئه بزرگ از پیش پای مردم برداشته شد، اثر استحکام و قدرت ارتش حتی قبل از تجاوز ابلقیان و جنگ تحمیلی در حوادثی که برخی از گروهک‌ها در غرب، شمال‌غرب و جنوب غرب کشور به وجود آورده بودند کاملا نمایان شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتش در عرصه‌های مختلف دفاعی در جنگ تحمیلی حضور پیدا کرد و قدرتش را نشان داد، افزود: ارتش به همه گروهک‌ها و اربابان‌شان نشان داد که ارتش ایران یک ارتش مردمی، مکتبی و ملی و گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب است.

روحانی اضافه کرد: ارتش آزمایش خود را در روزهای 19، 21 و 22 بهمن به نمایش گذاشت؛ ارتش آزمایش خود را در روزهای پایانی سال 57 و ماه‌های اولیه سال 58 در برابر توطئه‌ها نشان داد و بالاخره در جنگ تحمیلی در 31 شهریور سال 59 ظاهر و آشکار شد که حکمت سخنان امام آن روزی که نیروی دریایی، هوایی و زمینی ارتش در برابر متجاوزان ایستادگی کرد چه بود.

وی با بیان اینکه افتخارآفرینان بزرگی در ارتش همچون صیاد شیرازی، نامجوها، فکوری‌ها، فلاحی‌ها، ستاری‌ها، بابایی‌ها، شیرودی‌ها و کشوری‌ها به صحنه آمدند اظهار داشت: این شهیدان با نثار خونشان، ایثارشان و فداکاری‌شان از کشورمان حراست و حفاظت کردند.

رئیس جمهور تاکید کرد:‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق فرمان امام راحل و طبق وصیت ایشان و براساس تدبیر فرماندهی معظم کل قوا، ارتشی است که به کل ملت ایران تعلق دارد، نه ارتش جناحی و نه حزبی و نه ارتش این گروه و آن گروه و نه ارتش این قوم و آن قوم است، بلکه ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش اسلام و نظام اسلامی است.

روحانی همچنین ارتش را متعلق به کل ملت ایران دانست و تصریح کرد: این ارتش از میهن، نظام، قانون، ملت و حیثیت ملت و جان ملت و منافع و مصالح ملی دفاع می‌کند. امام فرمود که یا یک فرد در ارتش می‌ماند و یا به حزب و گروهی تعلق پیدا می‌کند و سومی ندارد.

 رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سخن امام (ره) درباره ارتش اظهار داشت: امام فرمود اگر کسی می‌خواهد به حزب و جناحی وابسته باشد نباید در ارتش باشد و اگر در ارتش است نباید به حزب و جناحی وابسته باشد، وابستگی به حزب به معنی نابودی ارتش است که البته این کلام امام (ره) درباره کل نیروهای مسلح صادق است و امام درباره همه نیروهای مسلح با این صراحت سخن می‌گوید.

وی با بیان اینکه ملت ما امروز به ارتش و نیروهای مسلح خود افتخار می‌کند گفت: ملت ما امروز افتخار می کند که دارای ارتشی توانمند، مقتدر، با انگیزه دینی و اسلامی است. ارتشی که به فکر منافع ملی کشور است و از مرزهای کشور و از مرزهای جغرافیایی و سیاسی کشور و از مرزهای کشور و از ایمان و آیین مردم به خوبی حفاظت و حراست می‌کند.

روحانی تصریح کرد: اگر ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی و بسیج مقتدر در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزان نمی‌ایستاد امروز سرنوشت دیگری در انتظار مردم ما بود.

رئیس جمهور گفت: اگر امروز می‌بینید که کشورهای استکباری و مزدوران‌شان در منطقه نمی‌توانند چشم طمع به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و نگاه خیانت آمیز به این ملت داشته باشند به خاطر نیروهای مسلح مقتدر است.

روحانی در همین زمینه ادامه داد: اقتدار به معنای قدرت مشروع و به معنای قدرت مقبول است. امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح کشور محبوب دل مردم و مورد اعتماد آنها هستند. اگر امروز ما در این منطقه ناامن در کشورمان امنیت داریم و کشورمان امن است به خاطر داشتن ارتش قوی، سپاهی مقتدر و بسیجی دلاور است. اگر امروز در منطقه ناامن‌مان در سراسر ایران امنیت وجود دارد و کارآفرینان جهانی به سمت ایران حرکت می‌کنند و می‌خواهند با ایران فعالیت اقتصادی علمی و فناوری داشته باشند به دلیل امنیت است. زیرا اولین شرط، امنیت در کشور است و این امنیت توسط نیروهای مسلح در کشور ایجاد شده است.

وی خطاب به خانواده شهدا یادآور شد: خانواده‌های عزیز شهدا بدانند که خون شهدای عزیزشان که در راه امنیت این کشور ایستادگی کردند تضمینی دائمی برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و ما همه در این مسیر یک هدف را دنبال می کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دیپلماسی و نیروهای مسلح ما هدف واحدی را دنبال می‌کنند، تأکید کرد: هدف ما امنیت ملی، اقتدار ملی، ثبات و توسعه در این کشور است. ما در یک دست کتاب و منطق و تدبیر و عقلانیت و در دست دیگر شمشیر داریم و این دو را در کنار هم می بینیم.

روحانی در این بخش خاطرنشان کرد: قدرت نرم ما و قدرت سخت ما، قدرت سرد و قدرت گرم ما در کنار ما هستند اگر نیروهای مسلح برای آن است اگر متجاوزی دست به منافع ملی ما دراز کرد دست آن متجاوز را قطع کند دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است و همانطور که نیروهای مسلح ما در هشت سال دفاع مقدس به خوبی از حقوق ملت دفاع کردند دیپلمات‌های ما در صحنه مذاکره در مقابل کشورها و قدرت‌های جهانی با کمال شهامت و اقتدار از حقوق ملت دفاع کردند.

وی گفت: اوصافی که رهبری برای مذاکره کنندگان ما بکار بردند که آنها را فردی متدین شجاع دانستند به خوبی در خصوص آنها صدق می کند و آنها نیز در صحنه دیپلماسی مانند نیروهای مسلح دست متجاوزین را از این کشور قطع کردند و سرزمین‌مان را از حضور متجاوزان پاک کردند. قطعنامه‌های ظالمانه را ملغی و از حق ایران در داشتن توان دفاعی به خوبی دفاع کردند تا جایی که امروز حتی دشمنان ما هم می‌گویند قدرت و توان نظامی و موشکی ایران نه ربطی به برجام و نه ربطی به قطعنامه دارد.

رئیس جمهور  با بیان اینکه در مذاکرات مبنی این بود که قدرت نظامی ما حفظ و تقویت شود و از انواع توانمندی‌ها برخوردار باشند، افزود: آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنکه می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوته بینانه است.

روحانی ادامه داد: ما همه در کنار هم هستیم و در یک کشور زندگی کرده و داخل یک کشتی هستیم و یک نفر این کشتی را فرماندهی می‌کند؛ ما دارای رهبر، دولت، قانون و ملت واحد هستیم.

وی گفت: همه در کنار هم هستیم ولو اینکه سلیقه ما در گفتار و رفتارمان عین هم نباشد؛ اما قطعا اهداف ما یکی است و در مسیری حرکت می‌کنیم که دستاورد پایان آن مسیر حفظ حقوق مردم و مصالح و اقتدار ملی باشد.

روحانی با اشاره به اظهارات خود در میان سران کشورهای اسلامی در نشست ترکیه گفت: بنده در آنجا به صراحت اعلام کردم که قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران علیه همسایگانش و کشورهای جهان اسلام نیست. ما قدرت‌های کشورهای اسلامی را قدرت خود می‌دانیم و قدرت‌مان را قدرت کشورهای اسلامی می‌دانیم من در آنجا به سران کشورهای اسلامی گفتم که آن روز که بغداد در برابر تروریست‌ها در حال خطر بود، این جمهوری اسلامی ایران بود که به ندای ارتش و دولت عراق پاسخ مثبت داد و از دروازه‌ها و حرم‌های مطهر و عتبات دفاع و ایستادگی کرد و آن روز که دمشق در حال خطر بود، این جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان ما بودند که به ندای دولت و ملت سوریه پاسخ مثبت داده و با اعزام مستشاران از پایتخت شامات و حرم‌های مطهر دفاع کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: آنجا گفتم که اگر فردا پایتخت شما نیز توسط تروریسم یا صهیونیسم در خطر قرار گیرد، آن قدرتی که به شما پاسخ مثبت خواهد داد، اگر تقاضای کمک کنید، جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه دشمن فکر نکند در میان ملت، دولت و نیروهای مسلح ما شکافی وجود دارد، تصریح کرد: ما همه انگشتان یک دست و اعضای پیکر بلند به نام ملت ایران هستیم و امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از منافع و کشورمان دفاع می‌کنیم و به توطئه‌گران می‌گوییم قدرت نیروهای مسلح ما نه علیه همسایگان جنوبی، نه شرقی و نه غربی ما است؛ بلکه قدرت ما برای دفاع از ایران اسلامی است.

روحانی تاکید کرد: قدرت ما به معنای بازدارندگی فعال است؛ البته که در برابر تهدید، ما هم تهدید می‌کنیم و در برابر تجاوز ما دست تجاوز را قطع خواهیم کرد؛ اما منطق ما صلح، اخوت و برادری است به ویژه با همسایگان‌مان و جهان اسلام.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: از خداوند متعال اقتدار بیشتر نیروهای مسلح‌مان، وحدت مستحکم‌تر نیروهای مسلح و سلامت و عزت بیشتر برای فرماندهی کل قوا آرزو می‌کنیم.

مانور جنگنده های نهاجا بر فراز بارگاه امام خمینی (ره)

در مراسم رژه یگان های نیروهای مسلح که صبح امروز و همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مانوری هوایی بر فراز بارگاه امام خمینی (ره) پرواز کردند.

در مانور هوایی نهاجا، جنگنده هایی همچون F۱۴، F۷، F۵، F۴، صاعقه، میگ ۲۹، و هواپیماهای سوخت رسان ۷۰۷، شرکت کردند.

بنابر این گزارش جنگنده F۴ از همدان و جنگنده های F۱۴, F۷ از اصفهان به پرواز درآمدند؛ همچنین جنگنده صاعقه، میگ ۲۹ و هواپیماهای سوخت رسان از فرودگاه مهرآباد برخواسته اند.

در ادامه این مانور هوایی، سوخت گیری جنگنده F۴ و F۱۴ از هواپیمای سوخت رسان ۷۰۷ صورت گرفت.

یگان های محمول نهاجا از مقابل جایگاه رژه رفتند

در مراسم رژه امروز، بخشی از تجهیزات، دستاوردها و یگان های محمول نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقابل جایگاه رژه رفته و به نمایش درآمدند.

بمب قاصد، بمب قائم، بمب بدر، بمب ساقد، بمب زوبین، بمب یاسر و بمب سجیل از جمله بمب های نیروی هوایی ارتش است که به نمایش درآمدند.

همچنین موشک دامی X۲۹L و X۵۳ و موشک های پی ال جی، موشک قادر، موشک نصر، موشک فکور، موشک فاب ۵۰۰، موشک دامی AM۵۴، موشک دامی MVE، از جمله تجهیزات دیگر نهاجا که در این مراسم به نمایش درآمدند.

گفتنی است بمب هزار پوندی به همراه LCG نیز به نمایش درآمد.

منبع: تسنیم و مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باريكلا ريس جمهور محترم.هميشه بااقتدارحرف بزن ما همينيم ازدشمن نمي هراسيم خودمان راقوي ميكنيم عزت راهميشه دوست داريم همچو مولايمان امام حسين وسايرائمه
خدا عاقبت مارو ختم به خیر کنه
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
به در میگه دیوار بشنوه...
حاج اقاگفتند
در شرایطی که دور تا دور کشور را پایگاههای نظامی دشمن فرا گرفته هرکس دم از گفتمان بدون موشک بزند یا جاهل است و یا خائن است .
مولانا
خدا رو شكر همهجا عليه اين بنده خدا و هم اينك طرفدار معلومه مشكل از شماست نه اونا
بابا این خود شما و هم گروهی های شما بودند که تا دیروز میگفتند ما نیازی به موشک و سلاح های پیشرفته نداریم چطور شد یکدفعه ورق برگشت ؟؟؟ بابا شما ها اخرشید .....
چه عجب دولت محترم یک کلمه هم در مورد بسیج فرمودند!