جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

نقش خیرین مدرسه ساز در توسعه کشور

شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 485291
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس گفت: بیست و شش هزار و ششصد خیر عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور هستند.
نقش خیرین مدرسه ساز در توسعه کشور
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید باقر مسلمی اظهار داشت: 26 هزار و 600 خیر مدرسه‌ساز عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز هستند که 25 هزار و 600 نفر در داخل کشور و هزار خیر ایرانی مدرسه‌ساز هم خارج از کشور ساکن هستند.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: 105 هزار کلاس درس از اول انقلاب تاکنون توسط خیرین مدرسه‌ساز در نقاط مختلف کشور اعم از شهر و روستا پس از تکمیل تحویل وزارت آموزش و پرورش شده است.

مسلمی تصریح کرد: 20 درصد ساخت و ساز فضاهای آموزشی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را خیرین مدرسه‌ساز انجام داده و این روند در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب و امسال هم چنان ادامه دارد.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد: تا مهرماه امسال 1500 مدرسه در قالب 9 هزار کلاس درس تکمیل و آماده تحویل به وزارت آموزش و پرورش می‌شود که بیست درصد این میزان را خیرین مدرسه‌ساز برعهده دارند.

مسلمی خاطرنشان کرد: سیاست کلی آموزش و پرورش در حال حاضر فقط در قالب احداث چند کلاس درس نیست بلکه احداث کارگاه و آزمایشگاه مجهز در کنار احداث فضاهای آموزشی با توجه به رشته‌های مختلف تحصیلی برای کاربردی شدن تئوری‌های آموخته شده دانش‌آموزان است.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط 50 هزار کلاس درس احداث شده بود که تاکنون 550 کلاس درس در نقاط مختلف کشور احداث شده و میانگین سرانه هر کلاس درس از 50 متر مربع قبل از انقلاب اسلامی به 160 متر مربع افزایش یافته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *