شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
واکنش توکلی به دروغ پراکنی رسانه‌های اصلاح‌طلب

آنچه رسانه‌های‌ اصلاح‌طلب از قول من نوشتند خلاف‌ واقع است

این ها با آنچه دیروز منتشر ساختید چه نسبتی دارد؟
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 484365
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آنچه رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره اظهارات روز گذشته‌ام در مجلس درباره ۱۵۰ هزار میلیارد تومان گفته‌اند خلاف واقع است.
آنچه رسانه‌های‌ اصلاح‌طلب از قول من نوشتند خلاف‌ واقع است
به گزارش جهان، احمد توکلی در نامه‌ای خطاب به مدیران مسئول روزنامه های شرق، اعتماد،  آرمان، ابتکار، اسرار، ایران، فرهیختگان اعلام کرد: از قول من مطالبی به آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین و دولت وی نسبت داده شد که ساخته و پرداخته کسانی به نظر می رسد که اعتنایی به دستور خداوند کریم ندارند.

متن کامل این نامه که نسخه‌ای از آن را برای خبرگزاری فارس ارسال داشته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیران مسئول محترم روزنامه‌های شرق، اعتماد، آرمان، ابتکار، اسرار، ایران، فرهیختگان

در صفحه اول شماره امروز دوشنبه 23 فروردین ماه 95 روزنامه‌های تحت مدیریت شما برادران از قول من مطالبی به آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین و دولت وی نسبت داده شد که ساخته و پرداخته کسانی به نظر میرسد که اعتنایی به این دستور خداوند کریم ندارند که در قرآن فرمود:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ اى کسانى که ایمان آورده‏اید براى خدا به داد برخیزید [و] به عدالت‏ شهادت دهید و البته نباید دشمنى گروهى شما را بر آن دارد که عدالت نکنید عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است و از خدا پروا دارید که خدا به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است.

 درست است که تصویب قرض شش ماهه 2.5 (دو و نیم) میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در تاریخ 26/04/1392 در روزهای آخر دولت پیشین انجام شده ولی پرداخت ها از 17/07/1392 آغاز شده و تمام تخلفات اشاره شده در نطق من مربوط به زمان صدارت آقای دکتر روحانی است.

مواضع شفاف مرا در باره عملکرد اقای دکتر احمدی نژاد همه میدانند، ولی نه من و نه هیچ مسلمانی حق ندارد به دروغ زبان بگشاید و نسبت به مخالفانش بی محابا هرچه میخواهد بگوید. ارقام ساختگی و نسبت های ناصواب در تیتر و متن خبر منتشر شده در  روزنامه های تحت مدیریت شما زیاد است. صوت سخنان من در سایت رادیو فرهنگ موجوداست. (http://radio.iranseda.ir/LightBox/?ch=16&d=4/10/2016%2011:00:00%20AM&t=11:00) و قابل قبول ترین خبر تنظیم شده را سایت الف منتشر کرده است (http://alef.ir/vdcevx8x7jh8eoi.b9bj.html?343980). متن پیاده شده قسمت مورد نظر این است: "  برای مزید اطلاع نمایندگان و دولت محترم عرض می کنم در روزهای آخر دولت پیشین یک مصوبه ای شورای عالی امنیت ملی داشت که 2.5 میلیارد دلار از صندوق بدهد با سود صفر و شش ماهه برای واردات مواد اولیه، دارو و کود. توجه بفرمایید شش ماهه باید بر می‌گرداندند اما شرکت جهاد سبز اومده از 152 میلیارد تومانی که گرفته فقط 45 میلیارد را برگردانده و بقیه اش را ساختمان خرید و به شرکتهای دیگر قرض داده، حق العمل بازرگانی داده. مدیرعامل شرکت بازرگانی و خدمات صنایع روستایی و عشایری شاهد از 236 میلیاردی که گرفتند رفتند 173 میلیارد داده دو تا ساختمان خریده ، خیال نکنید اگر پول بدهید دست شرکت های دولتی کار درست می شد. مدیر کل ذی‌حسابی  و امور مالی وزارت خانه رفته با این پول ها کارهای عجیب و غریبی کرده مثلاً 721 میلیون تومان صرف بودجه رفاهی پرسنل خودش کرده " این ها با آنچه دیروز منتشر ساختید چه نسبتی دارد؟ هماهنگی بین این همه روزنامه نیز در این خلاف گویی نیز بسیار غم انگیز است و مغایر دستور دیگر قرآن.

فکر می‌کنم شما ضمن انتشار کامل توضیح بنده و تصحیح این مورد، محتاج تغییر مسیر هستید تا با تشدید اختلافات بیش از این به مصالح ملی و منافع مردم آسیب نرسد و فردای قیامت به خلق خدا بدهکار نشوید.

احمد توکلی

نماینده مجلس شورای اسلامی

23/01/1395

آنچه رسانه‌های‌ اصلاح‌طلب از قول من نوشتند خلاف‌ واقع است

احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در گفتگو با نسیم آنلاین در واکنش به خبر برخی از رسانه ها درباره انتشار نادرست اظهاراتش در جلسه دیروز مجلس گفت: من در نطق خود در دفاع از گزارش کمیسیون تلفیق مطلبی را نقل کردم به این مضمون که "در اواخر تیرماه 92 که آخرین روزهای فعالیت دولت آقای احمدی نژاد بود، شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد که 2.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار گیرد تا به وسیله آن بتواند دارو، کود و کالاهای اساسی وارد کند. قرار بر این شد دولت این محموله را شش ماهه بیاورد، بفروشد و آن را با سود صفر درصد به صندوق بازگرداند."

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه در دولت یازدهم اجرا شد و متاسفانه شرکتهای مسئول وارد کننده این کالاها به وظایفشان به درستی عمل نکردند. بخشی از این پولها برای احداث ساختمان؛  پرداخت وام و کمک رفاهی کارکنان هزینه شد و بخشی دیگر را در حسابهای خود نگه داشتند و بازنگرداندند.این تخلفات به دولت آقای احمدی نژاد ربطی ندارد و از نیمه دوم سال 92 و در سال 93 در دولت آقای روحانی اتفاق افتاده است. البته مواضع من نسبت به دولت آقای احمدی نژاد را همه می دانند.

نماینده مجلس گفت: همچنین بنده در مخالفت با فاینانس 50 میلیارد دلاری گفتم که مخالف قرض 50 میلیارد دلاری هستم و برخی از رسانه ها 50 میلیارد دلار را ضربدر دلار 3000 تومانی کردند که 150 هزار میلیارد تومان می شود (یعنی نصف بودجه عمومی) و از قول من گفتند دولت قبل 150 هزار میلیارد گرفت و پس نداد در حالی که این ربطی به دولت آقای روحانی و دولت آقای احمدی نژاد ندارد. لذا آنچه رسانه های اصلاح طلب از قول بنده نوشتند خلاف واقع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *