يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰
۱

دعای شاگردان آیت الله قاضی هنگام خواب

دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 484174
سیّد هاشم حدّاد ــ شاگرد برجسته حضرت آیت الله العظمی مرحوم سید علی آقا قاضی ــ در موقع خوابیدن این دعا را قرائت می‌کردند و چه‌بسا می‌شد که در قنوت نماز می‌خواندند: اللّهم یا من احتجب بشعاع نوره عن نواظر خلقه ...
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیّد هاشم حدّاد ــ شاگرد برجسته حضرت آیت الله العظمی مرحوم سید علی آقا قاضی ــ در موقع خوابیدن این دعا را قرائت می‌کردند و چه‌بسا می‌شد که در قنوت نماز می‌خواندند:

«اللّهم یا من احتجب بشعاع نوره عن نواظر خلقه ... انک سمیع الدعاء لطیف لما یشاء وصلّی اللّه علی محمّد و آله الطیّبین الطاهرین»

این دعا را با عین همین الفاظ، حقیر از زبان مبارک مرحوم حاج سید هاشم ضبط نمودم. و چون از بعضی از شاگردان دیگر مرحوم قاضی شنیده شده است، معلوم می‌شود اصلش از مرحوم قاضی بوده است.

علامه طهرانی می‌فرماید:

این دعا با مختصر اختلافی در لفظ، در «مهج الدعوات» ص108 مرحوم سیدبن طاووس موجود است که آن را از محمدبن حنفیه از رسول خدا(ص)، روایت نموده است و برای آن آثار و خواص عجیبی را نقل کرده است... .

کتاب اسوه عارفان ــ ص104
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
سلام
دعای کامل و معنی آن کو ؟