کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیگاری که علی‌اکبر ولایتی برای کنترل دست‌هایش کشید!

3 فروردين 1395 ساعت 12:15

یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد دهه 70 وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی به واکنش تیم مذاکره‌کننده ایرانی نسبت به حمله عراق و منافقین پس از اعلام پذیرش قطعنامه از سوی جمهوری اسلامی پرداخت و می‌گوید دکتر علی‌اکبر ولایتی برای کنترل اعصاب و حرکات دست خود، تقاضای سیگار کردند.


به گزارش جهان به نقل از مشرق، عباس ملکی از مذاکره‌کنندگان ارشد دهه 70 وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی به واکنش تیم مذاکره‌کننده ایرانی نسبت به حمله عراق و منافقین پس از اعلام پذیرش قطعنامه از سوی جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: «من به یاد دارم که جلسهٔ دو جانب‌های را با آقای دوکوئیار تشکیل داده بودیم و در نخستین دقایق آن جلسه، تلکس حمله مجاهدین و عراق به ما رسید. ما وقتی این خبر را شنیدم بسیار شوکه شدیم.

نخستین نکته‌ای که به ذهن همه ما رسید آن بود که نکند رودست‌خورده باشیم و خون شهدا هدر رفته باشد وقتی امام قطعنامه را پذیرفتند و مذاکرات شروع شد، بسیاری از نیروهای داوطلب از جبهه برگشتند و جبهه خلوت‌تر شد. ما فکر می‌کردیم عراق با این مذاکرات حیله کرده است و این‌گونه قصد داشته تا جبهه‌ها را از رزمنده‌ها خالی کند.

بااین‌حال وقتی خبر رسید آقای ولایتی استرس عجیبی پیدا کرد من به یاد دارم ایشان به من گفتند که سیگار داری؟ این در حالی بود که ایشان سال‌ها من را می‌شناختند و می‌دانستند که من سیگاری نیستم، ایشان هم سیگاری نیستند به‌هرحال سیگاری پیدا کردیم و به ایشان دادیم و به خاطر خروج از شوک و کنترل حرکات دست خودشان، آقای ولایتی سیگار کشیدند.

تصورشان بر این بود که حداقل با کشیدن سیگار تمرکز بیشتر پیدا می‌کنند. بااین‌حال، وقتی‌که کمی حالشان عادی شد به دبیر کل گفتند منافقین با حمایت عراق از غرب و عراق از جنوب به ایران حمله کرده‌اند و فکر می‌کنیم این کار مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.»[1]

1- ویژه‌نامه نوروزی روزنامه اعتماد، صفحه 109
 


کد مطلب: 480921

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/480921/سیگاری-علی-اکبر-ولایتی-کنترل-دست-هایش-کشید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com