پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۰

سیگاری که علی‌اکبر ولایتی برای کنترل دست‌هایش کشید!

سه شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 480921
یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد دهه 70 وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی به واکنش تیم مذاکره‌کننده ایرانی نسبت به حمله عراق و منافقین پس از اعلام پذیرش قطعنامه از سوی جمهوری اسلامی پرداخت و می‌گوید دکتر علی‌اکبر ولایتی برای کنترل اعصاب و حرکات دست خود، تقاضای سیگار کردند.
سیگاری که علی‌اکبر ولایتی برای کنترل دست‌هایش کشید!
به گزارش جهان به نقل از مشرق، عباس ملکی از مذاکره‌کنندگان ارشد دهه 70 وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی به واکنش تیم مذاکره‌کننده ایرانی نسبت به حمله عراق و منافقین پس از اعلام پذیرش قطعنامه از سوی جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: «من به یاد دارم که جلسهٔ دو جانب‌های را با آقای دوکوئیار تشکیل داده بودیم و در نخستین دقایق آن جلسه، تلکس حمله مجاهدین و عراق به ما رسید. ما وقتی این خبر را شنیدم بسیار شوکه شدیم.

نخستین نکته‌ای که به ذهن همه ما رسید آن بود که نکند رودست‌خورده باشیم و خون شهدا هدر رفته باشد وقتی امام قطعنامه را پذیرفتند و مذاکرات شروع شد، بسیاری از نیروهای داوطلب از جبهه برگشتند و جبهه خلوت‌تر شد. ما فکر می‌کردیم عراق با این مذاکرات حیله کرده است و این‌گونه قصد داشته تا جبهه‌ها را از رزمنده‌ها خالی کند.

بااین‌حال وقتی خبر رسید آقای ولایتی استرس عجیبی پیدا کرد من به یاد دارم ایشان به من گفتند که سیگار داری؟ این در حالی بود که ایشان سال‌ها من را می‌شناختند و می‌دانستند که من سیگاری نیستم، ایشان هم سیگاری نیستند به‌هرحال سیگاری پیدا کردیم و به ایشان دادیم و به خاطر خروج از شوک و کنترل حرکات دست خودشان، آقای ولایتی سیگار کشیدند.

تصورشان بر این بود که حداقل با کشیدن سیگار تمرکز بیشتر پیدا می‌کنند. بااین‌حال، وقتی‌که کمی حالشان عادی شد به دبیر کل گفتند منافقین با حمایت عراق از غرب و عراق از جنوب به ایران حمله کرده‌اند و فکر می‌کنیم این کار مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.»[1]

1- ویژه‌نامه نوروزی روزنامه اعتماد، صفحه 109
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الا بذکر الله تطمئن القلوب!!!!
Canada
در اون ماجرا به ذکر سیگار قلب ایشان مطمئن شد و نه به ذکر الله. تازه سیگار برای قلب بسیار مضر است و بیشتر اطمینان را کم میکند.
نسل اول
اون زمان سیگارلازم شد ولی وقتی در اتخابات ریاست جمهوری 92 ائتلاف اصول گرایان رو شکست بیخیال و خونسرد حتی جواب تلفن مرحوم آیت الله مهدوی کنی رو هم نداد!
بعضیا چقدر تغییرمی کنند؟!
تا چشات در آد
نسل اول
فوران فرهنگ و ادب مکتب اعتدال یا اصلاحات یا ...؟!
فتبارک الله احسن الخالقین
چقدر مودب و باکلاس! خخخخخ
United States
کاش اینجا هم یکی دو پک سیگار میکشید تا حالش بهتر بشه !!!!!!!!!
اگر همه به نفع قالیباف کنار می کشیدند باز هم رای نمی آورد امثال رضایی و قالیباف آدم سیاست نیستند
شما؟!
United States
این چه مطلبی آخه حالا یه نفر در شرایط خیلی خاص یه نخ سیگار کشیده ... این افراد برای جامعه اسطوره هستند چرا سطحشون رو با این مباحث سخیف پایین میاريد