جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

برخوردتحقیرآمیزرسانه‌های‌اصلاحات با علی مطهری و کاظم جلالی

دوشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 480856
از نظر اصلاح‌طلبان به کسانی که روزی به خاستگاه فکری و اجتماعی خود پشت کرده‌اند و برای حفظ قدرت به جمع اصلاحات پیوستند هیچ اعتمادی نیست.
برخوردتحقیرآمیزرسانه‌های‌اصلاحات با علی مطهری و کاظم جلالی
به گزارش جهان به نقل از مشرق،  پس از آنکه لیست ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت  برنده انتخابات مجلس دهم در تهران شد؛ خیلی زود تسویه حساب اصلاح‌طلبان با نامزدهایی همچون علی مطهری و کاظم جلالی در ائتلاف آغاز شد.

علی تاجرنیا نماینده تندروی  مجلس ششم و عضو حزب منحله مشارکت دوشنبه 24 اسفند در گفت و گویی که با روزنامه آفتاب یزد انجام داد، رتبه واقعی علی مطهری در انتخابات مجلس را بالای 60 دانست! و در پاسخ به سوالی درباره این که «چرا لیست صدای ملت،‌آقای مطهری رای نیاورد» گفت:   آقای مطهری اگر در لیست اصلاح طلبان نبود قطعا رتبه‌اش بالای 60 می‌شد تجربه انتخابات تهران نشان می‌دهد که همواره انتخابات در این شهر دو قطبی است. ما درصد بسیار کمی داریم از چهره‌هایی که خارج از لیست بوده و به دور دوم راه یافته باشند.

وی در ادامه افزود: پایه رای آقای مطهری معرفی میزان پایه رای کسانی است که به لیست صدای ملت رای داده‌اند. البته آقای مطهری رایش قطعا بیشتر از آن پایه رای لیست صدای ملت است و چهره‌ای است که بسیاری از مردم وی را انتخاب می‌کردند. اما چون در این انتخابات مردم چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان به طور جدی تصمیم گرفتند که به لیست رای دهند اگر علی مطهری در لیست اصلاح طلبان قرار نمی‌گرفت جزو 30 نفر اول نبود. به رتبه‌های بالای 60 تهران که نگاه می‌کنیم چهره‌های شاخص و شناخته شده اصولگرایان را می‌بینیم در رتبه‌های 80 و 90 نائب رئیس مجلس نهم مشاهده می‌شود این امر را نشان می‌دهد که در این دوره لیست بسیار مهم بوده است.

تاجر نیا در ادامه اقدام مطهری در انتشار  لیست صدای ملت را مضر برای اصلاحات دانست و اظهار داشت: صدای ملت لیستی بود که چهره‌های اصلی‌اش را اصولگرایان تشکیل می‌دادند و قطعا اگر قرار بود ریزشی صورت بگیرد از رای اصلاح طلبان صورت می‌گرفت یعنی عملا فهرست صدای ملت بیشتر به کام جریان اصولگرایی شیرین شد چون بخشی از کاندیداهای آن‌ها را پوشش می‌داد.

وی با انتقاد از مسیری که مطهری در این انتخابات طی نمود، اذعان کرد: ما به جای اینکه همیشه بخواهیم به دنبال این باشیم که طرح نو دراندازیم و جریان سومی را به راه اندازیم به دنبال این باشیم که آن جریانی را که به تفکراتمان نزدیک تر است و خواهان عدالت و آزادی است را تقویت کنیم و اگر لازم است اصلاحش کنیم به جای آنکه قدم در مسیر دیگری بگذاریم که چه بسا این مسیر حتی با آن آرمان‌ها و اهدافی که خود آن موسس و بنیانگذار آن حرکت هم داشته همراهی نکنند.

اما هنوز جنجال رسانه‌ای صحبت های تاجرنیا علیه علی مطهری به پایان نرسیده بوده که یک روز بعد فاطمه هاشمی رفسنجانی عضو مرکزیت حزب اعتدال و توسعه نیز در ادامه همان مسیر، علیه «کاظم جلالی» از نزدیکترین افراد به علی لاریجانی با روزنامه آرمان مصاحبه کرد.

فاطمه هاشمی در پاسخ این سؤال که «اصول‌گرایانی مانند کاظم جلالی و نعمتی با چه هدفی به اصلاح‌طلبان پیوستند؟ فقط برای کسب رأی بوده است؟» گفت: «از آنجایی که آقای نعمتی را نمی‌شناسم، نمی‌توانم در مورد وی صحبت کنم اما آقای کاظم جلالی در شاهرود رأی نداشت با اینکه علیه حزب ما بیانیه داده و درمورد برخی از شخصیت‌ها خواهان برخورد شدید شده بود و حتی در زمانی که در کمیسیون امنیت ملی مسئول رسیدگی به وضعیت زندانیان در سال ۸۸ شد، به وظیفه خود خوب عمل نکرد اما در لیست قرار گرفت. آقای کاظم جلالی از ناحیه حزب اعتدال و توسعه به لیست اضافه شدند چراکه در حزب اعتدال و توسعه عده‌ای موافق حضور وی بودند و برخی مخالف.»

وی در ادامه مصاحبه و در پاسخ این سؤال که «درمورد آقای لاریجانی انتظار بود سرلیست اصولگراهای میانه‌رو شود؟» اظهار داشت: اصولگرایان میانه‌رو لیستی نداشتند. کاظم جلالی با وجود نداشتن جایگاه خود را به ائتلاف چسباند! اصولگراهای تندرو و جبهه پایداری‌ها هم باعث رانده شدن آقای لاریجانی از اصولگرایی شد. اینها دیگر جایگاهی نداشتند که بتوانند لیست مستقلی ارائه دهند.

به نظر می‌رسد حمایت مجدد از لاریجانی از سوی دولتی‌ها برای کسب ریاست مجلس دهم موجب سرخوردگی بخشی از بدنه اصلاح طلبان شده است زیرا آنها از یک سو معتقد به ریاست عارف برای مجلس آینده هستند و از سوی دیگر کناره گیری عارف را در یک عرصه دیگر به نفع یک نیروی جناح راست شاهد خواهند بود، کما اینکه در سال 92 نیز این عارف بود که در نهایت به نفع یک نیروی سابقا جناح راست به نام حسن روحانی کنار رفت! این مساله ای است که باعث شده تا بدنه جریان اصلاحات نسبت به راس این جریان سرخورده شود چرا که در نهایت رای آنها در هر دوره به نفع نیروهایی مصادره می شود که اصالتا ارتباطی به اصلاحات ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بی سواد
البته شنیده ایم در شاهرود جایی دکتر جلالی فرمودند:من اعتبار به اصلاحات دادم والا لیست اصلاح طلبان رای نمی آورد.جایگاه و اسم من در لیست بوده که لیست اعتدال رای آورده!!!