پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۶
لطف الله فروزنده تاکید کرد:

اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت واردات و اصلاح سیستم مالیاتی/ اعتماد به آمریکا فرصت‌سوزی است

دوشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 480793
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی تولید است، گفت: عمل به اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت واردات، اصلاح سیستم مالیاتی و مبارزه با قاچاق که دولتمردان باید در این موارد اقدامات اساسی انجام دهند.
اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت واردات و اصلاح سیستم مالیاتی/ اعتماد به آمریکا فرصت‌سوزی است
گروه اقتصاد جهان نيوزـ لطف‌الله فروزنده کارشناس مستئل اقتصادی و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مشهد مقدس و تأکید ایشان بر لزوم به اجرا درآوردن اقتصاد مقاومتی و دوری از شعارزدگی اظهار داشت: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند مستقیماً انقلاب اسلامی را از بین ببرد، بلکه باید با شیوه نفوذ و تغییر محاسبات مردم و مسئولین، ماهیت انقلاب اسلامی را تغییر دهد.

وی افزود: بر همین اساس اینگونه القاء می‌کند که ما اگر با غرب و آمریکا رابطه داشته باشیم، مشکلاتمان حل می‌شود. برخی‌ در داخل نیز همین موضوع را ابتدا درخصوص برجام عنوان کردند و بعد شعار برجام 2 و 3 سر دادند و اینکه مذاکره با آمریکا می‌تواند مشکلات ما را حل کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه در 2 سال و نیم گذشته آمریکا نشان داد که بدعهد و اهل خدعه است و مذکره با آن به جز خسارت، نتیجه دیگری ندارد، گفت: مردم و همه کسانی که ایران را دوست دارند باید بدانند هرگونه اعتماد به آمریکا فرصت‌سوزی و خسارت بزرگ است. خوب است دولتمردان ما هم این تصور را کنار بگذارند که رابطه با آمریکا می‌تواند مشکلات ما را حل کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مسئولان ما نباید دچار خطای محاسباتی شوند، گفت: مسئولان ما باید رفتار انقلابی داشته باشند که آن هم رفتار عاقلانه، براساس اصول انقلاب و اسلام است. دشمن می‌خواهد به روحیه انقلابی مردم و مسئولان ما آسیب بزند، بر همین اساس نیز دولت باید برای مقابله با این خدعه دشمن از عناصر فرهنگی متدین و حزب اللهی استفاده کند.

فروزنده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی «تولید» است، گفت: وقتی 15 هزار واحد تولیدی تعطیل می‌شوند، مشکل‌شان قاچاق، فساد، واردات بی‌رویه و بی‌تدبیری مسئولین در امر اقتصاد است و نه چیز دیگری. دولت باید برای برداشتن موانع تولید از شعار به عمل روی بیاورد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: عمل به اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت واردات، مبارزه با قاچاق و رانت‌خواران و فساد، اصلاح سیستم مالیاتی و حمایت از تولید داخل. دولتمردان باید در این موارد اقدامات اساسی انجام دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه مردم در این حوزه ضمن ورود به بحث اقتصاد، مطالبه‌گری از مسئولین برای عمل به اقتصاد مقاومتی است. عمل به اقتصاد مقاومتی باید مطالبه اصلی مردم باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببینیم امسال چه می کنند دولتی ها
خب چه اقتصادی چه مقاومتی
ما شما رو هم دیدیم که چه عملکردی داشتید دست پیش می گیرید که پس نیفتاد
Iran, Islamic Republic of
این دولت همراه با کاهش واردات با مالیات بالا و سود بانکی بالا کمر صادرات را هم شکسته است
متاسفانه دولت قائل به این مسئله نیست
گوش شنوایی نیست که نیست