کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصباحی مقدم تاکید کرد:

دولت درباره اقتصاد مقاومتی«گام عملی» بردارد/ به جای روابط بین‌الملل به فکر تولید داخلی باشید!

1 فروردين 1395 ساعت 19:14

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طی دو سالی که از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گذشته است به یک معنا دولت اقدام عملی نسبت به این موضوع نداشته و کشور در راستای این امر گام‌های اساسی در میدان عمل برنداشته است.


گروه اقتصاد جهان نیوزـ حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نامگذاری 1395 "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نامگذاری 1395 "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" توسط مقام معظم رهبری به اقتضاء ضرورت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی  است.

وی ادامه داد: طی دو سالی که از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گذشته است به یک معنا دولت اقدام عملی نسبت به این موضوع نداشته و کشور در راستای این امر گام‌های اساسی در میدان عمل بر نداشته است، از این جهت نامگذاری سال 95 در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی که از قبل صورت گرفته و باید نسبت به آن گامهای عملی برداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: دولت باید به‌جای توجه به روابط بین المللی و گشایشی که برای اقتصاد از طریق این روابط فراهم می‌شود، اهتمام ویژه‌ای به تولید داخلی، استفاده از ظرفیت‌های ملی، منابع طبیعی، کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگردی داشته باشد.

مصباحی مقدم، میزان نقدینگی کشور را بالای یک میلیون میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دولت باید این مقدار سرمایه عظیم نقدینگی را به‌سمت تولید سوق دهد و اگر این موضوع محقق شود نگاه‌مان به ورود منابع خارجی بسته خواهد شد.

وی افزود: حدود 20 میلیارد دلار منابع ارزی در دست مردم وجود دارد که اگر این ارز ساماندهی و به‌سمت تولید جهت‌دهی شود، باعث ایجاد اشتغال بسیار گسترده‌ای خواهد شد و ملت نیز از رشد اشتغال، تولید و به‌دنبال آن عرضه بیشتر کالاها بسیار خوشحال می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مبنا قرار دادند و نسبت به آن اقدام و عمل خواستند به آن معنا است که باید از حد حرف گذشت و گام را به میدان عمل نهاد، زیرا ظرفیت‌های موجود بسیار گسترده است.

مصباحی مقدم در پایان تأکید کرد: باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود و زیرا با نهادینه شدن این فرهنگ، ملت هرچقدر که پس‌انداز داشته باشد برای رشد اقتصاد مقاومتی به کار خواهند گرفت.


کد مطلب: 480727

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/480727/دولت-درباره-اقتصاد-مقاومتی-گام-عملی-بردارد-جای-روابط-بین-الملل-فکر-تولید-داخلی-باشید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com