جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۴
روزنامه ترکی فاش کرد؛

آیا دولت اردوغان در انفجار آنکارا دست داشت؟/ ماجرای تجاوز به 45 پسر 10 ساله چیست؟

پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 480384
محافل ترکیه بر این باورند، یکی از اهداف انفجارهای اخیر آنکارا که 24 اسفند رخ داد، می تواند سرپوش نهادن بر رسوایی شرم آوری باشد که بی ارتباط با حزب حاکم عدالت و توسعه نیست.
آیا دولت اردوغان در انفجار آنکارا دست داشت؟/ ماجرای تجاوز به 45 پسر 10 ساله چیست؟
گروه بین‌الملل جهان نيوزـ در حالی که افکار عمومی، داخل ترکیه و حتی خارج آن بر انفجار مهیبی متمرکز است که شبانگاه دوشنبه 24 اسفند در یکی از میدان های عمومی شهر «آنکارا» به وقوع پیوست تا در اثر آن 37 نفر کشته و 122 نفر زخمی شوند، کارشناسان و صاحبنظران تلاش می کنند، نگاه جامعه ترکیه و افکار عمومی جهان را به موضوع دیگری جلب کنند که صبح روز دوشنبه در ترکیه رخ داد.

این محافل با اشاره به اینکه این رخداد حتی از انفجار آنکارا مهیب تر است و از آن تحت عنوان «رسوایی شرم آور» یاد می کنند، هشدار داده اند، مبادا این رسوایی شرم آور در پس انفجار تروریستی آنکارا به بوته فراموشی سپرده شود و مورد توجه قرار نگیرد.

رسوایی شرم آوری که کارشناسان از نام می برند، نهاد و موسسه دینی وابسته به حزب حاکم «عدالت و توسعه» و به طور مشخص شخص رئیس آن یعنی «بلال اردوغان»، فرزند «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه را شامل می شود.

روزنامه «بیر گون»، چاپ آنکارا به افشای این رسوایی شرم آور می پردازد و در این خصوص می نویسد: یکی از مشایخ وابسته به این نهاد دینی به نام «وقف الانصار» در جنایتی شنیع به 45 پسر بچه 9 تا 10 ساله که در این مرکز مشغول به تحصیل بودند، تجاوز می کند.

به نوشته این روزنامه ترک، روحانی این مرکز در همان حال که به تدریس در مقطع متوسطه مدرسه دینی شهر «قرمان» مشغول بود، به خانه های وابسته به وقف الانصار برای تدریس خصوصی به این کودکان تردد داشت.


این جنایت زمانی بر ملا شد که یکی از این کودکان خانواده خود را از موضوع مطلع می کند تا درپی آن، والدینش از این شیخ نزد دایره پلیس منطقه شکایت می کند تا به دنبال آن وی جهت بازجویی بازداشت شود.

این رسوایی به اینجا منتهی نمی شود، بلکه دولت اردوغان برای جلوگیری از برملا شدن موضوع، دستور می دهد تا روند تحقیق و بازجویی به صورت محرمانه و به دور از چشم رسانه ها دنبال شود.

اما با برملا شدن خبر این رسوایی خانواده های قربانیان دیگر نیز به پزشکی قانونی مراجعه کرده و خواهان گزارش های پزشکی در خصوص فرزندان خود می شوند.

این پرونده درحالی این روند قانونی و قضایی را طی می کرد که متهم و کسانی که تلاش می کردند، این قضیه مسکوت بماند، هیچ تلاشی برای تبرئه خود از این جنایت انجام ندادند، بلکه بر عکس انتشار چنین اخباری را محکوم و تاکید کردند که انتشار این خبرها بدون شک به این مرکز دینی لطمه خواهد زد.

کارشناسان دور از انتظار نمی دانند که یکی از اهداف انفجار دوشنبه شب، سرپوش نهادن بر این رسوایی و تحریف افکار عمومی پیرامون آن باشد، چراکه بر این باورند، اردوغان و هوادارانش برای ماندن در راس قدرت از ارتکاب هیچ جنایتی باک ندارند، همانگونه که به همین دلیل صدها هزار نفر را در عراق و سوریه به کشتن دادند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
یقینا کار اردوغان هستن به چند دلیل چون معتقد هست هدف وسیله را توجیه میکند ومطلوم نمایی که ازاسراییل یار دیرینتش یاد گرفته وبرای انداختن به گردن کردها دنبال توجیهی هست تا درمنطقه دخالتهاشو توجیه کند
اردوغان جنایتکاراست برهیچ عاقلی پوشیده نیست
Iran, Islamic Republic of
تجاوز به نوجوانا ن پسر جزئی از افکار مردود وهابیت است که نمونه آن را در جده مشاهده کردید و دولت اردوغان برای حمایت از این افکار وهابیت مانند دادگاه سعودی در جده کارشکنی می کند بنا بر خیلی از گزارشات اکثر بمب گذاران محلی داعش در عراق و سوریه نیز چنین بلایی سرشان آمده است ...
حکایت چاه نکن بهر کسی اول خودت بعدا کسیه