شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

انتقاد عضو ارشد اصلاح‌طلبان به نگاه سیاسی به برجام

دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 479832
رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان با انتقاد از دولت در زمینه‌های برجام، سیاست ‌داخلی و وضعیت اقتصادی تصریح کرد: نگاه دولت به برجام سیاسی و انتخاباتی بود و حتی نتوانست اکثریت مجلس را با خود همراه کند.
به گزارش جهان، سعید یاری رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح طلبان در گفت‌وگو با فارس، در مورد اظهارات ضد و نقیض مبنی بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم برجام معجزه کند، اظهار داشت: برجام برای دولت ضروری بود چرا که دولت قبل، جیب دولت یازدهم را خالی کرده است.

وی افزود: ما از درآمدهای نجومی نفت که در دولت نهم و دهم داشتیم فقط 25 میلیارد دلار در صندوق دولت یازدهم باقی مانده بود در حالی که دولت قبل 850 میلیارد دلار درآمد داشتند. بنابراین در عین حال دولت باید نقطه امید را نشان دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که پس چرا دولتی‌ها قبل از تصویب برجام می‌گفتند که باید برجام تصویب شود تا آب خوردن مردم آسان شود و اهمیت برجام را آنقدر در زندگی مردم مهم می‌دانستند، گفت: به هر حال انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در پیش داشتیم و دولت در تصمیم خود نگاه سیاسی داشت.

وی با بیان اینکه دولت بنا داشت اکثریت کرسی‌های مجلس را طرفداران خود به دست بگیرند، گفت: در هر صورت نتیجه انتخابات به سمت اصولگرایان اقبال داشت و اصلاح طلبان فقط به کرسی‌های حداقلی دست یافتند و هیچ اتفاق خاصی نیفتاد.

یاری از وضعیت اقتصادی و رویکرد دولت در این خصوص انتقاد و تصریح کرد: تا کی دولت می‌خواهد با طناب رکود تورم را کنترل کند؟ هیچ عقل سلیم و سالمی این را نمی‌پذیرد.

رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه باید به دولت انتقاد سازنده داشت، گفت: دولت به نقطه‌های سرابی چشم دوخته که متأسفانه یکی پس از دیگری شکست می‌خورد. همان روزی که جوهر برجام بر روی کاغذ نگاشته می‌شد آقایان در سازمان ملل علیه ما به جرم نقض حقوق بشر قطعنامه صادر کردند.

وی ادامه داد: پس از برجام ما شاهد بودیم که آمریکایی‌ها چند میلیارد دلار برای غرامت از خانواده‌های آسیب‌دیده گروگانگیری از جیب ما کش رفتند و ممکن است این روند ادامه داشته باشد.

یاری خاطرنشان کرد: دوستان مذاکره‌کننده به خوبی می‌دانند که آمریکا پس از برجام بود که 38 کشور از جمله کشور ما را در تردد سیاه قرار داد و این خود نوعی سنگ‌اندازی اقتصادی علیه کشور ما بود.

رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان در پایان گفت: آمریکایی‌ها به دنبال اعتمادسازی نیستند بلکه آنها در این توهم دروغین هستند که ایران می‌خواهد به سمت بمب هسته‌ای حرکت کند و ما با این توافق ایران را از دستیابی به بمب هسته‌ای چند سال به عقب انداختیم. بنابراین تا آمریکا اعتمادسازی نکند ما نیز باید در مورد تعهدات خود بازنگری داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *