پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
حاتمی کیا:

ظریف با ارزش است اما پشتوانه اش را از "حاج قاسم" می گیرد!

دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 479798
آقای ظریف برای من اسکناس باارزشی است که پشتوانه‌اش را از حاج قاسم می‌گیرد.
ظریف با ارزش است اما پشتوانه اش را از "حاج قاسم" می گیرد!
به گزارش جهان، ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینمای ایران در بخشی از گفت و گوی خود با روزنامه اعتماد، در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه "فکر می‌کنید سردار سلیمانی می‌تواند بهتر دفاع کند یا ظریف" می گوید: سوال‌تان شبیه علم بهتر است یا ثروت است. آقای ظریف فردی با صداقت و معصوم و به وقتش جنگجوست. البته آقای ظریف برای من اسکناس باارزشی است که پشتوانه‌اش را از حاج قاسم می‌گیرد.

خبرنگار در ادامه بار دیگر از حاتمی کیا می پرسد "نظر شما به کدام یک است؟"، و او با قاطعیت پاسخ می دهد: معلوم است که سردار سلیمانی. مردان عالم دیپلماسی رفتار خاص خودشان را دارند که در جای خودش هم کارکرد پیدا می‌کند. درد از جایی دیگر شروع می‌شود. آداب این مردان به جهت شرایط خاص زیستی‌شان با عالم فرهنگ فاصله دارد. من خدای ناکرده قصد ارزشگذاری فرهنگ در مقابل دیپلماسی را ندارم. منظورم شرایط پیش آمده است که عملا یک نوع سرخوردگی برای اهالی فرهنگ ایجاد کرده است.

حاتمی آخرین سوال خبرنگار اعتماد (پس نیاز امروز را حاج حیدرها می‌دانید؟) را هم اینگونه پاسخ می دهد: حاج حیدرها مدعی فرهنگ نیستند. آنها برای همان جایی که تعریف شده‌اند مناسبند. ولی حوزه فرهنگ نیاز به مردانی دارد که صدق در رفتار و گفتارشان توامان دیده شود. جایی که باید برای دفاع از کیان فرهنگ لازم شد، سینه ستبر کنند و شعر نخوانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *