دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

مخالفت جهاد کشاورزی با واردات گندم

شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 479482
معاون وزیر جهادکشاورزی از پرداخت یارانه ۴۰ میلیاردتومانی به سیب زمینی کاران خبر داد و گفت: باتوجه به موجودی ذخیره شده و تولید، برای سال آینده به واردات این کالا نیازی نیست.
به گزارش جهان، عباس کشاورز در گفتگو با مهر در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر  اینکه وزیر جهادکشاورزی خواستار ممنوعیت واردات و وزیر صنعت خواستار وضع تعرفه ۴۰ درصدی بدون ممنوعیت است، اظهار داشت: بخش بازرگانی وزارت جهادکشاورزی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: موضوعی که ما اعلام کردیم، آن است که باتوجه به موجودی ذخیره شده و تولید، برای سال آینده نیازی به واردات این کالا نیست.

معاون وزیر جهادکشاورزی خاطر نشان کرد: از نظر بنده، میزان تولید(عرضه داخلی) و ذخیره‌ای که از امسال به سال آینده منتقل می‌شود، برای تامین نیاز سال ۹۵ کافی است. 

کشاورز در پاسخ به این پرسش که میزان تولید سال آینده چقدر خواهد بود و چه میزان ذخیره از امسال به سال آینده منتقل می‌شود؟ گفت: هنوز برای اظهارنظر قطعی در این زمینه زود است، ضمن اینکه باید برای مدت ۵ ماه ذخیره مصرفی داشته باشیم.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی همچنین از پرداخت یارانه سیب زمینی کاران خبر داد و اظهارداشت: حدود یک ماه گذشته ۴۰ میلیارد تومان یارانه صادراتی به سیب زمینی کاران پرداخت شده است.

کشاورز اضافه کرد: در ۱۱ ماهه حدود ۵۴۰ هزار تن سیب زمینی از کشور صادر شده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *